فرشتگان و شیاطین

(70)
نویسنده:

4,800,000ریال

4,320,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
4862

علاقه مندان به این کتاب
84

می‌خواهند کتاب را بخوانند
10

کسانی که پیشنهاد می کنند
16

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب فرشتگان و شیاطین

انتشارات تندیس منتشر کرد:
استاد نماد شناس دانشگاه هاروارد، رابرت لنگدان، را به مرکزی پژوهشی در سوییس فرا می‌خوانند تا از نمادی رازآلود رمزگشایی کند...نمادی که بر روی سینه‌ی فیزیک‌دانی مقتول داغ زده شد. اما لنگدان متوجه می‌شود اتفاق باورنکردنی رخ داده: ظهور دوباره‌ی انجمنی کهن و سری... انجمنی که قرن‌ها خود را سایه‌های تاریخ پنهان کرده بود و منتظر فرصتی بود تا از بزرگ‌ترین دشمنش انتقام بگیرد: مسیحیت. لنگدان ناخواسته به درون ماجرایی پیچیده کشیده می‌شود... . او باید مسیری چهارصد ساله را مثل نقشه‌ی گنج دنبال کند و نمادهایی باستانی را بیاید وکشف رمز کند و خود را به کنام فراموش‌شده‌ی آن اخوت خطرناک برساند؛ اما برای چنین کاری از گورهای لاک و مهرشده و دخمه‌های خطرناک و کلیساهای متروک سردرمی‌آورد و حتا گذرش به سری ترین کتاب‌خانه‌ی جهان می‌افتد. پاپ‌ها و حشاشین و دانشمندان و هنرمندان و حتا شاعران شخصیت‌های این کتاب هستند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

کتاب فرشتگان و شیاطین

تصویر جلد فرشتگان و شیاطین

معرفی کتاب فرشتگان و شیاطین اثر دن براون

کتاب فرشتگان و شیاطین اثر دن براون با ترجمۀ حسین شهرابی جلد اول مجموعه داستان‌های رابرت لنگدان است. مجموعه رمان‌های دن براون که رابرت لنگدان شخصیت اصلی آن است، نه‌ تنها در ایران بلکه در سرتاسر جهان، با جلد دوم مجموعه یعنی کتاب راز داوینچی شناخته می‌شود. کتاب فرشتگان و شیاطین که در ژانر رازآلود و هیجانی نوشته شده است، با یک قتل شروع می‌شود و بعد از آن شخصیت‌های برای یافتن قاتل و پرهیز از یک فاجعه به دنبال این راز می‌روند. 

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های رمان‌های دن براون این است که انسجام رمان هرگز به هم نمی‌ریزد و نویسنده در طول داستان بی‌طرف باقی می‌ماند و علم و دین را از دیدگاهی بی‌طرفانه مقایسه می‌کند و تصمیم را بر دوش مخاطب می‌گذارد. او حتی در یک مناظره جنبه‌های مثبت و منفی دین و علم را با یکدیگر مقایسه کرد و عوارض هر دو را برای مخاطبینش به تصویر کشیده است. 

خلاصه داستان

استاد نمادشناسی مشهور دانشگاه هاروارد، رابرت لنگدان، در پی قتل یک فیزیک‌دان به مجموعه تحقیقاتی در سوئیس فراخوانده می‌شود تا نماد مرموزی که در سینۀ فیزیک‌دان فرورفته و او را کشته است را موشکافی کند. او شواهدی بس غیرقابل‌تصور کشف می‌کند. ظهور دوبارة انجمنی کهن و مخفیانه به نام ایلومیناتی... قدرتمندترین نهاد زیرزمینی در طول تاریخ بشر اکنون از سایه‌ها بیرون خزیده است تا آخرین مرحله انتقام‌جویی خود از کلیسای کاتولیک را به سرانجام برساند. آنچه که لنگدان بیش از هر چیزی از آن می‌ترسد زمانی به واقعیت بدل می‌شود که متوجه می‌شود اعضای این انجمن، یک بمب ساعتی بزرگ را در قلب واتیکان پنهان کرده‌اند. با به کار افتادن بمب...

خواندن کتاب فرشتگان و شیاطین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کسانی که کتاب راز داوینچی را خوانده‌اند حتماً باید این کتاب را به‌عنوان مقدمه آن کتاب مطالعه کنند. همچنین کسانی که به ژانر معمایی و رازآلود علاقه‌مندند از این کتاب لذت خواهند برد.

درباره نویسنده کتاب فرشتگان و شیاطین

نویسنده کتاب فرشتگان و شیاطین

دن براون رمان‌های پرفروش بسیار زیادی در کارنامه هنری خود دارد. کتابی مانند راز داوینچی که یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های تمام دوران است موضوع بحث‌های فکری و عقیدتی متعدد بین خوانندگان و محققان شده است. رمان‌های او به بیش از 50 زبان در سرتاسر جهان ترجمه شده و جمعاً بیش از 200 میلیون نسخه فروخته‌اند. مجله تایم در سال 2005 براون را به‌عنوان یکی از 100 شخص تأثیرگذار جهان انتخاب کرد و از او به‌خاطر سرپا نگه‌داشتن صنعت نشر تجلیل کردند. 

علاقۀ او به داوینچی و تاریخ اولیه مسیحیت و بسیاری دیگر از موضوعات تاریخی و مسئله جوامع مخفی موجب شد او مجموعه کتاب رابرت لنگدان را خلق کند. دن براون در 22 ژوئن 1964 در اکستر ینو همپشایر به دنیا آمد و در آکادمی فیلیپس اکستر و کالج آمهرست تحصیل کرد. او بعد از تمام کردن کالج، برای تحصیل زبان انگلیسی به فیلیپس اکستر بازگشت. براون در ابتدا نویسندۀ کتاب‌های تجاری بود. این اصطلاح به نویسندگانی اطلاق می‌شود که کتاب‌هایشان نه به‌قصد بیان و یا آموزش یک محتوا بلکه صرفاً به‌قصد پرفروش شدن و راه یافتن به لیست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز نوشته می‌شود.

علاقۀ او به ژانر تاریخی معمایی در سال‌های اخیر زندگی‌اش ظاهر شد. براون در خانواده‌ای بزرگ شد که در آن موضوعات مذهبی و آکادمیک به‌صورت آشکارا موردبحث و بررسی قرار می‌گرفت. مادرش موسیقی‌دان حرفه‌ای موسیقی مقدس و پدرش استاد ریاضی بود. این پیشینۀ قدرتمند به او اجازه داد تا به بررسی برخی از تعارضات پیچیده میان علم و دین بپردازد. مثلا او در کتاب فرشتگان و شیاطین (2000)، به بررسی تضاد علم و دین می‌پردازد. موضوع دیگری که اغلب در آثار او به آن پرداخته می‌شود، موضوع جامعه مخفی است. 

به گفتۀ خود براون، جوامع مخفی برای او جذابیت خاصی دارند زیرا او در نیو اینگلد بزرگ شده است، جایی که دانشگاه‌های آیوی لیگ، لژهای فراماسونری، و مقرهای قدرت دولتی، همگی آیین‌های مخفی و عناصر مرموزی برای خودشان دارند. دو رمان براون، قلعه دیجیتال (1996) و نقطه فریب (2001) به سازمان‌های مخفی دولتی می‌پردازند. بااین‌وجود، رمان راز داوینچی (2003) است که تمام مضامین موردعلاقه براون در آن با یکدیگر ترکیب شده‌اند و این موضوع او را به شهرت رسانده است. موفقیت این رمان چنان خیره‌کننده و چشمگیر بود که خوانندگان را بر آن داشت تا به رمان‌های قبلی او رجوع کنند. کتاب راز داوینچی نه ‌تنها خودش، بلکه دیگر کتاب‌های براون را به بالای فهرست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز کشاند. براون بعد از موفقیت چشمگیر رمان‌هایش، تدریس را رها کرد و تمام وقتش را بر نوشتن متمرکز کرد.

درباره مترجم کتاب فرشتگان و شیاطین

حسین شهرابی در سال 1360 به دنیا آمد. او از اهالی تفرش و روستای شهراب است. او در رشته مترجمی زبان انگلیسی فارغ‌التحصیل شد و بعداً باشگاه بعد هفتم را بنا نهاد. او آثار کوتاه و بلند متعددی را به زبان فارسی ترجمه کرده است. علاقه اصلی شهرابی ستاره‌شناسی بود و این علاقه او را به سمت ادبیات علمی و تخیلی سوق داد. مهم‌ترین آثاری که او ترجمه کرده است، آثار دن براون و به‌خصوص کتاب راز داوینچی است. او سرگرمی اصلی خود را ترجمه می‌داند و درباره نویسنده شدن رؤیاپردازی و تلاش می‌کند...

مترجم کتاب فرشتگان و شیاطین

امتیازات

کتاب فرشتگان و شیاطین از سایت goodreads امتیاز 3.9 و از سایت Amazon امتیاز 4.6 از 5 کسب کرده است.

میزان فروش کتاب

این کتاب در سرتاسر جهان بیش از 80 میلیون نسخه فروخته است.

تحلیل سی‌بوک از کتاب فرشتگان و شیاطین

خوانایی کتاب و روان بودن 
سبک نگارش دن براون بسیار تکان‌دهنده و گیراست و خواننده را به اوج هیجان می‌رساند و اجازه نمی‌دهد ضربان قلب او فروکش کند. از این جهات کتاب فرشتگان و شیاطین کتابی هیجانی و روان و ساده است. 

مدت زمانی که طول می‌کشد بخوانی 
یک خواننده خوش‌خوان با سرعت مطالعه متوسط 250 کلمه در دقیقه، چیزی حدود 8 ساعت و 16 دقیقه طول می‌کشد تا کتاب فرشتگان و شیاطین را مطالعه کند.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • تارا ..
    • پاسخ به نظر

    این کتاب خیلی قشنگه. معروف‌ترین اثر دن براون، «راز داوینچی» هستش، ولی به نظرم این کتاب نسبت به اون داستان جذاب‌تر و نفس‌گیر‌تری داره.

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی