عاشقان یک شبه

عاشقان یک شبه

(5)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
252

علاقه مندان به این کتاب
5

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب عاشقان یک شبه

انتشارات فروزش منتشر کرد:
ایوان کلیما، به سال 1931 در پراگ، شهر عشاق، به دنیا آمد. دوران کودکی او در شادی و آرامش سپری شد اما اشغال چکسلواکی به وسیله آلمان در سال 1938 و تبار یهودی وی زندگی‌اش را متحول و آزادی را بزرگ‌ترین دغدغه حیاتش ساخت.
کلیما به همراه والدینش به طرز معجزه‌آسایی از جنگ جهانی دوم جان سالم به در برد اما آنچه در اردوگاه کار اجباری تجربه کرده بود، تاثیری ژرف بر جهان‌بینی او نهاد. بعد از رهایی از اردوگاه نازی‌ها، کلیما روزنامه‌نگاری و نویسندگی پیشه کرد؛ به دانشگاه رفت و در رشته زبان و ادبیات چک تحصیل کرد. بعد از بهار پراگ بسیاری از آثار او و دوستانش سانسور شد؛ با این حال از چک خارج نشد و به گفته خودش کنار شادی‌ها، و غم‌های هم‌وطنانش ماند و به دلیل انتقادهایش از حکومت کمونیستی چکسلواکی بازداشت شد. با اینکه شادی بعد از فروپاشی شوروی، چندان دوام نیاورد و دغدغه‌های تازه‌ای جانشین مشکلات قبلی شده است، کلیما طعم خوش دموکراسی را ترجیح می‌دهد. او در حدود 30 کتاب نوشته است که در آن عناصری از عشق، سیاست، روان‌شناسی و فلسفه را می‌توان یافت. کلیما سال 2002 توانست جایزه فرانتس کافکا را به خاطر یک عمر فعالیت ادبی از آن خود کند. در جایگاه ادبی و هنری او همین بس که نویسنده هم‌وطن او، میلان کوندرا گفته است :
اگر کلیما نویسنده است پس من چه کاره‌ام؟!
عاشقان یک‌شبه مجموعه داستان‌هایی است درباره انسان‌های سرگشته‌ای که از عشق، مفر و پناهگاهی برای خود ساخته‌اند و رهایی و آزادی را در عشق می‌جویند. او خود گفته است:« در اغلب کارهایم، تقریبا همیشه درباره عشق‌های تراژیک نوشته‌ام. دلایل زیادی هست که چرا عشق بیشتر وقت‌ها تراژیک است؛ اما چیزی که می‌توان به صورت نظری گفت این است که همه چیز در زندگی انسان پایان می‌پذیرد. ما احتیاج شدیدی به جاودانگی داریم؛ ولی به یک دوره زودگذر و ناپایدار محکوم شده‌ایم.»
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی