دکور سینما

دکور سینما

(4)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
189

علاقه مندان به این کتاب
3

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب دکور سینما

انتشارات افراز منتشر کرد:
خود تعریف دکور سینما پارادوکسی به‌همراه دارد: برای موفقیت‌آمیز بودن، نباید جلب توجه کند، اثر شخصی دکوراتیو به‌نفع فیلم کنار می‌رود، این هنر برتر توهم است. او دنیایی را تفسیر و بازآفرینی می‌کند که از تخیل کارگردان و فیلمنامه‌نویس برآمده است.
مدیر هنری یا طراح تولید در کشورهای آنگلوساکسون، معمار در کشورهای ژرمن، هنرمند-نقاش در کشورهای اسلاو: دکوراتور (طبق اصطلاح متداول در سینمای فرانسه) در محل تلاقی چند هنر قرار دارد. وظیفه‌اش ابداع کردن و محقق ساختن فضایی است که به سینماگر اجازه می‌دهد میزانسن، کادربندی و جای دوربینش را با حداقل الزامات و حداکثر آزادی تعیین کند. این فضا را می‌توان به کمک دکورهایی که در استودیو ساخته شده یا دکورهایی که در خارجی‌های طبیعی مهیا شده آماده کرد، یا امروزه به کمک تصاویر دیجیتال.
این کتاب در طول تاریخ دکور سیر می‌کند، از پرده‌ی نقاشی و صفحه‌های گچی گرفته تا فضای مجازی به‌صورت سه‌بعدی؛ در این اثر، نگاهی به کارهای بزرگ‌ترین دکوراتورها می‌اندازیم: ماله استوینز، میرسون، تراونر، بارساک، دوی، گیبنز، فرتی، سولنیه؛ و پای صحبت دکوراتورهای امروزی می‌نشینیم: پی‌یر گوفروآ، پی‌یر بوفن، بنوآ بارو، پاتریزیا فون براندنشتاین، میشل واندستین... زیرا این‌طور نیست که دکور منحصر به عصر طلایی گذشته‌ی سینمای استودیویی باشد، بلکه هنر کاملا پویایی است که تدریس می‌شود، انتقال می‌یابد و دائما زمینه‌های ابداعش را، مطابق با پیشرفت فن‌آوری در سینما، به روز می‌کند.
فرانسواز پوئو مشاور انتشاراتی مجموعه‌ی «هنر هفتم» در نشر سرف-کورله و مجموعه‌ی «سینما اکسیون» است و زیر نظر او در این مجموعه این کتاب‌ها به چاپ رسیده است : معماری، دکور و سینما، کمدی بر روی پرده، حاشیه‌نشینی بر روی پرده و عدالت بر روی پرده؛ او دکترای ادبیات دارد (ادبیات و سینما).
امروزه وضعیت سینما و ادبیات به یک شکل است و هرکس در طول آموزشش فیلم‌ها و رمان‌هایی را مثل آثار خودش در نظر می‌گیرد؛«دفترهای کوچک» به دانشجوها، مدرسان یا دبیرستانی‌ها، به خودآموخته‌ها و دیگر علاقه‌مندان پیشنهاد می‌دهد یادگیری‌شان را به سمت سینمایی روشنفکرانه هدایت کنند.
«دفترهای کوچک» به خوبی از دو ویژگی متفاوت برخوردارند: مطالعه‌های تلفیقی برای پروراندن نگاه تماشاگر؛ اسنادی تفسیری برای گشودن مسیرهای جدیدی برای خواننده. مجموعه‌ی «دفترهای کوچک» نتیجه‌ی همکاری مشترک انتشارات کایه‌دوسینما و sceren cndp است. این مجموعه توسعه‌ی برنامه‌ی هنرها و فرهنگ در مدارس را همراهی می‌کند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی