جهل مقدس (زمان دین بدون فرهنگ)

(16)
نویسنده:

3,100,000ریال

2,790,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
4170

علاقه مندان به این کتاب
19

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب جهل مقدس

انتشارات مروارید منتشر کرد: اولیویه روآ (روی) اسلام شناس مشهور فرانسوی است که در دو رشته­ی فلسفه و علوم سیاسی تحصیل کرده. او مدت­ها در میان قبایل افغان و در سرزمین افغانستان زندگی کرده و همین به او امکان داده تا افغانستان را زادگاه مناسبی برای «جنبش­های جهادی» بداند. اثر مشهور دیگر او «شکست اسلام سیاسی» است که پیش­گویی دقیقی از بنیادگرایی ناکام خاورمیانه بود. او معتقد است اسلام رادیکال در این منطقه ربطی به دین و شعار دینی ندارد و جهادی­های تکفیری الزاما مذهبی نیستند و انتخاب مذهبی آن­ها یک گرایش ابزاری برای شورش است. از نظر روآ، افراطی­های جهادی، اسلام اخلاقی را صرفا یک ایدئولوژی سیاسی می­دانند تا یک مذهب و البته تاکید می­کند ساحت اسلام را باید از اتهام به یک «آئین کهنه پرستی» مبرا دانست. در کتاب «جهل مقدس» هم همین رویکرد را علاوه بر اسلام، در مورد مسیحیت صادق می­داند و معتقد است در هر دو مذهب، زمانی که دین و فرهنگ تعامل نداشته باشند، بنیادگرایی شکل می­گیرد. فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (2)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • سید مجتبی پژمان
    • 0

    کلیساهای انجیلی استفاده از انگشتر پاکدامنی را رواج می دهند. زنان و‌ مردانی که این انگشتر را به دست می کنند از رابطه جنسی قبل از ازدواج پرهیز می کنند.

  • تصویر کاربر

    • سید مجتبی پژمان
    • 0

    اولیویه روآ معتقد است هرچه سخت اعتقاد باشیم کمتر می خواهیم بدانیم. آن جاست که دین به ایمان تقلیل می یابد و از نظر او تقلیل دین به ایمان همان جهل مقدس است.

عیدی