خوش بینی آموخته شده
تخفیف

%10

خوش بینی آموخته شده (رشد)

(10)

2,300,000ریال

2,070,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1768

علاقه مندان به این کتاب
26

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
3

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب خوش بینی آموخته شده

انتشارات رشد منتشر کرد:
در میان دانشمندانی كه به نظریه‌پردازی و آزمایش مفاهیم گوناگون در حوزه شناخت پرداخته‌اند، دكتر مارتین سلیگمن شخصیتی برجسته است. او، در تلاش برای یافتن علت همه‌گیر شدن افسردگی در كشورهای صنعتی، نقش «سبك تبیین» موفقیت‌ها و شكست‌ها را در افراد مطرح ساخت و سبك تبیین بدبینانه را با افسردگی مرتبط دانست.
از سوی دیگر، از نتایج آزمایش‌ها و بررسی‌های گوناگون، به مفهوم خوش‌بینی رهنمون شد و تجلیات این شیوه را در عرصه‌های گوناگون زندگی، تحصیل، كار، سلامت، فرزندپروری، ورزش، فرهنگ، و حتی سیاست، بررسی كرد.
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب خوش‌بینی آموخته‌ شده اثر مارتین سلیگمن 


دکتر مارتین سلیگمن، پدر علم روانشناسی مثبت‌گرا است و بیش از بیست سال تحقیق بالینی در این زمینه انجام داده است. کتاب خوش‌بینی آموخته شدۀ او در سال 1990 منتشر شد. او در این کتاب به تفاوت بین خوش‌بینی و بدبینی در الگوهای فکری پرداخته است و نشان می‌دهد که چگونه خوش‌بینی کیفیت زندگی را افزایش می‌دهد و چطور هر کسی می‌تواند با کمی تمرین خوش‌بینی را بیاموزد.

شما چقدر خوش‌بین یا بدبین هستید؟ فکر می‌کنید خوش‌بین بودن یا بدبینی دست خود انسان است و اگر می‌توانستید همیشه خو‌‌ش‌بین باشید آیا زندگی‌تان تغییر خاصی می‌کرد؟ همه می‌دانیم که افسردگی امروزه تبدیل به یک بیماری همه‌گیر شده است و به آن طاعون مدرن می‌گویند. دکتر سلیگمن معتقد است که این بیماری روانی با بدبینی ارتباط مستقیم دارد. دکتر سلیگمن که یک پزشک برجسته در زمینۀ روان‌شناسی مثبت، تاب‌آوری، درماندگی آموخته شده، افسردگی، خوش‌بینی و بدبینی است در کتاب خوش‌بینی آموخته شده توضیح می‌دهد که بدبینی، زمانی که با نشخوار ذهنی همراه شود می‌تواند به سرعت منجر به افسردگی شود.

او معتقد است چون زنان تمایل بیشتری به نشخوار ذهنی و کشف احساسات خود دارند، بسیار بیشتر از مردان در معرض افسردگی قرار می‌گیرند اما خوشبختانه می‌توان این بیماری همه‌گیر را درمان کرد. اولین روش درمان پیشنهادی سلیگمن، پرورش عادات فکری است که او آن را خوش‌بینی آموخته شده می‌نامد. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که افراد خوش‌بین نسبت به بدبین‌ها زندگی‌ای طولانی‌تر، شادتر، سالم‌تر و موفق‌تری دارند. او با روش خوش‌بینی آموخته شده و تمرین‌های کتابش به شما نشان می‌دهد چطور از شر بدبینی خلاص شوید و با خوش‌بینی به زندگی سالم‌تری برسید.

در کتاب خوش‌بینی آموخته شده چه می‌خوانیم؟

سلیگمن در کتاب خوش‌بینی آموخته شده تحقیقات، تحلیل‌ها و مثال‌هایی دربارۀ تغییر دیدگاه ما از بدبینی به خوش‌بینی ارائه کرده است. از نظر دکتر سلیگمن افراد خوش‌بین و بدبین 3 تفاوت اساسی و سه دیدگاه متفاوت دارند. افراد خوش‌بین مشکلات را موقتی و افراد بدبین مشکلات را دائمی می‌دانند. خوش‌بین‌ها مشکلات را مختص یک موقعیت می‌دانند، بدبین‌‌ها با یک دید کلی به مشکلات می‌نگرند. خوش‌بین‌ها مشکلات را ناشی از حوادث بیرونی‌ و خارج از کنترل می‌دانند و بدبین‌ها خود را سرزنش می‌کنند.

سبک نگرش شما به زندگی و مشکلات، به دست والدین و معلمان شما در مدرسه شکل گرفته است. اما چرا خوش‌بینی از بدبینی بهتر است؟ تحقیقات دکتر سلیگمن نشان داده است که افراد خوش‌بین بهتر از بدن خود مراقبت می‌کنند، غذاهای سالم‌تری می‌خورند و ورزش می‌کنند اما افراد بدبین معتقدند این کارها اهمیتی ندارد. از سوی دیگر، این باور که هیچ‌کاری از دست شما بر نخواهد آمد و نمی‌توانید چیزی را تغییر دهید البته که می‌تواند شما را افسرده کند. 

دکتر سلیگمن با ارائۀ تکنیک‌های ساده در کتاب خوش‌بینی آموخته شده توضیح می‌دهد که عباراتی مثل «بیخیال» چه تأثیری بر فکر و زندگی شما خواهد داشت و چطور می‌توانید از عبارتی ساده‌تر و سازنده‌تر استفاده کنید. او در این کتاب از مزایای گفت‌وگوی ذهنی مثبت صحبت کرده است و معتقد است با یاد گرفتن این مهارت‌ها و رسیدن به خوش‌بینی می‌توانید افسردگی را از میان ببرید، سیستم ایمنی بدن‌تان را تقویت کنید و شادتر زندگی کنید. سلیگمن در کتاب خوش‌بینی آموخته شده یک آزمون خودتشخیصی نیز ارائه داده است تا خوانندگان بتوانند میزان بدبینی، خوش‌بینی و افسردگی خود را بسنجند.

خواندن کتاب خوش‌بینی آموخته شده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

روش خوش‌بینی آموخته شده را می‌توانید در مدرسه، محل‌کار و هر جایی به کار ببرید. بسیاری از والدین و تاجران روش خوش‌بینی آموخته شده را در زندگی به کار برده‌اند و بسیاری از درمان‌گرها از این روش برای درمان بیماران و افسردگی استفاده می‌کنند. دکتر سلیگمن در کتاب خوش‌بینی آموخته شده به شما یاد می‌دهد چطور خوش‌بین‌تر باشید یا حتی وقتی شرایط ایجاب می‌کند، چگونه از نظر استراتژیکی مانند بدبین‌ها فکر کنید.

دربارۀ نویسندۀ کتاب خوش‌بینی آموخته شده

خوش‌بینی آموخته شده

مارتین الیاس پیتر سلیگمن در سال 1942 در آلبانی نیویورک به دنیا آمد. او روان‌شناس، مربی و نویسندۀ کتاب‌های خودیاری آمریکایی است. او در یک مدرسۀ دولتی و آکادمی آلبانی تحصیل کرد و در سال 1964 مدرک کارشناسی‌اش را در رشتۀ فلسفه از دانشگاه پرینستون دریافت کرد. او برای ادامۀ تحصیل به دانشگاه پنسیلوانیا رفت و مدرک دکترایش را در رشتۀ روان‌شناسی از این دانشگاه گرفت. در سال 1989 دانشگاه علوم اجتماعی دانشگاه اوپسالا در سوئد مدرک دکترای افتخاری را به او تقدیم کرد. 

سلیگمن یک مروج قوی در جامعۀ علمی نظریه‌های روان‌شناسی مثبت و بهزیستی است. نظریۀ درماندگی آموخته شده‌اش در میان روان‌شناسان علمی و بالینی رایج است. سلیگمن یکی از پراستنادترین روانشناسان قرن بیستم است. او استاد روانشناسی گروه روانشناسی دانشگاه پنسیلوانیا است و پیش از آن مدیر برنامۀ آموزش بالینی این دانشگاه بود و در دانشگاه کرنل نیز تدریس کرده است. او مدیر مرکز روانشناسی مثبت‌اندیشی دانشگاه پنسیلوانیا نیز هست. 

سلیگمن در سال 1998 رئيس انجمن روانشناسی ایالات متحده شد و عضو هئیت مشاوران مجلۀ والدین است. سلیگمن اکثرا در مورد روانشناسی مثبت و خوش‌بینی می‌نویسد و کتاب‌هایش به بیش از 50 زبان ترجمه شده‌اند. از دیگر آثار او می‌توان به «شادمانی درونی»، «شکوفایی (روان‌شناسی مثبت‌گرا)»، «فرزند مثبت‌گرا»،‌ «از شادکامی تا بالندگی» و «فضایل و توانمندی‌های شخصیت» اشاره کرد.

واکنش‌ها به کتاب خوش‌بینی آموخته شده

«خوش‌بینی آموخته شده یکی از مهم‌ترین کتاب‌های قرن است. یک کتاب کاملاً ضروری برای همۀ افرادی که علاقه‌مند به درک واقعی و کمک به همنوعان خود هستند.» -دکتر رابرات اچ. شولر

«دکتر سلیگمن یک کتاب خوش‌بینانه نوشته است تا همه بتوانند خوش‌بین شوند؛ شما با این کتاب خوشبین شدن را یاد می‌گیرید، می‌توانید اندازۀ آن را تعیین کنید، می‌توانید آن را به دیگران آموزش دهید و همین برای زندگی سالم‌تر و شادتر کافی خواهد بود.» -دکتر آرون تی.بک 

«دکتر سلیگمن در کتاب خوش‌بینی آموخته شده سیستمی برای اصلاح افراد بدبین ابداع کرده است.» -فیلادلفیا دیلی نیوز

امتیازات

کتاب خوش‌بینی آموخته شده از سایت آمازون امتیاز 4.4 از 5 و از سایت گودریدز امتیاز 4 از 5 را به دست آورده است.

تحلیل سی بوک از کتاب خوش‌بینی آموخته شده

نشر جوانه رشد کتاب خوش‌بینی آموخته شده از مارتین سلیگمن را با ترجمۀ فروزنده داورپناه منتشر کرده است.

دکتر سلیگمن در کتاب خوش‌بینی آموخته شده توضیح می‌دهد که چرا افراد بدبین می‌شوند و پیامدهای منفی بدبینی چیست. علاوه بر این، او نشان می‌دهد که چگونه خوش‌بینی یا بدبینی زمینه‌های مختلف زندگی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در نهایت او به علاقه‌مندان نشان می‌دهد که چگونه می‌توانند فردی خوش‌بین باشند، تا سلامت و شادی خود را بهبود بخشند و چندین تکنیک برای یادگیری این شیوۀ جدید تفکر در کتاب خوش‌بینی آموخته شده ارائه کرده است.
با کتاب خوش‌بینی آموخته شده می‌آموزید که چرا:
• خوش‌بین‌ها زندگی طولانی‌تر، سالم‌تر و شادتری دارند.
• خوش‌بین‌ها بیشتر به‌دست می‌آورند، بهتر کار می‌کنند، در ورزش موفق‌تر هستند و در انتخابات سیاسی پیروز می‌شوند.
• افراد خوش‌بین و بدبین سبک زندگی و دیدگاه‌های متفاوتی نسبت به پیروزی و شکست دارند.

اگر از کتاب خوش‌بینی آموخته شده خوشتان آمده، این کتاب‌ها را از دست ندهید

- کتاب از بدبینی به خوشبینی اثر دیگری از مارتین سلیگمن است. او در این کتاب فنون بسیار ساده‌ای را ارائه کرده است و توضیح می‌دهد چطور از روحیۀ تسلیم‌پذیری فاصله بگیرید و افکار مثبت‌تر و سازنده‌تری داشته باشید.

از حال بد به حال خوب اثر دکتر دیوید برنز، روان‌پزشک آمریکایی است. او در این کتاب یک روش انقلابی و در عین‌حال بی‌نیاز از دارو را برای درمان افسردگی معرفی کرده است. این روش به شناخت‌درمانی معروف شده است و می‌گوید به جای حوادث بیرونی، این افکار و طرز فکر شماست که روحیه و خلق و خوی‌تان را شکل می‌دهد.

- یک دقیقه این 40 فکر سمی را کنار بگذار اثر دکتر آرنولد لازاروس روان‌شناس بالینی است. او به کمک همکارانش در این کتاب به معرفی 40 فکر سمی رایج در جوامع پرداخته است و پادزهری برای از بین بُردن این افکار در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد.

تئوری انتخاب اثر ویلیام گلسر، روان‌شناس آمریکایی است. ویلیام گلسر معتقد است که داروهای شیمیایی تأثیری بر بیماری‌ها ندارند و راهکار مشکلات شناختی و روانی بشر، در اصلاح رفتار نهفته است. او با تکیه بر منابع و پژوهش‌های آکادمیک نظریۀ خود به نام تئوری انتخاب را توضیح داده و در این کتاب از توانایی انتخاب صحبت کرده است. او مفصل شرح می‌دهد که توانایی انتخاب چه تأثیری بر زندگی ما دارد.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • مهرداد جاویدان
    • پاسخ به نظر

    افکار بدبینانه زمانی که درگیر مشکلات و سختی‌های زندگی هستید، به تفکر دائمی، فراگیر و شخصی تبدیل خواهند شد و شما را به افسردگی، بدبینی و نا امیدی می‌کشانند. بنابراین افکار ما به سرعت به باورهای ما تبدیل خواهند شد و این باورها باعث نتیجه گیری‌های اشتباه و انتخاب‌های نامناسب می‌شوند.

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی