آموزش خط (4جلدی)(گرمارودی)

(49)

900,000ریال

810,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
12144

علاقه مندان به این کتاب
15

می‌خواهند کتاب را بخوانند
4

کسانی که پیشنهاد می کنند
6

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
1

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب آموزش خط

انتشارات دلیل ما منتشر کرد: خوشنویسی را می توان از اولین لحظه قلم به دست گرفتن آموخت، و هرچه زمان بگذرد دشوارتر می شود. یک بررسی کوتاه در دیکته و انشای دانش آموزان ممتاز، تاثیر مستقیم خوشنویسی را در پیشرفت آنان نشان می دهد. بدیهی است که هنرهای خوشنویسی و نقاشی تاثیر متقابل دارند... این جزوه به همراه 3 جزوه دیگر حاصل تلاش و تجربه و دقت جمعی از دست اندر کاران تعلیم و تربیت است که برای تمرین خط تحریری دانش آموزان فراهم آمده است. فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب آموزش خط (4جلدی) اثر سید مرتضی موسوی گرمارودی

دانش‌آموزان کلاس اول نوشتن را به صورت خط نسخ یاد می‌گیرند، این کار گرچه باعث سهولت کار معلمان و دانش‌آموزان می‌شود اما در سال‌های بعد که این خط کاربرد خود را از دست می‌دهد خط و نوشتن دانش‌آموزان با مشکلات فراوانی روبه‌رو می‌شود. گرمارودی در کتاب آموزش خط سعی کرده است با روشی ساده به علاقه‌مندان خوشنویسی را بیاموزد. 

طبق نظر کارشناسان باید آموزش خوشنویسی را از همان ابتدای یادگیری نوشتن شروع کرد چون کودکان زمانی که دارند حروف را می‌آموزند دست‌شان کاملاً آماده است تا هر چیزی را تقلید کند و چون در سال‌های اول دانش‌آموز نوشتن را با خط نسخ می‌آموزد رفته‌رفته این خط در ذهنش جا می‌افتد و سخت‌تر می‌تواند خطی جدید را جایگزین خط قبلی کند.

آموزش خط از همان زمان ابتدایی تاثیر بسزایی بر املا و نگارش دانش‌آموزان خواهد داشت. 

تاریخچۀ مختصر خوشنویسی در ایران

پیش از اختراع صنعت چاپ هنر خوشنویسی یکی از مهم‌ترین هنرهای تاریخ بوده است. مردم ایران پس از فتح اسلام خطاطی به شیوۀ نسخ را شروع کردند. در زمان حکومت ایلخانیان به خاطر نفوذ چین و سلطۀ مغول، کتاب‌ها برای اولین‌ بار با نقش‌های تزئینی نوشته شد. 

در زمان حکومت تیموریان بود که خط و خوشنویسی اهمیت زیادی پیدا کرد. میرعلی تبریزی خط نستعلیق را رواج داد که ترکیبی از خط نسخ و تعلیق بود. شاهزاده بایسنقر میرزا، شاهزادۀ تیموری و نوۀ امیر تیمور گورکانی، مشهورترین خطاط قرآن آن دوره بود. 

در کتاب آموزش خط چه می‌خوانیم؟

دانش‌آموزان می‌توانند از همان لحظه‌ای که نوشتن را آموختند و کمی در آن مهارت پیدا کردند قلم به دست بگیرند و خوشنویسی بیاموزند. دیگر علاقه‌مندان نیز هر چه زودتر به سمت خوشنویسی و خوش نوشتن بروند کارشان راحت‌تر خواهد بود و سریع‌تر خوش‌نویسی را یاد می‌گیرند.

ویژگی‌های کتاب آموزش خط

• ساده و کاربردی
• آموزش استاندارد و اصولی خوشنویسی
• سرمشق‌های مرتب شده در سه سطح آسان، متوسط و دشوار
• آموزش کامل تمام حروف و نحوۀ رسم‌الخاط کلمات
• داشتن فضای کافی برای تمرین و تکرار
• مؤلفان هنگام تألیف این کتاب تمامی واژگان «فرهنگ عمید» ‌را بررسی کرده‌اند و تمام کلمات و ترکیب‌های قابل فهم که مناسب دانش‌آموزان دبستانی است را از آن استخراج کرده‌اند.
• کتاب به هیچ‌وجه ترکیب‌های بی‌معنی ندارد تا دانش‌آموزان با کلمات و معنی‌های آن‌ها آشنا شوند و املای آن‌ها نیز تقویت شود.
• تمرین‌های کتاب از «الف» شروع شده و به «یا» ختم شده‌اند.
• برای سهولت کار دانش‌آموزان، واژه‌ها ابتدا با حرف‌های جدا از هم مشخص شده‌اند و سپس به ترتیب از ساده به مشکل می‌رسند.
• اندازۀ حروف نوشته شده در کتاب از حد معمول بزرگ‌تر است تا دانش‌آموزان دبستانی بتوانند به راحتی نوشتن آن را تمرین کنند.
• برای سهولت کار و به منظور تکرار، سرمشق‌ها به صورت پررنگ نوشته شده و تمرینات با خطوط آبی کمرنگ مشخص شده است و دانش‌آموز کافی است که به آرامی این خطوط آبی کمرنگ را پر کند تا دستش به حرکات عادت کند.

روش استفاده از کتاب آموزش خط

۱. باید یک مداد نرم و پررنگ تهیه کنید و دقت داشته باشید در تمام طول نوشتن ضخامت نوک مدادتان زیاد نشود و به هیچ وجه از مداد نوکی استفاده نکنید.

۲. مداد را با راهنمایی‌های کتاب و آن‌گونه که در کتاب نشان داده شده به دست می‌گیرید.

۳. صفحه را باید مستقیم مقابل خودتان قرار دهید.

۴. تمرینات کتاب را باید با دقت و حوصله انجام دهید.

۵. روزی دو صفحه تمرین کردن برایتان کافی است چون به هیچ‌وجه نباید در تمرین خط عجله کنید.

۶. جزوه‌های کتاب توضیح ندارد چون حواس هنرجو پرت نشود. توضیحات لازم در انتهای هر جزوه ذکر شده است.

۷. حتماً باید صفحه به صفحه پیش بروید چون تمرینات کتاب از ساده به مشکل طراحی شده است.

کتاب آموزش خط مناسب چه کسانی است؟

بسیار خوب است که دانش‌آموزان از همان ابتدا خوشنویسی را یاد بگیرند تا در آینده دچار مشکل نشوند. از آن‌جایی که همۀ دانش‌آموزان وقت و دسترسی به کلاس خطاطی برایشان میسر نیست کتاب خودآموز خط طراحی شده تا بتوانند با هزینه‌ای معقول و به راحتی خوشنویسی را یاد بگیرند.

تمرین‌های این کتاب از آسان به دشوار طراحی شده و در طراحی کلمات آن دقت زیادی به خرج داده شده است برای همین استفاده از این کتاب محدودیت سنی ندارد و تمامی علاقه‌مندان به خوشنویسی می‌توانند از این کتاب استفاده کنند.

تحلیل سی بوک از کتاب آموزش خط

کتاب آموزش خط گرمارودی یک اثر ارزشمند هنری برای آموزش خوشنویسی است که سید مرتضی موسوی گرمارودی آن را گردآوری و تألیف کرده است. این مجموعه ۴ کتاب آموزش جداگانه دارد که تمرینات آن به ترتیب از آسان به مشکل جلو می‌رود. 

کاغذ کتاب بسیار مرغوب است و شما به راحتی می‌توانید خطاهای خود را پاک کنید و بارها و بارها به کمک کتاب خوشنویسی را تمرین کنید. کتاب‌ها سبک و قابل حمل است و می‌توانید همواره این چهار جلد را همراه خود داشته باشید و در انرژی، زمان و هزینه‌ها صرفه‌‌جویی کنید.

کتاب آموزش خط گرمارودی یک کتاب استاندارد و جامع است که به راحتی می‌توانید با آن به صورت خودآموز خوشنویسی را یاد بگیرد.  

اگر از کتاب آموزش خط خوشتان آمده، این کتاب‌ها را از دست ندهید.

- مجموعۀ 4 جلدی گام به گام تا خوش خطی اثر محبوبه عسلی که در قطع خشتی کوچک تهیه شده و می‌توانید با آن به راحتی خوش‌نویسی را یاد بگیرید.

آموزش خط نستعلیق اثر کریم شیرالی، که کتابی جذاب با تمرینات مناسب برای یادگیری خط نستعلیق است.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی