30بوک
کتاب عمومی
مذهبی
اسلام و عرفان
سبک زندگی ایرانی اسلامی

سبک زندگی ایرانی اسلامی (10)(بنیان های سبک زندگی در نهج البلاغه)

(0)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
130

علاقه مندان به این کتاب
1

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب سبک زندگی ایرانی اسلامی

انتشارات امیرکبیر منتشر کرد:
سبک زندگی در عین حال که یکی از مهم ترین جلوه های حیات آدمی است، خود نمود و جلوه ای عینی از باورهای بنیادین نیز می باشد. چنانچه باور مردمی دگرگون شود، به تبع آن سبک زندگی آنان نیز دگرگون می شود. سبک زندگی تاثیر مستقیم در پیشرفت یا پسرفت ملت ها داشته است. توجه به این مهم در نظر و عمل، همان کار اساسی است که بدون آن هرگونه طراحی برای پیشرفت ناتمام و ابتر خواهد بود. اساسا در هیچ قوم و ملتی پیشرفت حاصل نمی شود، مگر زمانی که سبک زندگی آن ها، دست کم در سطح وسیعی از سبک زندگی نیز پیشرفت یا پسرفت متناسب با خود را به همراه داشته است. هم پیشرفت، سبک زندگی را تحت تاثیر خود قرار می دهد و هم تحول در سبک زندگی دیر یا زود در پیشرفت و یا پسرفت جوامع تاثیر گذار است. بنابراین می توان گفت پیشرفت و سبک زندگی دو امر متعادل بوده و رابطه ای دو سویه دارند.
هرچند در منابع و متون اسلامی اعن از قرآن و روایات در زمینه ی سبک زندگی مطالب بکر بسیاری می توان یافت، اما پرداختن به همه ی آن ها در یک نوشتار یا ممکن نیست و یا کاری پر حجم خواهد بود. بنابراین نوشتار حاضر در این زمینه اولا : بر یکی از مهم ترین و معتبرترین منابع اسلامی بعد از قرآن کریم، یعنی نهج البلاغه تمرکز یافته و به تامل پرداخته است. ثانیا: پایه ها و بنیان های سبک و زندگی شایسته و بایسته یک فرد مسلمان را از این کتاب مقدس به تصویر کشیده و به غیر بنیان ها کمتر ورود پیدا کرده است.
دکتر علی فلاح رفیع؛ دکترای فلسفه غرب، دانش آموخته ی حوزه ی علمیه قم (خارج فقه و اصول)، دانش آموخته ی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) (فلسفه دین)، عضو هیئت علمی دانشگاه، مولف کتاب های متعدد در حوزه ی فلسفه غرب، فلسفه و کلام اسلامی، موضوعات سیاسی، اجتماعی، تالیف مقالات متعدد در حوزه های ذکر شده، ارائه مقالات و سخنرانی های گوناگون در کنفرانس های بین المللی، ارائه کارگاه های گوناگون برای استادان دانشگاه ها، شرکت در برنامه های تلویزیونی و رادیویی و نیز مصاحبه با خبرگذاری های متعدد در موضوعات مختلف سیاسی، فرهنگی، و اجتماعی.
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی