وسوسه عاشقی

وسوسه عاشقی (رشد)

(7)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
1225

علاقه مندان به این کتاب
14

می‌خواهند کتاب را بخوانند
2

کسانی که پیشنهاد می کنند
3

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب وسوسه عاشقی

انتشارات رشد منتشر کرد:
در بیست و هشتم صفر سال 422 هجری، وقتی حسنک، وزیر مغضوب غزنویان، را در بلخ به پای چوبه دار می بردند او را از «کران بازار عاشقان» گذر دادند...

از تاریخ، تاریخی که بیشتر شرح ماجرای کشتگان و کشندگان است. انتظار نمی توان داشت که از عشق و سودای عاشقان سخن بگوید جز به اشارتی در حاشیه مرگ و زندگی امیری یا وزیری، بی گمان اگز حسنک وزیر بر دار نمی رفت یا ماجراهای دیگری از این دست رخ نمی داد. امروز نمی دانستیم که در اوایل قرن پنجم در بلخ بازاری بوده است به نام عاشقان!

شاید بیهوده باشد که بپرسیم: چرا بازاری بدین نام وجود داشته است؟ آیا عاشقان هم صنفی بوده اند با پیشه خاص؟ اگر نه، نامشان چرا باید قرین بازار باشد؟

به هر تقدیر، از «بازار عاشقان» بلخ اگر جز نامی نمانده است، توان گفت که عشق خود بازاری داشته است پر رونق به درازای تاریخ. گذری، هر چند به شتاب، بر بساط این بازار و سوداگران آن شاید رخنه ای باشد به راهی که هیچکس کرانه نیست.
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نظرات کاربران (2)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • علی اکبر نجفی
    • پاسخ به نظر

    دهقانی بیشتر با ترجمه های خوبش شناخته می شود اما اینجا ( البته سالها پیش) دست به قلم برده و رساله ای نوشته در باب تحول مفهوم عشق در فرهنگ و ادب پارسی. رساله ی موجز و پرمغزی است. نثر دلکش و جذابش تنه به تنه ی نثر زرین کوب می زند. در این رساله ی 130 صفحه ای چیزهایی درباره ی عشق می خوانید که شاید تا حالا به گوشتان نخورده باشد.

  • تصویر کاربر

    • مقداد اقبال سعیدی
    • پاسخ به نظر

    این کتاب فوق‌العاده است. توصیه میکنم حتما مطالعه بفرمایید

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی