لطفا زامبی نباشید

(13)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
1632

علاقه مندان به این کتاب
16

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
3

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب لطفا زامبی نباشید

انتشارات پیام امروز منتشر کرد:
کتابی برای همه؛ برای جملگی کسانی که گوشی‌هوشمند دارند؛ از اینترنت استفاده می‌‌نمایند؛ با گیم‌های ویدوئویی بازی می‌کنند؛ یا به هر نحو با فضای مجازی سر و کار دارند.
در عصری به سر می‌بریم که می‌توان آن را به اعتباری دوران اعتیاد رفتاری نام نهاد. عصری که در کشورهای متمدّن ، بخش عمده‌ای از جمعیّت، دست‌کم به یک نوع از اعتیاد رفتاری مبتلا هستند. بسیاری از ما به طرزی وسواس‌گونه ایمیل‌های خود را چک می‌کنیم، لایک‌های اینستاگرام را پایش کرده و فیدهای فیسبوک را چشم‌ به راهیم. به حد افراط به تماشای سریال‌های تلویزیونی و ویدئوهای یوتیوب می‌نشینیم، و به طور متوسّط روزانه سه ساعت با گوشی‌های هوشمندمان کار می‌کنیم. نیمی از ما ترجیح می‌دهیم که انگشت‌مان بشکند ولی‌گوشی‌مان نشکند! و سرانجام کودکان هزارة جدید بیشتر از آنکه با جهان واقع و آدم‌های زنده سر و کار داشته باشند در مقابل وسایلی که صفحة نمایش دارند وقت می‌گذرانند.
آدام آلتر، نویسندة امریکایی، استاد روانشناسی و بازاریابی در نیویورک یونیورسیتی به زبانی ساده و نثری روان، در این کتاب تحوّل‌برانگیز، روند برآمدن اعتیاد رفتاری را رهگیری می‌کند و توضیح می‌دهد که چرا محصولات امروزین اینقدر مقاومت‌ناپذیرند. محصولات مزبور گرچه فرسنگ‌ها فاصله میان افراد مجزّا در سراسر جهان را از میان برمی‌دارند لیکن جاذبة خارق‌العاده، و بعضاً زیانبار این وسایل، امری اتّفاقی نیست. کمپانی‌هایی که این‌قبیل محصولات را طرّاحی می‌کنند آنقدر آنها را حک و اصلاح می‌کنند تا سرانجام به کالاهایی تقریباً مقاومت‌ناپذیر مبدّل‌شان می‌سازند.
آلتر ، که باور دارد تکنولوژی در ذات خودْ نه بد است و نه خوب، از طریق مهندسیِ معکوس‌ِ اعتیاد رفتاری، بیان می‌دارد که چطور می‌توانیم محصولات اعتیادآور را برای مقاصد خوب مهار گردانیم – چگونه ارتباط‌مان با یکدیگر را بهبود بخشیم و میان کار و تفریح مرزبندی کنیم – و به چه ترتیب می‌توانیم اثرات زیانبخش این محصولات را بر بهزیستی، سلامت و سعادت کودکان‌مان تعدیل کرده و تقلیل دهیم.
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

درباره این کتاب بیشتر بخوانید

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • پاسخ به نظر

    جذَاب و پر از مطالب خوندنی!

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی