جین ایر

جین ایر (گاگینگور)

(9)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
614

علاقه مندان به این کتاب
6

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
1

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب جین ایر

انتشارات روزگار منتشر کرد:
جین ایر معروف ترین اثر شارلوت برونته خواهر امیلی برونته و آن برونته است، که در سال 1847 به چاپ رسید. بر اساس این کتاب فیلمی نیز ساخته شده است.
این نخستین رمان شارلوت برونته همزمان با (آگنس گری)، اثر خواهرش (آن)، و بلندیهای بادگیر اثر (امیلی) به چاپ رسید. موفقیت این رمان چندان زیاد بود که اثر امیلی، با آنکه بدیع تر و پرقدرت تر بود، در آن زمان تقریبا نادیده گرفته شد. این محبوبیت به سبب جنبه ملودرامی آن و جستجوی تقریبا بیمار گونه هیجان و تاثر جین ایر بود.
جین ایر بسیار زود پدر و مادرش را از دست می دهد و پس از آنکه ایام کودکی را در پرورشگاه دلگیر لوود سپری می کند، به عنوان مربی به خانه روچستر می رود.
آقای روچستر پس از اندک زمانی شیفته جین می شد ولی جین درست وقتی که می خواهد با او ازدواج کند، متوجه می شود که او پیش تر ازدواج کرده است و همسرش دیوانه است و روچستر او را در همان خانه مخفی کرده است.
خواهران برونته سه خواهر انگلیسی بودند که کتابهایشان در دهه های چهل و پنجاه قرن نوزدهم میلادی منتشر شد و آثارشان جزو کلاسیک ادبیات جهان قرار گرفت. آنها از مفاخر ادبی بریتانیا محسوب می شوند.
در سال 1846 این سه خواهر کتاب شعری با هزینه خود منتشر ساختند. اسامی مستعار (کارر) برای شارلوت، (الیس) برای امیلی و (اکتون) برای آن، برای اولین بار در این کتاب مورد استفاده قرار گرفت. این کتاب موفقیتی بدست نیاورد و پس از آن خواهران رو به نوشتن رمان آوردند.
کتاب های (اگنس و گری) توسط آن و (جین ایر) توسط شارلوت در سال 1847 به طبع رسیدند که در این سال جین ایر جزو پرفروشترین آثار به شمار رفت. سپس در سال 1848 امیلی رمان بلندی های بادگیر و آن داستان مستاجر عملیات وایلدفل را منتشر کردند. کتابها کمابیش به موفقیت دست یافتند. اما عمر حرفه ای خواهران مانند عمر خودشان بسی کوتاه بود. بعدها شارلوت (شرلی) را در 1849 و (ویلت) را در 1853 منتشر ساخت.
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی