گره

گره

(13)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
994

علاقه مندان به این کتاب
8

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب گره

انتشارات بوتیمار منتشر کرد:
ترجمه فارسی کتابی که جومپا لاهیری از ایتالیایی به انگلیسی ترجمه کرده است

رمان «گره» نوشته دومنیکو استارنونه به‌تازگی با ترجمه یلدا بلارک توسط نشر ورا منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب یکی از عناوین مجموعه «رمان جهان»‌ است که این ناشر چاپ می‌کند. این رمان از زبان انگلیسی به فارسی ترجمه شده و ترجمه ایتالیایی به انگلیسی‌اش توسط جومپالاهیری انجام شده است.
دومینیکو استارنونه نویسنده، نمایشنامه‌نویس و روزنامه‌نگار ایتالیایی است که در ناپل متولد شده و در رم زندگی می‌کند. این نویسنده ?? کتاب در کارنامه دارد که بین آن‌ها می‌توان به «اعدام اول»، «وویاجمیتو» و «گره» اشاره کرد. رمان «گره» جایزه بریج را به خود اختصاص داده است.
جومپالاهیری نویسنده هندی‌تبار آمریکایی بر ترجمه انگلیسی‌اش از این رمان، مقدمه‌ای نوشته که در آن می‌گوید: این کتاب، علیرغم روند طوفانی و دیدگاه تاریک، به‌آزادی و خوشبختی اشاره دارد. در این رمان، آزادی و خوشبختی چه مزیت و ویژگی به حساب بیایند و چه جرم، یکسان و برابر هستند: وضعیت وحشیانه‌ای که رام‌نشدنی است و نمی‌تواند تعدیل شده و فرو بنشیند. این رمان به بهای آزادی و خوشبختی، نگاهی خونسردانه دارد. خوشبختی و جدایی را هم تحسین و هم انتقاد می‌کند. گرچه خوشبختی اغلب به معنی ارتباط داشتن با دیگر افراد است. به عبارت دیگر،‌ فراتر رفتن از حاشیه امن خود، چیزی است که در تحلیل نهایی، شخصیت‌ها به تنهایی تجربه می‌کنند.
عنوان اصلی این رمان به زبان ایتالیایی به معنای «بند کفش» است. تصویر روی جلد ایتالیایی رمان هم انتخاب خود نویسنده و مردی است که یک جفت کفش پوشیده و بندهای آن به هم گره خورده است. یعنی همان گره‌ای او را گیر انداخته و نمی‌گذارد جایی برود. روی این جلد، صورت مرد دیده نمی‌شود بلکه فقط پاهایش در معرض دید مخاطب قرار دارد.
رمان «گره» ? فصل اصلی دارد که با نام‌های کتاب اول تا سوم نامگذاری شده‌اند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی