قربانی (شومیز)

(38)

4,300,000ریال

3,870,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
2793

علاقه مندان به این کتاب
67

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
9

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب قربانی

انتشارات ماهی منتشر کرد:
قربانی کتابی استثنایی است؛ روایتی از آن‌سوی جبهه‌ی جنگ جهانی دوم، روایتی از اوضاع کشورهای تحت اشغال جبهه متحدین آلمان و ایتالیا از دل اردوگاه فاتحان سال‌های اول جنگ. کورتزیو مالاپارته خبرنگاری ایتالیایی بود که با سمت سروانی در کشورهای مختلف جبهه متحدین می‌گشت و خاطراتش را مخفیانه می‌نوشت. او بلافاصله بعد از پایان جنگ این خاطرات را در قالب کتاب قربانی منتشر کرد، کتابی که خیلی زود به یکی از پرفروش‌ترین آثار آن دوره تبدیل شد.
کورتزیو مالاپارته در سال 1898 در پراتو، نزدیک فلورانس، به دنیا آمد. در 1914 که شانزده‌ساله بود، از مدرسه‌ی چکونینی که در آن‌جا به تحصیل اشتغال داشت، گریخت و ایتالیا را که در آن زمان هنوز بی‌طرف مانده بود، ترک گفت. پای پیاده از مرز گذشت، به فرانسه رفت و به عنوان سرباز داوطلب در ارتش فرانسه پذیرفته شد. در شامپانی زخم برداشت و به دریافت نشان صلیب و نخل افتخار نایل آمد. کتاب او به نام فن کودتا، که نخستین کتاب بر ضد هیتلر بود، در 1931 در اروپا منتشر شد، اما فروش آن در ایتالیا و آلمان ممنوع گردید. بر اثر انتشار آن کتاب در ایتالیا محاکمه شد و به پنج سال تبعید به جزیره‌ی لیپاری، در شمال سیسیل، محکوم گردید. آلمانی‌ها در 1941 او را، به گناه مقاله‌ها و گزارش‌هایی که از جبهه‌ی روسیه به ایتالیا می‌فرستاد و در روزنامه‌ی کوریره دلا سرا چاپ می‌کرد، توقیف و به چهار ماه اقامت اجباری در اردوگاه‌های کار محکوم کردند. مالاپارته در آن زمان در ارتش ایتالیا خدمت می‌کرد و به سمَت مخبر و رابط جنگی در جبهه‌ی روسیه انجام وظیفه می‌نمود. این مقالات بعدها در 1948 تحت عنوان ولگا در اروپا می‌زاید در پاریس در یک مجلد انتشار یافت. از 1943 تا 1945، یعنی تا پایان جنگ جهانی دوم، در گروه «مبارزان ایتالیایی به خاطر آزادی» به فعالیت پرداخت و به عنوان افسر رابط بین سرفرماندهی نیروهای متفقین و پارتیزان‌های مبارز ملی در نبردهایی که رای آزادی اروپا از جمله ایتالیا درگیر بود، شرکت جست. مالاپارته در 1957 در مسکو به بیماری سرطان درگذشت.
محمد قاضی از مترجمان بنام زبان فارسی است. او در 12 مرداد 1292 در مهاباد زاده شد. در کودکی نزد حسین حزنی مکریانی زبان فرانسوی را آموخت و شانزده ساله بود که با کمک عمویش به تهران آمد و تحصیلاتش را در دارالفنون ادامه داد. سال 1315 از دارالفنون دیپلم ادبی گرفت و برای تحصیل به دانشگاه تهران رفت و در رشته‌ی حقوق تحصیلاتش را ادامه داد. او در دانشگاه آموختن زبان فرانسوی را نیز پی گرفت و همیشه از بهترین شاگردان این زبان بود. قاضی در سال 1320، پس از اتمام تحصیل و خدمت نظام، به استخدام وزارت دارایی درآمد و در سال 1355 بازنشسته شد. وی در سال‌های خدمت در وزارت دارایی به کار ترجمه نیز مشغول بود و در همان سال 1320 با ترجمه‌ی رمان کلود ولگرد از ویکتور هوگو کار ترجمه را آغاز کرد. اگرچه قاضی تا سال 1329 فقط همین یک کتاب را ترجمه کرده بود، پس از آن بیش از پیش به ترجمه پرداخت و حدود 70 ترجمه از آثار نویسندگان بزرگ جهان بر جای گذاشت. شمار آثار بزرگی که با ترجمه‌ی او شناخته می‌شود بسیار است اما اغلب دون کیشوت را بهترین ترجمه‌ی قاضی می‌دانند که در 1337-1336 ترجمه‌اش کرد و برای آن جایزه‌ی بهترین ترجمه‌ی سال را نیز از دانشگاه تهران گرفت. قاضی پس از بازنشستگی به فعالیت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پرداخت و به همین دلیل در کارنامه‌اش ترجمه‌ی آثار رمان‌هایی برای نوجوانان نیز به چشم می‌خورد.
قاضی در 1354 به بیماری سرطان حنجره مبتلا شد. او برای درمان بیماری به آلمان رفت و پس از جراحیْ تارهای صوتی‌اش را از دست داد و ناگزیر به کمک دستگاه سخن می‌گفت. او با وجود این مشکل به کار ترجمه ادامه داد. او در 24 دی 1376 در تهران درگذشت و در زادگاه خود، مهاباد، به خاک سپرده شد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • بهرام جعفرپور
    • پاسخ به نظر

    کتابی ضد جنگ و فوق العاده هنرمندانه و خوش خوان

بریده ای از کتاب (1)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • سید مجتبی پژمان
    • 0

    در عصر افسانه ها پس از فرو‌نشستن سیلاب ها و توفان ها، مردان مسلحی از زمین بیرون آمدند که نسل یکدیگر را برانداختند.

عیدی