بر شانه های غول (مباحث علمی آلبرت اینشتین)

(16)

1,180,000ریال

944,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1619

علاقه مندان به این کتاب
16

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب بر شانه های غول

انتشارات سبزان منتشر کرد:
آلبرت اینشتین در 14 مارس 1879 در شهر اولم، در ایالت وورتمبرگ آلمان سابق متولد و در مونیخ بزرگ شد. خانواده فکر می کردند آلبرت کند ذهن است، زیرا دیر شروع به حرف زدن کرد. او اصلا در مدرسه خوب ظاهر نشد؛ از گروه بندی بیزار بود، و از اینکه در یک مدرسه کاتولیک جزء معدود بچه های یهودی بود، رنج می برد.
علم، یکی از علایق قدیمی اینشتین بود. معادله معروف او، به فیزیکدانان نشان داد که حتی مقدار کوچکی از ماده می تواند مبالف هنگفتی انرژی تولید کند. بنابراین با تبدیل کامل تنها بخشی از جرم چند اتم به انرژی، یک انفجار بسیار عظیم به وجود می آید. سرانجام، معادله ی به ظاهر نجیب اینشتین، دانشمندان را بر آن داشت که به دستاوردهای شکافت اتم (شکافت هسته ای) توجه کنند و با اصرار دولتمردان، ساخت بمب اتمی را آغاز نمایند.
اینشتین در 18 آوریل 1955 بر اثر سکته قلبی فوت کرد. او در تمام عمرش، تلاش کرد که اسرار جهان را با کاوش از طریق اندیشیدن کشف نماید، نه آنکه به حواس خود اعتماد. او معتقد بود: (درستی یک نظریه، در ذهن شماست، نه در چشمانتان.)
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • عرفان روشناس
    • پاسخ به نظر

    اگر غیر فیزیکی باشین و با مفاهیم ریاضی در نسبیت آشنایی نداشته باشید به دردتون نمیخوره. کتاب ، مرحله به مرحله از روابطی شروع میکنه و با اون روابط کار میکنه تا خواننده رو با نحوه ی ایجاد و به دنیا اومدن این نظریه آشنا کنه...

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی