راز شاد زیستن
تخفیف

%10

راز شاد زیستن (نیریز)

(16)
نویسنده:

1,490,000ریال

1,341,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1924

علاقه مندان به این کتاب
13

می‌خواهند کتاب را بخوانند
6

کسانی که پیشنهاد می کنند
4

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
1

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب راز شاد زیستن

انتشارات نسل نواندیش منتشر کرد:
بیایید در آغاز به کار ذهن نگاهی بیندازیم. آیا وقتی از خیابان عبور می‌کنیم، باید به تک‌تک قدم‌های خود توجه داشته باشیم؟ آیا وقتی غذا می‌خوریم، باید برای هضم آن، کاری انجام دهیم؟ آیا وقتی در خواب هستیم، باید نگران ادامه‌ی تنفس خود باشیم؟ حقیقت این است که ما هیچ‌یک از این کارها را با ذهن هوشیار خود انجام نمی‌دهیم. ذهن انسان را می‌توان به کوه یخی تشبیه کرد که بخش قابل رویت آن همان ضمیر هوشیار و بخش بسیار بزرگتر و پنهان آن، ضمیر ناهوشیار ماست.
ضمیر ناهوشیار، مسئول بخش بزرگی از پیامدها و مسبب همه‌ی تکرارها در زندگی انسان است.
بسیاری از ما واجد الگوهای عود‌کننده هستیم؛ بدین معنا که تجربه‌ها یا رفتارهای کهنه، مرتب در زندگی ما تکرار می‌شوند.
به‌عنوان مثال شخصی را درنظر بگیرید که همیشه با تأخیر به قرار‌های خود می‌رسد. خود من یک همبازی تنیس داشتم که همیشه تاخیر داشت. ما صبح دوشنبه‌ی هر هفته رأس ساعت هفت در هیلتون تنیس بازی می‌کردیم و من مطمئن بودم که همیشه حوالی ساعت هفت‌وربع سروکله‌اش پیدا می‌شود؛ البته همیشه برای تأخیرهایش انواع و اقسام بهانه‌ها را داشت: پسرم راکتم را گرفته بود و زیر تختش گذاشته بود.» هفته‌ی بعد همان اتفاق دوباره تکرار می‌شد و این بار او ساعت هفت‌و‌نیم از راه می‌رسید و بهانه‌اش این بود: «یک لنگه‌ی کفشم را گم کرده بودم» و هفته‌ی بعد سر ساعت هفت‌وربع: «ماهی قرمز مریض بود و بچه گریه می‌کرد.» و بهانه‌های دیگر: باطری ماشین خالی شده بود، برق قطع بود، سوییچم گم شده بود، لباس تنیسم توی ماشین لباسشویی جا مانده بود و...
بالاخره روزی به او گفتم: «بیا قراری بگذاریم. از حالا به بعد به ازاء هر دقیقه تأخیر باید صد تومان به من بدهی.» فردای آن روز کتفش ضربه خورد و از آن روز به بعد دیگر با هم بازی نکردیم! دوست من فکر می‌کرد تأخیر را بر طالع او نوشته‌اند. او هوشیارانه قصد دیر کردن نداشت، اما در ضمیر ناهوشیارش برنامه‌ای وجود داشت که به او می‌گفت: «تو همیشه عقب می‌مانی» و همان برنامه، زندگی‌اش را هدایت می‌کرد.
اگر او تصادفی روزی به‌موقع بیدار می‌شد و برای سر وقت رسیدن هم وقت کافی داشت، این برنامه‌ی درونی به او کمک می‌کرد تا درختی سر راهش سبز شود یا راه عجیب‌وغریبی برای گم شدن پیدا کند؛ آن‌وقت نفس عمیقی می‌کشید و می‌گفت: می‌دانستم! همیشه همین‌طور است. من هیچ‌وقت نمی‌توانم سر وقت برسم.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب راز شاد زیستن اثر اندرو متیوس

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب راز شاد زیستن از سایت گودریدز امتیاز 4.2 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب راز شاد زیستن از سایت آمازون امتیاز 4.6 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتاب راز شاد زیستن:

کتاب راز شاد زیستن اثر اندرو متیوس نویسنده و سخنران استرالیایی است. این کتاب اولین بار در سال 1988 منتشر شد و پس از انتشار بیش از 7 میلیون نسخه از این کتاب به فروش رفت و به 42 زبان زندۀ دنیا ترجمه شد. اندرو متیوس در این کتاب خودیاریِ موفق، برخی از اصول اساسی در جهت بهبود بخشیدن به کیفیت زندگی را با خوانندن به اشتراک گذاشته است و به علاقه‌مندان یاد می‌دهد چطور الگوهای رفتاری مختلف و ناسالم را تشخیص دهند و با آن‌ها مقابله کنند.

چرا باید کتاب راز شاد زیستن را بخوانیم؟

شادی همۀ جنبه‌‌های زندگی انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اگر بتوانید در بیشتر مواقع زندگی شاد باشید یا راز شاد زیستن را بلد باشید می‌توانید سلامت جسمی، روانی و روابط اجتماعی خود را بهبود ببخشید. بهترین‌ها زمانی آشکار می‌شوند که شما خوشحال باشید. شاد بودن و زندگی با نگرش مثبت یک تعهد مادام‌العمر است و اندرو متیوس در کتاب راز شاد زیستن این تعهد را به شما یاد می‌دهد.

جملات درخشانی از کتاب راز شاد زیستن:

«من یک همبازی تنیس داشتم که همیشه تاخیر داشت. ما صبح دوشنبۀ هر هفته رأس ساعت هفت در هیلتون تنیس بازی می‌کردیم و من مطمئن بودم که همیشه حوالی ساعت هفت‌وربع سروکله‌اش پیدا می‌شود؛ البته همیشه برای تأخیرهایش انواع و اقسام بهانه‌ها را داشت: «پسرم راکتم را گرفته بود و زیر تختش گذاشته بود.» هفتۀ بعد همان اتفاق دوباره تکرار می‌شد و این بار او ساعت هفت‌ونیم از راه می‌رسید و بهانه‌اش این بود: «یک لنگۀ کفشم را گم کرده بودم» و هفتۀ بعد سر ساعت هفت‌وربع: «ماهی قرمز مریض بود و بچه گریه می‌کرد.» و بهانه‌های دیگر: باطری ماشین خالی شده بود، برق قطع بود، سوییچم گم شده بود، لباس تنیسم توی ماشین لباسشویی جا مانده بود و ... بالاخره روزی به او گفتم: «بیا قراری بگذاریم. از حالا به بعد به ازاء هر دقیقه تأخیر باید صد تومان به من بدهی.» آن روز کتفش ضربه خورد و از آن روز به بعد دیگر با هم بازی نکردیم! دوست من فکر می‌کرد تأخیر را بر طالع او نوشته‌اند. او هوشیارانه قصد دیر کردن نداشت، اما در ضمیر ناهوشیارش برنامه‌ای وجود داشت که به او می‌گفت: «تو همیشه عقب می‌مانی» و همان برنامه، زندگی‌اش را هدایت می‌کرد. اگر او تصادفی روزی به‌موقع بیدار می‌شد و برای سر وقت رسیدن هم وقت کافی داشت، این برنامۀ درونی به او کمک می‌کرد تا درختی سرراهش سبز شود یا راه عجیب‌وغریبی برای گم شدن پیدا کند.»

«یافتن نمونه‌های این الگو، کار دشواری نیست. کافی است در خیابان با یکی از آن‌ها روبه‌رو شوید و با جویا شدن حالش، مرتکب اشتباه وحشتناکی شوید. زندگی این قبیل افراد، یک داستان غم‌انگیز مکرر است. شما خیلی زود می‌شنوید که گربۀ آن‌ها دیروز مرده، با ماشینشان تصادف کرده‌اند، خانه‌شان آتش گرفته، سنگ آسمانی گاراژ خانه‌شان را با خاک یکسان کرده و پزشک تشخیص داده که به بیماری بسیار بسیار جدی‌ای مبتلا شده‌اند که شما حتی اسم آن را هم نشنیده‌اید. هر وقت زندگی آن‌ها از آسودگی خبر می‌دهد، زمزمۀ ناهوشیاری می‌گوید: «نه! این نمی‌تواند حقیقت داشته باشد»، سپس خیلی زود سروکلۀ داستان غم‌انگیز تازه‌ای پیدا می‌شود؛ شغل خود را از دست می‌دهند، عمل جراحی دیگری پیش می‌آید، به زندان می‌افتند... و به این ترتیب همه‌چیز به حالت عادی برمی‌گردد! در ادامه به این نکته می‌پردازیم که با این الگوها چه باید کرد. بعضی‌ها استعداد عجیبی برای حادثه‌سازی دارند و تمام زندگی آن‌ها به افتادن از نردبان، زمین خوردن از روی دوچرخه، پرت شدن از روی درخت، برق‌گرفتگی، تصادفات رانندگی و... می‌گذرد. دوست بیست‌وچندساله‌ای دارم که از شانزده‌سالگی تاکنون پنج ماشین نو را از دور خارج کرده است.»

«بدون تردید شما هم با کسانی که همیشه بی‌پول و ورشکسته هستند، برخورد داشته‌اید. درواقع علت این ورشکستگی‌ها میزان درآمد فرد نیست، بلکۀ نحوۀ رفتار او با این درآمد است. کسانی که دارای الگوی ورشکسته هستند، براساس برنامۀ خودکار هرگاه پولی مازاد بر احتیاج خود به‌دست می‌آورند، به‌دنبال راهی برای خلاص شدن از آن می‌گردند؛ البته به‌خوبی این راه را پیدا می‌کنند! (بهترین الگو برای آن دسته از خوانندگانی که در کار فروش هستند!) فردی که تابع الگوی ورشکسته است، به‌جای آن‌که ریشه‌ها را در خود جستجو کند، به سرزنش دیگران می‌پردازد و همیشه اقتصاد، دولت یا میزان درآمد خود را علت ناکامی‌اش می‌داند. اگر حقوق او دو برابر هم شود، باز همیشه ورشکسته است. در حقیقت علت این‌که بیشتر برندگان قرعه‌کشی‌ها پول‌های بادآوردۀ خود را در کوتاهترین زمان از دست می‌دهند، همین الگوی درونی است که مرتب به آن‌ها می‌گوید: «با تمام این پول هم احساس راحتی نخواهی کرد. این پول شایستۀ تو نیست؛ بهتر است زود بلایی به سرش بیاوری.»»

تحلیلی بر رمان کتاب راز شاد زیستن‌:

در ابتدای کتاب راز شاد زیستن نویسنده شما را با الگوهای رفتاری آشنا می‌کند و از شما می‌خواهد به کار ذهن خود نگاهی بیندازید. آیا وقتی از خیابان عبور می‌کنید، باید به تک‌تک قدم‌های خود توجه داشته باشید؟ آیا وقتی غذا می‌خورید باید برای هضم آن، کاری انجام دهید یا وقتی خواب هستید باید نگران ادامۀ تنفس خود باشید؟ حقیقت این است که ما هیچ‌یک از این کارها را با ذهن هوشیار خود انجام نمی‌دهیم. ضمیر ناهوشیار ما مسئول بخش بزرگی از پیامدها و مسبب همۀ تکرارها در زندگی انسان است. اندرو متیوس در کتاب راز شاد زیستن شما را با الگوهای رفتاری مختلف و ضمیر ناهوشیارتان آشنا می‌کند و به شما نشان می‌دهد چطور الگوهای رفتاری تکرارشونده و ناسالم می‌توانند مانع شاد زیستن باشند.

فهرست مطالب کتاب راز شاد زیستن

• فصل یکم: «الگوهای رفتار»
• الگوهای همیشه‌نالان
• الگوهای حادثه‌ساز
• الگوهای بیماری
• الگوهای بی‌نظمی
• الگوهای ورشکستگی
• الگوهای قطعیت
• الگوهای تغییر شغل
• شکل‌گیری الگوهای رفتار
• خلاصۀ کلام
• تصویر ذهنی انسان از خویشتن
• تعارفات کلامی
• آن «من» که دیگران می‌بینند
• ارزش انسان
• داستان ریپانزل
• تصویر ذهنی و ضمیر ناهوشیار
• نشانه‌های رفتاری تصویر ذهنی ناسالم
• همسایه را مثل خود دوست بدارید
• تواضع نادرست
• تندرستی

اگر از خواندن کتاب راز شاد زیستن لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• آخرین راز شاد زیستن اثر اندرو متیوس و ادامۀ کتاب راز شاد زیستن است. نویسنده در این کتاب از عشق و تعریف درست عشق می‌گوید. او در این کتاب دستورالعمل‌های کوچکی برای ایجاد تغییرات بزرگ در زندگی به خواننده نشان می‌دهد. شاید بتوان گفت این کتاب چکیده‌ای از موفق‌ترین آثار روان‌شناسی در دو دهۀ گذشته است.

• شادی بیکران اثر دیگری از اندرو متیوس نویسندۀ استرالیایی است. او در این کتاب به شما نشان می‌دهد چطور هم در عمل و هم در قلب خود به احساس شادی برسید. نویسنده معتقد است اگر در زمان رضایت به‌ لحظه‌لحظۀ آن دقت کنید، شادمانی را نیز به طور کامل جذب خواهید کرد ولی اگر به سرعت از کنار آن بگذرید و به خود اجازه ندهید که طعم شادی را مزه‌مزه کنید، کمبود آن را همیشه در زندگی خود حس خواهید کرد.

• زندگی کنیم یا فقط زنده باشیم اثر هایدن سارجنت است. او در این کتاب به خوانندگان نشان می‌دهد چطور داشتن یک نگرش و دید منطقی نسبت به زندگی و تعمیم آن دانسته‌ها بسیار اهمیت دارد. شما ممکن است شکست بخورید اما به‌خاطر آن تبدیل به یک شکست‌خورده نمی‌شوید با این‌حال مرتبا خود را سرزنش می‌کنید. او به شما نشان می‌دهد چطور دست از سرزنش خود بردارید و واقعا زندگی کنید.

دربارۀ اندرو متیوس‌: سخنران و نویسندۀ استرالیایی

راز شاد زیستن

اندرو متیوس در سال 1957 به دنیا آمد. او سخنران و نویسندۀ استرالیایی است که به‌خاطر نوشتن کتاب‌های متعدد در زمینۀ خودیاری به شهرت رسید. متیوس در ویکوتور هاربرِ استرالیای جنوبی به دنیا آمد و در سال 1988 نویسندۀ تمام وقت شد و از آن زمان تاکنون ۱۱ کتاب نوشته و تصویرگری کرده است.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • علیرضا فضلعلی
    • پاسخ به نظر

    عالی

بریده ای از کتاب (1)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • مهرداد جاویدان
    • 1

    تغییر هرگز به‌آسانی میسر نمی‌شود. تغییر الگوها همیشه کار ساده‌ای نیست، اما همیشه امکان‌پذیر است. در هر مرحله‌ای که باشید، می‌توانید به آن‌چه می‌خواهید دست پیدا کنید.

عیدی