اسکارلت و آیوی (3)(رقص تاریکی)

(6)
نویسنده:

2,450,000ریال

2,205,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1640

علاقه مندان به این کتاب
2

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب اسکارلت و آیوی

انتشارات پیدایش منتشر کرد:
یادداشت‌های زننده؛ خواب‌های دلهره آور، اوج شایعه‌سازی...دخترهای مدرسه‌ی روک وود یک بار دیگر به خطر افتاده‌اند.
با خارج شدن آقای بارتالومیو مدیر شیطان صفت مدرسه از صحنه، زندگی به اسکارلت و آیوی لبخند می‌زند.
وقتی معلم محبوبشان ناگهان مدرسه را ترک می‌کند، مادام زالدی مرموز جای او را می‌گیرد. نامه‌های نیش‌دار به دست این و آن می‌رسد و انواع اتفاق‌ها مدرسه را فلج می‌کند. کسی برای گرفتن انتقام کمر بسته است؟
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب اسکارلت و آیوی (رقص تاریکی) اثر سوفی کلورلی


سومین جلد از مجموعه کتاب‌های اسرارآمیز اسکارلت و آیوی به قلم سوفی کلورلی با عنوان رقص تاریکی در سال 2016 منتشر شد. سوفی کلورلی نویسندۀ انگلیسی با انتشار همین مجموعه به شهرت رسید. 

مجموعۀ شش جلدی اسکارلت و آیوی، داستان دو دختر دوقلو به نام اسکارلت و آیوی است که شخصیت‌هایی کاملاً متضاد دارند. آن‌ها مادرشان را پس از تولد از دست داده‌اند و حالا پدرشان با زن دیگری ازدواج کرده است، زنی بداخلاق و بدجنس که مدام اسکارلت و آیوی را آزار می‌دهد. پس از مرگ اسکارلت، آیوی راهی مدرسۀ شبانه‌روزی شوم خواهرش می‌شود تا بفهمد چه بلایی بر سر خواهرش آمده است. داستان جلد اول از اوایل دهۀ 1930 شروع می‌شد و حالا در جلد سوم آیوی و اسکارلت در مدرسۀ روک‌وود درگیر ماجرایی جدید و باورنکردنی می‌شوند.

خلاصه داستان اسکارلت و آیوی (رقص تاریکی) (خطر لوث شدن داستان جلد اول)

اسکارلت و آیوی که در جلد دوم اسیر مدیر جدید وحشتناک مدرسه آقای بارتالومیو شده بودند حالا تصمیم می‌گیرند از مدرسۀ روک‌وود انصراف دهند تا از شر این مدیر خلاص شوند. اما متوجه می‌شوند که قرار است معلم جدیدی به مدرسه بیاید و با خود فکر می‌کنند حالا مدرسه امن‌تر خواهد شد اما سخت در اشتباه‌اند!

قرار است نمایش رقص بالۀ سفید برگزار شود و اسکارلت از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجد چون مصمم است نقش شاهزاده آرورا را در این نمایش به دست آورد. دشمن دوقلوها پنی نیز به دنبال نقش اصلی است و برای همین سعی می‌کند جلوی اسکارلت را بگیرد. اسکارلت با التماس از خانم فینچ، معلم رقص باله‌شان می‌خواهد که بیشتر به او کمک کند و مدتی به تمرین می‌پردازد. تا این‌که دوباره اتفاقاتی عجیب در مدرسۀ شوم روک‌وود رخ می‌دهد. یک دانش‌آموز از پنجره سقوط می‌کند، اسب‌های داخل اصطبل فرار می‌کنند و شخصی غذای بچه‌ها را مسموم می‌کند!

در این میان دوقلوها به رازی جدید پی می‌برند که مادرشان نیز پیش از آن‌ها در این مدرسه درس می‌خوانده است. مدرسه آن‌قدر ناامن می‌شود که دانش‌آموزان کم‌کم از مدرسه می‌روند و احتمال دارد مدرسه بسته شود. حالا دوقلوها دوباره درگیر راز، خیانت و ماجراهای مرموزی می‌شوند. خرابکاری‌های مدرسه زیر سر چه کسی است؟ چرا آن‌ها هیچ‌وقت نمی‌دانستند که مادرشان نیز شاگرد این مدرسه بوده است؟

بریده‌هایی از کتاب اسکارلت و آیوی (رقص تاریکی)

«نه، فراموش نکرده بودم، اما خیلی به خودم فشار می‌آوردم که خوشحال و سرحال باشم. انگار اسکارلت وظیفه داشت مرا با مغز از آن بالا بکوبد زمین. آریادنی. نزدیک‌ترین دوست‌مان قبل از کریسمس به اتهام روشن کردن آتشی که در اصل آقای بارتالومیو برای از بین بردن رد پاهایش در کتابخانه روشن کرده بود، از مدرسه اخراج شد. حتی بعد از اینکه بی‌گناهی‌اش ثابت شد، پدر و مادرش حاضر نشدند او را به مدرسه برگرداند. احساس می‌کردم سوراخی به قد و قواره‌ی آریادنی در کنارمان خالی‌ست. در طول آن روز چند بار بی‌اختیار می‌خواستم چیزی به او بگویم، یا انتظار داشتم یکمرتبه سر و کله‌اش پیدا بشود و در مورد چیزی با خوشحالی نظر بدهد، اما جز سکوت اتفاقی نیفتاد.»

«بعد از اینکه عمه فیبی، خواهر حواس‌پرت پدرمان شهامتش را جمع کرد و جلو نامادری فضول‌مان ایستاد، پدر اجازه داد تعطیلات کریسمس را پیش او بگذرانیم. آن سال‌هایی که اسکارلت در روک‌وود بود، من با عمه فیبی زندگی کرده بودم. هر چند دوست ندارم اعتراف کنم، ظاهراً عمه فیبی معاشرت با اسکارلت را به من ترجیح می‌داد و این به نظر من کمی عجیب بود، چون از نظر اخلاق و شخصیت، کاملاً مخالف هم بودند. اسکارلت در ضمن که می‌نوشت، گفت: «سه: کریسمس.» و اضافه کرد: «پودینگ آلوی محشر.» به یاد آن تعطیلات لبخند زدم. آخر آن کریسمس، دیدن اسکارلت در دهکده‌ای که من زمانی در آن زندگی می‌کردم که فکر می‌‌کردم او مرده، به نظرم عجیب می‌آمد. حس غریب، اما بی‌نظیری بهم دست داده بود.»

«خانم نایت مدتی در مورد امتحانات حرف زد. آفتاب از پنجره‌ها به تالار می‌تابید و با اینکه بیرون زیاد گرم نبود، حرارتش همه‌ی ما و تالار را گرم و مرا خواب‌آلود کرده بود. من معمولاً شنونده‌ی دقیقی هستم، اما آن روز بیشتر حرف‌هایش را نشنیدم. خانم نایت با صدای شادتری ادامه داد: «و حالا خبر استثنایی. خانم فینچ؟» نگاهم را به گوشه‌ی سکوی خطابه انداختم و علم‌ پاتیناژمان را دیدم. آن اواخر دیگر عصا دستش می‌گرفت چون مشکل قدیمی پایش شدیدتر شده بود. با این حال در ضمن که پشت میز خطابه می‌رفت، لبخند گرم و دوستانه‌ای تحویل‌مان داد.»

چرا نوجوانان باید این کتاب را بخوانند؟

مجموعه کتاب‌های اسکارلت و آیوی، مجموعه‌ای جذاب و هیجان‌انگیز و مناسب کودکان و نوجوانان 9 سال به بالا است. مجموعه کتاب‌‌های اسکارلت و آیوی بسیار مناسب نوجوان‌هایی است که عاشق کتاب‌های پر رمز و راز هستند. مدرسۀ شبانه‌روزی، دختران عجیب، معلم‌های وحشتناک، ضیافت‌های نیمه‌شب و رازهای عجیب این مجموعه هر نوجوانی را میخکوب می‌کند.

دربارۀ نویسندۀ مجموعه کتاب‌های اسکارلت و آیوی

اسکارلت و آیوی

سوفی کلورلی در سال 1989 در بَث انگلستان به دنیا آمد. کلورلی اولین داستانش را در چهارسالگی نوشت. او مدرک کارشناسی‌اش را در رشتۀ نویسندگی خلاق و کارشناسی ارشدش را در رشتۀ نویسندگی اخذ کرد. ایدۀ نوشتن مجموعه کتاب‌های اسکارلت و آیوی در دانشگاه به ذهنش رسید و در نهایت اولین جلد این مجموعه در سال 2015 منتشر شد. مجموعه کتاب‌های اسکارلت و آیوی تاکنون به بیش از 6 زبان مختلف دنیا ترجمه شده‌اند.

امتیازات

جلد سوم مجموعه کتاب‌های اسکارلت و آیوی (رقص تاریکی) از سایت گودریدز امتیاز 4.4 از 5 و از سایت آمازون امتیاز 4.7 از 5 را دریافت کرده است.

کتاب‌های مشابه مجموعه کتاب‌های اسکارلت و آیوی

- مجموعه داستان‌های سرافینا با عنوان «سرافینا و شنل سیاه»، «سرافینا و عصای مارپیچ» و «سرافینا و روح سرگردان» اثر رابرت بیتی نویسندۀ آمریکایی و یکی از پرفروش‌ترین مجموعه کتاب‌های نیویورک تایمز است. این مجموعه ماجرای دختری به نام سرافینا است که پنهانی در زیرزمین عمارتی زندگی می‌کند و پدرش به او هشدار داده تا هیچ‌وقت خود را به دیگر بچه‌هایی که در عمارت زندگی می‌کنند نشان ندهد اما ناپدید شدن بچه‌ها در عمارت باعث می‌شود تا سرافینا از مخفیگاه‌اش بیرون بیاید و داستان سرافینا آغاز می‌شود. 

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی