ترس و لرز

(115)

1,500,000ریال

1,350,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
7743

علاقه مندان به این کتاب
146

می‌خواهند کتاب را بخوانند
5

کسانی که پیشنهاد می کنند
14

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
1

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب ترس و لرز

نشر نی منتشر کرد:
کیرکگور ترس و لرز را بهترین کتاب خود می‌دانست؛ او می‌گفت این کتاب برای جاودانه کردن نام من کافی است. «دیالکتیک تغزلی» او، هنر او در وادارساختن ما به حس کردن خصلت‌های ویژه‌ی این قلمرو مذهب… هرگز چنین ژرف بر ما تأثیر ننهاده است، و نیز هرگز… روایتش تا این حد با شخصی‌ترین جدال‌هایش در پیوند نبوده است. اما همیشه نمی‌توان به آسانی اندیشه‌ی کیرکگور را در ورای اندیشه‌ی یوهانس دوسلنتیو… به تمامی به چنگ آورد. به گفته‌ی هیرش این دشوارترین اثر کیرکگور است که در آن بیش از هر اثر دیگر به هر وسیله‌ای در سرگردان کردن خواننده کوشیده است.
سورن کیرکگور، فیلسوف، منتقد، نویسنده و شاعر دانمارکی، در پنجم می‌۱۸۱۳ در کپنهاگ به دنیا آمد و فلسفه را در دانشگاه کپنهاگ آموخت. او که مدت‌ها پیرو فلسفه‌ی هگل بود سال‌ها بعد به جرگه‌ی منتقدان سرسخت او پیوست. کیرکگور از پیشروان فلسفه‌ی اگزیستانسیالیسم به شمار می‌رود، به طوری که به او لقب پدر اگزیستانسیالیسم را داده‌اند. او در طول حیات خود متون مختلفی در زمینه‌های فلسفه، دین، اخلاق و روان شناسی به نگارش درآورد. از مهم‌ترین آثار او می‌توان به «درباره‌ی مفهوم آیرونی»، «قطعات فلسفی»، «مفهوم اضطراب» و «ترس و لرز»، کتابی که بنا به گفته خودش برای جاودان کردن نامش کافی بود، اشاره کرد. کیرکگور در یازدهم نوامبر ۱۸۵۵ در سن چهل ودوسالگی درگذشت.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • فرزانه یاری
    • پاسخ به نظر

    برای شروع بهترین گزینه از میان آثار کیرکگور هست اما برای علاقمندان به فلسفه و یا کسانی که نگاهی متفاوت به مسائل دارند برای عامه مناسب نیست.

بریده ای از کتاب (1)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • سید مجتبی پژمان
    • 0

    طلب فلان نعمت خاص از خداوند گناه است و فقط باید از او‌ خواست که آنچه را که می خواهد بدهد عطا کند،باید به گونه ای مطلق با مطلق رفتار کرد و‌ به گونه ای نسبی با نسبی.

عیدی