اعتقاد بدون تعصب (پالتویی)

(33)

1,550,000ریال

1,395,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
3419

علاقه مندان به این کتاب
85

می‌خواهند کتاب را بخوانند
5

کسانی که پیشنهاد می کنند
5

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب اعتقاد بدون تعصب

انتشارات گمان منتشر کرد:
فلسفه فقط یک رشته دانشگاهی نیست که در دانشگاه خوانده شود. فلسفه به همه تعلق دارد و همه ی ما از کودکی سوالاتی طرح می کنیم که جنبه ی فلسفی آشکاری دارند. این سوال ها و پاسخ های آن ها (راه زندگی) هرکس را معین می کنند. این مجموعه به مسائلی فلسفی از همین دست می پردازد که همه ی ما به نوعی در زندگی با آن مواجهیم، از سوال های کلی نظیر (معنای زندگی) و (خوشبختی) گرفته تا مسائل جزئی تر نظیر درد، بخشودن، ترس، ملال، حسد، عشق، جاودانگی و... زبان این کتاب ها فنی نیست و همگان می توانند آنها را بخوانند.
می توان موضوعی میانه بین نسبی گرایی و بنیادگرایی اتخاذ کرد؛ نه فقط در حوزه ی دین و اخلاق بلکه در حوزه ی سیاست. ایدئولوژی های رادیکال اغلب بنیادگرایانی را می پرورد که می خواهند سلطه ی بدیهی جهان بینی شان را تثبیت کنند. از سوی دیگر نسبی گرایان سیاسی هم می خواهند سیاست را از هر حقیقت اخلاقی جدا کنند. ما نمی توانیم از آزادی ها و حقوق خودمان دم بزنیم اما آن را تا حد آرا یا سلیقه های محض تقلیل دهیم و مثلا بگوییم: (من شکنجه را محکوم می کنم، اما له حق تو برای مخالفت احترام می گذارم.) با همان لحنی که انگار داریم می گوییم: (من موتسارت را ترجیح می دهم اما تو آزادی بتهوون را ترجیح بدهی.) سیاست میانه روی هم از نسبی گرایی و هم از بنیاد گرایی دوری می کند.
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

اگر از خواندن این کتاب لذت بردید، نگاهی به ذهن مکانیکی نیز بیاندازید.



...

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • علی روهینا
    • پاسخ به نظر

    یکی از جالب ترین کتابی بود که خوندم و نوشتار ساده ای داره و افرادی که اهل فلسفه نیستن راحت متوجه منظور کتاب می‌شن. توصیه میکنم بخونید این کتاب رو.

بریده ای از کتاب (2)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • سید مجتبی پژمان
    • 0

    سقراط به مخاطبانش یاد می داد که اعتقاداتشان را به طور مداوم و منظم در معرض تردیدهای بنیادی قرار دهند.

  • تصویر کاربر

    • سید مجتبی پژمان
    • 0

    صدای حقیقت، ته مایه ای مشکوک دارد، حقیقت پذیرفته شده در یک طرف کوه پیرنه ممکن است در طرف دیگر آن خطا یا کذب تلقی شود. به عبارت دیگر، حقیقت خیلی کمتر از آن چه مومنان حقیقی می خواهند، یقینی یا مطلق است.

عیدی