30بوک
کتاب عمومی
زندگی نامه و خاطره
سفرنامه
بهار زندگی در زمستان تهران

بهار زندگی در زمستان تهران

(33)

1,400,000ریال

1,260,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
4362

علاقه مندان به این کتاب
27

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
6

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
1

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب بهار زندگی در زمستان تهران

انتشارات نی منتشر کرد:

احمد زیدآبادی متولد 1344 در زیدآباد سیرجان، روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر سیاسی است. او تحصیل‌کرده‌ی رشته‌ی علوم سیاسی و فارغ‌التحصیل دکترای علوم سیاسی از دانشکده‌ی حقوق دانشگاه تهران است و دبیرکل سازمان دانش‌آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم) و عضو هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران نیز بوده‌ است. احمد زیدآبادی در کتاب‌های «از سرد و گرم روزگار» و «بهار زندگی در زمستان تهران» به توصیف خاطرات خود از دوران کودکی تا جوانی پرداخته است.

از متن: از کنار قبر کمال‌الملک گذشتم و پا به دورن مقبره‌ی عطار گذاشتم. به محض ورود، چشمم به سنگ‌نبشته‌ای کهن افتاد که بر سر مزارِ عطار به حال ایستاده نمایان بود. سنگ‌نبشته‌ی سیاه و کهن گویی مرا در خود کشید و به ژرفای تاریخ فرو برد. لحظه‌ای حس کردم کسی که در آن گور آرمیده از اجداد من است؛ رگ و ریشه‌ی من است؛ هویت من است؛ خود من است! احساس غنا و نشاط و آرامشی ابدی و مطلق کردم. غرق در این احساس از مقبره بیرون زدم. اردیبهشت‌ماه بود. سبزه‌ها رسته، گل‌ها شکفته، شکوفه‌ها بردمیده و درختان سبزفام سر به آسمان داشتند و مرغان و بلبلان بر فراز آن‌ها از نغمه و آواز غوغایی به پا کرده بودند. زیر سایه‌ی صبحگاهی درختان گام زدم و سر به آسمان زلال و آبی داشتم. وصف آن حال لطیف و نشاط و شکوه آن از توانم خارج است.

فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • الهه باقری
    • پاسخ به نظر

    «بهار زندگی در زمستان تهران» جلد دوم خاطرات احمد زیدآبادی حکایت زندگی دانشجویی اوست. زیدآبادی فضای تهران را تا سال 1372 خورشیدی، در کتاب خود توضیح داده است. آنجایی که نویسنده فضای خفقان سیاسی کشور را تحلیل می‌کند.

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی