دو نیمه من
تخفیف

%10

دو نیمه من

(1)

340,000ریال

306,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
418

علاقه مندان به این کتاب
6

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب دو نیمه من

انتشارات مروارید منتشر کرد:
ادبیات آمریکای لاتین، این بار اما ورود آقایان ممنوع.

ادبیات آمریکای لاتین همواره برای کتابخوانان ایرانی جذاب و خواندنی بوده است. آثار مارکز، یوسا و دیگر نویسندگان این قاره جز پرفروش های ادبیات خارجی بوده اند. نکته در این است که به جز معدود مواردی مانند ایزابل آلنده اکثر نویسندگانی که از آن ها اثری ترجمه شده است مرد بوده اند.
این بار اما خانم فریده شبانفر آثاری از بیست نویسنده زن آمریکای لاتین را گردآوری و ترجمه کرده است. مترجم ابتدای کتاب تاریخچه ای کوتاه از زنان داستانگوی آمریکای لاتین به دست داده است. زنان نویسنده و مسئله ی زن بخش دیگری از مقدمه کتاب است. سومین و آخرین بخش مقدمه کتاب شرح مسیر گزینش داستان در این جنگ داستان های کوتاه است.
حسن کار مترجم معرفی یک صفحه ای نویسنده هر داستان قبل از آوردن داستان است.

متن پشت جلد کتاب در ادامه خواهد آمد
کتاب از تمایلات ابتدایی تا شناخت ابعاد روان شناختی و اجتماعی زن ـ انسان را بررسی می کند. هر داستان به نوبه ی خود بر تاریخچه ی وابستگی زنان به قوانین مردانه و دشواری های بازدارنده ی آن ها برای دفاع از خود می پردازد تا جایی که سرنوشت ساز خود باشند.
راویان هر داستان بر موقعیت خالی از امتیاز زن در یک جامعه ی مردسالار، و توانایی فردی و شخصی زنانی که می کوشند وضعیت موجود را تغییر دهند شهادت می دهند و هریک سرنوشتی نمادین برای اسطوره شکنی ارزش های مردانه ارائه می کنند.
داستان ها در اواخر قرن بیستم نوشته شده اند یعنی دورانی که زنان نویسنده ی آمریکای لاتین جایگاه برحق خود را در عرصه ی ادبیات به تدریج به دست می آورند و جای مردان را که تاکنون از زبان زنان شهادت داده بودند می گیرند.
«این کار زنان است که نه تنها این دنیای ناشناخته را، که خود نماینده ی آن هستند، کشف کنند بلکه حال نوبت آن هاست که در حد توانایی خویش در مقام شاهد سخن بگویند. اگر زنان در این راه پیروز شوند. ادبیات جهان به غنایی والا دست خواهد یافت.»
ویکتوریا اوکامپو
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی