30بوک
کتاب عمومی
روانشناسی
ازدواج و زناشویی
راهنمای مردان برای شناخت زنان

راهنمای مردان برای شناخت زنان

(12)
نویسنده:

2,699,000ریال

2,429,100 ریال

دفعات مشاهده کتاب
4378

علاقه مندان به این کتاب
25

می‌خواهند کتاب را بخوانند
2

کسانی که پیشنهاد می کنند
7

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب راهنمای مردان برای شناخت زنان

انتشارات نسل نو اندیش منتشر کرد:
هیچ اجباری در کار نیست فقط بدانید این کتاب شانسی بزرگ است،زیرا ناجی ما مردهاستو ا را به رهایی و عشق ماندگار می رساند.
اگر می خواهید یاد بگیرید که چطوری بهترین شریک زندگی باشید،فقط این کتاب را بخوانید.
نتایج تحقیقات و مشاهداتی که جان گاتمن در طی چهل سال از لابراتوار عشق به دست آورده است،حقیقتی انکار نکردنی را فاش می کند.کتاب راهنمای مردان برای شناخت زنان راز جذب یک زن،جلب رضایت او و خلق رابطه ای بلند مدت و ماندگار را بازگو می کند.در طول تاریخ برای اولین بار پاسخی علمی به این سوال داده شده است که زنان از مردان چه می خواهند.
دکتر گاتمن نویسنده پر فروش ترین کتاب های نیویورک تایمز،به همراه همسر خود،روانشناس بالینی جولی شوارتز گاتمن و نویسندگان همکارشان داگلای آبرامز و راشل کارلتون آبرامز،این کتاب راهنما را نوشته اند تا به ریزترین سوالات مردان در مورد زنان پاسخ دهند.کتاب راهنمای مردان برای شناخت زنان،کتابی است که به شما مردان می گوید چطور در بازی عشق و زندگی مشترک برنده باشید.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

راهنمای مردان برای شناخت زنان اثر جان گاتمن


دکتر جان گاتمن به همراه همسرش دکتر جولی شوارتز گاتمن بر اساس 40 سال داده‌های تحقیقاتی از آزمایشگاه معروف دکتر گاتمن به نام «لابراتوار عشق»، کتاب راهنمای مردان برای شناخت زنان را در سال 2016 منتشر کردند. آن‌ها در این کتاب پاسخی علمی به این سؤال داده‌اند که زنان واقعاً از یک مرد چه می‌خواهند؟ دکتر گاتمن و همسرش در کتاب راهنمای مردان برای شناخت زنان، با رمزگشایی علمی روحیه و اخلاقیات زن‌ها، به مردها کمک می‌کنند تا زن‌ها را بهتر بشناسند و در نتیجه بتوانند با آگاهی وارد رابطه شوند.

اگر شما از آن دسته مردانی هستید که همواره شکایت می‌کنید که چرا همسرتان به شیوۀ خاصی رفتار می‌کند یا طوری حرف می‌زند که شما نمی‌فهمید، احتمالاً اطلاعات کافی در مورد زنان ندارید. از نظر دکتر گاتمن و همسرش، دنیای گستردۀ امروز مردان را بسیار سردرگم کرده است و بزرگ‌ترین رازی که نتوانسته‌اند کشف کنند زنان هستند. بسیاری از مردان نیز قبول دارند که زنان پیچیده‌ترین پدیدۀ این دنیا هستند. 

در طول تاریخ همه زن و مرد را دو جنس مکمل در نظر گرفتند و از نظر مردم رابطۀ بین زن و مرد مرموزترین و ناشناخته‌ترین پدیدۀ هستی است و وقتی پای ازدواج یا روابط مشترک به میان می‌آید این پیچیدگی دو چندان می‌شود. آمار روز افزون طلاق، خیانت، والدین بدسرپرست و مواردی از این دست نشان می‌دهد که این رابطه هنوز هم معما است و زنان و مردان زیادی برای حفظ رابطه‌شان دچار مشکل می‌شوند. 

در کتاب راهنمای مردان برای شناخت زنان چه می‌خوانیم؟

متفکران و جامعه‌شناسان طلاق را یکی از آسیب‌های اجتماعی می‌دانند و معتقدند که بالا رفتن آمار طلاق نشانۀ بارز اختلال در اصول اخلاقی و به‌هم خوردن آرامش خانواده و دگرگونی در هنجارهای اجتماعی است. البته این تنها مربوط به آمارهای ثبت شده است، بسیاری از زوجین به طلاق عاطفی روی می‌آورند که در هیچ دفتری ثبت نمی‌شود. این شیوۀ زندگی صدمۀ جبران ناپذیری هم به زن و مرد و هم به فرزندان می‌زند و تهدید بزرگی برای جامعۀ آینده است.

اما چرا زوجین به طلاق روی می‌آورند؟ طلاق دلایل زیادی دارد و شایع‌ترین دلیل طلاق خیانت است. از نظر دکتر گاتمن طلاق در واقع به دلیل نشناختن تفاوت‌های زن و مرد و نبود آگاهی از خواسته‌های طرفین رخ می‌دهد و این مشکل با بالا بردن آگاهی و شناخت جنس مخالف قبل از ازدواج، قابل پیشگیری است. دکتر گاتمن معتقد است اگر مردان بتوانند زنان را بهتر بشناسند، با روحیات آن‌ها آشنا شوند و متوجۀ تفاوت‌های ذهنی، کلامی و بدنی خود با زنان بشوند، می‌توانند با درایت وارد زندگی مشترک شوند و رابطه‌ای ماندگار داشته باشند.

دکتر گاتمن و همسرش در هر فصل از کتاب راهنمای مردان برای شناخت زنان به یکی از جنبه‌های زنانه اشاره کرده‌اند. از نظر دکتر گاتمن، تعهد، ازدواج و احترام به زندگی مشترک و اجتناب از تنوع‌طلبی و خیانت از نظر علمی باعث افزایش طول عمر مردان و سلامت روانی و جسمانی آن‌ها می‌شود.

فهرست مطالب کتاب راهنمای مردان برای شناخت زنان

مقدمۀ مترجم
مقدمۀ نویسندگان
• بخش اول: شناخت یک زن
فصل اول: زن‌‌ها واقعاً چه می‌خواهند؟
فصل دوم: مغزی مخصوص خانم‌ها
• بخش دوم: قرار گذاشتن با یک خانم
فصل سوم: زبان بدنم را بخوان
فصل چهارم: اولین تأثیر
• بخش سوم: صمیمیت با یک زن
فصل پنجم: اولین حرکت
فصل ششم: آیا او به درد رابطۀ جدی می‌خورد
• بخش چهارم: عشق‌ورزی با یک زن
فصل هفتم: تصویر همه چیز است
فصل هشتم: بدن یک زن سرزمین عجایب است
فصل نهم: تبدیل شدن به بهترین
• بخش پنجم: زندگی کردن با یک زن
فصل دهم: یاد بگیرید مثل دخترها دعوا کنید
فصل یازدهم: چرا خریدن یک جفت کفش زنان این همه طول می‌کشد؟
فصل دوازدهم: بهترین دوستان تا ابد
• بخش ششم: دوست داشتن یک زن برای همیشه
فصل سیزدهم: آیا او خودش است
فصل چهاردهم: طبیعت مادری
فصل پانزدهم: با هم ماندن
یادداشت‌ها

بریده‌هایی از کتاب راهنمای مردان برای شناخت زنان

«منظور از قابل اعتماد بودن در قرارها و روابط عاشقانه چیست؟ معنایش این است که شما همان کسی باشید که می‌گویید و همان کاری را انجام دهید که قولش را داده‌اید. منظور رفتارهایی است که از شما فردی قابل اتکا و مردی بسازد که بشود روی او حساب کرد. چرا قابل اعتماد بودن مهم است؟ چرا این ویژگی قلب زنان را به هیجان درمی‌آورد؟ به این سؤال فکر کنید. در طول تاریخ امنیت و سلامت روح و روان زن و فرزندان به قابل اعتماد بودن مرد وابسته بوده است. پدران در سلامت و موفقیت فرزندان خود نقش بیشتری را ایفا کرده‌اند. وقتی پدری خود را درگیر تربیت و پرورش فرزندش نکند، این احتمال وجود دارد که فرزند او پنج برابر بیشتر از همسالانش زندگی فقیرانه‌ای داشته باشد، سه‌برابر بیشتر از همسالانش با شکست تحصیلی روبه‌رو شود و دوبرابر بیشتر دچار مشکلات رفتاری از جمله اعتیاد به مواد مخدر، خودکشی یا بزهکاری شود.»

«در مصاحبه‌هایی که در آزمایشگاه عشق انجام دادیم، از زنان و مردان پرسیدیم که آیا وقتی ناراحت یا عصبانی هستید یا وقتی احساس می‌‌کنند به محبت نیاز دارند، می‌توانند با همسر یا نامزد خود صحبت کنند یا نه و به حقیقتی بنیادین رسیدیم: «ریشۀ بسیاری از جروبحث‌ها این است که مردها احساسات و عواطف زن را نادیده می‌گیرند، درصورتی‌که باید خود را تطبیق دهند.» و وقتی هم به‌اصطلاح می‌خواهند تلاش کنند ناراحتی یک زن را از بین ببرند، موضوع را عوض می‌کنند، آن را کم‌اهمیت جلوه می‌دهند، همه چیز را به شوخی برگزار می‌کنند یا به‌طور کل نادیده می‌گیرند. کافی است مهارت ساده و مهم «تطبیق» را بیاموزید تا ارتباط شما با زنان تغییری شگرف کند. (مهارت تطبیق در محیط کار، فرزندپروری و در تمام روابط کارآمد است.) مردانی که تطبیق عاطفی را آموخته‌اند به خواسته‌های خود، یعنی بحث کمتر و رابطۀ زناشویی بیشتر، بهتر و سریع‌تر دست می‌یابند.»

«او را درک کنید. صرف‌نظر از اینکه او چه می‌گوید، هدف درک‌کردن است و علامت درک‌کردن این است که پرسش کنید. اگر زن زندگی شما در مورد بهترین دوستش گله می‌کند، لطفا راه‌حل ارائه ندهید، بحث را عوض نکنید، به حل مشکل فکر نکنید، حرف‌هایش را شوخی نگیرید و مسئله را کم‌اهمیت جلوه ندهید. از او در مورد احساساتش بپرسید. این بخش از تطبیق به معنای گفتن این جمله نیست که «من تو را می‌فهمم،» بلکه به این معناست که با علاقه‌ای خاص تلاش کنید که بفهمید چرا این موضوع برای او اهمیت دارد. خواه او در مورد مادرش گله می‌کند، خواه در مورد رئیسش یا حتی خود شما، تلاش کنید هدفتان درک او و احساساتش باشد.»

خواندن کتاب راهنمای مردان برای شناخت زنان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر مردی هستید که حس می‌‌کنید به هیچ‌وجه جنس مخالف را درک نمی‌کنید یا حرف آن‌ها را نمی‌فهمید، اگر حس می‌کنید زن‌ها واقعاً انسان‌هایی متفاوت از شما هستند و شاید هیچ‌گاه نتوانید زندگی مشترک موفقی داشته باشید، حتماً‌ کتاب راهنمای مردان برای شناخت زنان را بخوانید.

خانم‌ها می‌توانند این کتاب را به همسران، برادرها یا پسران‌شان هدیه دهند تا آن‌ها بتوانند با راهنمایی این کتاب زنان را بهتر بشناسند. 

دربارۀ نویسندۀ کتاب راهنمای مردان برای شناخت زنان

راهنمای مردان برای شناخت زنان

جان گاتمن روان‌شناس آمریکایی است که در سال 1942 به دنیا آمد. او استاد بازنشستۀ روان‌شناسی است که سال‌ها در دانشگاه واشنگتن تدریس می‌کرد. او با تجزیه و تحلیل روابط بر روی ثبات روابط و پیش‌بینی طلاق کار کرد. اطلاعات حاصل از تحقیقاتش، پایه‌ای جزئی برای جنبش مشاورۀ روابط شد که هدف آن بهبود عملکرد روابط و اجتناب از رفتارهایی است که باعث آسیب رساندن به روابط می‌شود.

جان گاتمن مدرک دکترایش را در رشتۀ روان‌شناسی بالینی در سال 1971 از دانشگاه ویسکانسین دریافت کرد. او مدتی ارزیاب برنامه و طراح تحقیقات دپارتمان آموزش عمومی دانشگاه ویسکانسین بود و در سال 1981 استاد روان‌شناسی دانشگاه ایلینویز شد. بعلاوه او 16 سال استاد روان‌شناسی دانشگاه واشنگتن در سیاتل بود. او و همسرش، دکتر جولی شوارتز گاتمن یک مؤسسه و نهاد آموزشی به نام مؤسسۀ گاتمن را تأسیس کردند. جان و جولی گاتمن در حال حاضر در ایالت واشنگتن زندگی می‌کنند. 

واکنش‌ها به کتاب راهنمای مردان برای شناخت زنان

«این کتاب را باید مردانی بخوانند که هم در رابطه با زنان گیج شده‌اند و هم دوست دارند رابطۀ خوبی با آن‌ها داشته باشند.» -پابلیشرز ویکلی

امتیازات

کتاب راهنمای مردان برای شناخت زنان از سایت آمازون امتیاز 4.6 از 5 و از سایت گودریدز امتیاز 4.2 از 5 را به دست آورده است.

تحلیل سی بوک از کتاب راهنمای مردان برای شناخت زنان

نشر نسل‌ نواندیش کتاب راهنمای مردان برای شناخت زنان از جان گاتمن را با ترجمۀ فاطمه باغستانی منتشر کرده است.

تمام نکات مهم و حیاتی این کتاب با استفاده از تحقیقات واقعی بر روی روابط زن و مرد نوشته شده است. دکتر گاتمن محقق است. او می‌تواند با استفاده از ریاضیات با دقت 94 درصد پیش‌بینی کند که آیا یک زن و شوهر از هم جدا می‌شوند یا خیر. او بیشتر اطلاعاتش را از آزمایشگاه‌ علمی به دست آورده است و محققی چیره‌دست در زمینۀ روابط زن و مرد است. 

همسرش دکتر جولی گاتمن روان‌شناس بالینی است که به تحقیقات همسرش در رابطه با تقویت روابط زناشویی کمک می‌کند. بنابراین تمام دانسته‌های جان گاتمن و همسرش یا از تجربیات شخصی است یا از طریق تحقیقات به این اطلاعات دست یافته‌اند. 

تحقیقات نشان داده است مردانی که رابطه‌ای شاد و سالم دارند، درآمد بیشتری خواهند داشت، از رابطۀ زناشویی خود بیشتر لذت می‌برند، بیشتر عمر می‌کنند، کمتر بیمار می‌شوند و در پیری دچار زوال عقل یا آلزایمر نمی‌شوند. کتاب راهنمای مردان برای شناخت زنان به مردان کمک می‌کند زن زندگی‌شان را راضی نگه دارند و تا آخر عمر با او به خوبی و خوشی زندگی کنند. 

اگر از کتاب راهنمای مردان برای شناخت زنان خوشتان آمده، این کتاب‌ها را از دست ندهید

- کتاب چرا زنان حرف می‌زنند و مردان فرار می‌کنند اثر استون استوسنی، کتابی در زمینۀ روان‌شناسی زوجین و روابط بین همسران است. نویسنده با واکاوی رفتارهای زن و مرد در شرایط بحرانی زندگی به مخاطبین می‌آموزد که بهترین عمل و عکس‌العمل با توجه به روحیات طرف مقابل چیست.

رازهایی دربارۀ زنان اثر باربارا دی آنجلیس که به مردان نکاتی را یاد می‌دهد که باعث بهبود روابط زناشویی و رابطۀ زوجین می‌شود و از آسیب‌های زندگی زناشویی و مجادله می‌کاهد.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • حسین نوری
    • پاسخ به نظر

    کتابش برای همه مردان عالیه مجرد خیلی بهتر و متاهلم خوبه بازم

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی