30بوک
کتاب عمومی
هنر
معماری
لویی کان متون اصلی

لویی کان متون اصلی

(5)

2,500,000ریال

2,250,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1090

علاقه مندان به این کتاب
8

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب لویی کان متون اصلی

انتشارات علمی منتشر کرد:
پیچیدگی های زیرکانه ی معماری کان – از قبیل کیفیات ساختمانی آشکار ولی به کمال نانموده، محتوای روحانی ناملموس اما روشن و محسوس، و سازماندهی فضایی ساختارمند و همچنان سیال- برای برخی از ناظران گیج کننده است: برای آن ها که کان را مدرنیست، احتمالا آخرین استاد مدرنیسم، تصور می کنند و برای دیگرانی که گمان می کنند او، احتمالا به مثابه نخستین معمار پست مدرن، علیه مدرنیسم شوریده است. هر دوی این تلقی ها، چه کاملا درست و چه کاملا نادرست، از نکته ی بنیادینی غفلت می کنند؛ نکته ب بنیادین درباره ی کان جست و جوگری اوست.
اصول مهم لویی کان را می توان از این عبارات دریافت : عالم، مقدم بر آگاهی انسان به آن، وجودی منسجم و خود- اریان بوده که اکتشاف را انتظار می کشیده است. الخافات بشر به این نظم از پیش موجود و تغییرات او غالبا آن را تخریب کرده است بنابراین مسئولیت معمار تلاش برای ترمیم آن است، به این منظور لازم است که او فهمش از کیفیات جاودان را در هر طرح دخیل سازد، همان چه سازندگان پانتئون کردند و جذبه ی ابدی پانتئون منتج از آن است. خود این پرسش که (فضا چه می خواهد باشد؟) به این معناست که فضا می خواهد مکان حقیقی اش را بیابد و ظهور در خوری از نظم جاودان چیزها باشد.
اگر بتوان گفت کان عزلت روشنفکرانه داشت، به این علت بود که به باور او دانش و خردی که شخص در جریان زندگی کسب می کند ریشه در درون او دارد و همواره در درون او، در انتظار کشف شدن بوده است. تنظیم دوباره و مداوم کلماتی که گفته بود و طرح هایی که کشیده بود جست و جوی آن (بهتر) و (بیشتر) غایی –رد و نشانی از آن نظم جاودان- بود که می دانست جایی در درون خودش وجود دارد و می تواند از آن بهره مند شود، اما دستیابی کامل به آن ممکن نیست. نیروانا قرار نبود به دست آید.
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی