چرخ

(8)
نویسنده:

1,300,000ریال

1,170,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
706

علاقه مندان به این کتاب
10

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب چرخ

انتشارات بیدگل منتشر کرد:
نمایشنامه ی چرخ در سال 2011 نگاشته شد و همان سال در جشنواره ی تئاتر ادینبورو به کارگردانی و یکی فدرستون به روی صحنه رفت و توجه منتقدان و مخاطبان را به خود جلب کرد. این نمایشنامه در همان سال برنده ی جایزه ی فرینج فرست از جشنواره ی تئاتر ادینبورو، و نیز جایزه ی سازمان عفو بین الملل و آزادی بیان شد.
صحنه ی نمایش، اسپانیای آسیب دیده و فقیر قرن نوزدهم است، بئاتریس برای مراسم عروسی خواهرش آماده می شود. اما این جشن خانوادگی با هجوم سربازها و مردی تبعیدی به خانه ی آن ها متوقف می شود. آینده برای دختر کوچک مرد تبعیدی نامعلوم است؛ بئاتریس گرچه اظهار می کند از بدین ترتیب روزی که با آرامش شروع شده بود، به جست و جویی تبدیل می شود که طی آن بئاتریس پا به دنیایی غریب میگذارد.
گرچه این نمایشنامه با استفاده از فرم تئاتر ایپک برشت فضایی را خلق می کند که باعث شده منتقدان بسیاری آن را با ننه دلاور برشت مقایسه کنند، اما مهم ترین نکته ی نمایشنامه این است که هریس، علاوه بر استفاده از فرم تئاتر ایپک برشت، با تغییراتی که در ساختار این گونه از نمایش داده، فرم و معنای جدیدی خلق می کند.
زمینی هریس، چهل و پنج ساله، متولد آکسفورد و بزرگ شده ی اسکلاتلند است. در دانشگاه آکسفورد، لیسانس جانورشناسی گرفت و برای فوق لیسانس در دانشگاه هال، کارگردانی تئاتر خواند. او نمایشنامه و فیلنامه می نویسد و کارگردانی تئاتر می کند.
مجموعه نمایشنامه های بیدگل، مجموعه ای منحصر به فرد از نمایشنامه هایی است که یا تابحال به فارسی ترجمه نشده اند و یا ترجمه ی مجدد نمایشنامه هایی خواهد بود که از هر جهت لزوم ترجمه ی دوباره ی آنها حس می گردد.
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی