فلسفه مشق زندگی

فلسفه مشق زندگی

(3)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
566

علاقه مندان به این کتاب
10

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب فلسفه مشق زندگی

انتشارات پیام امروز منتشر کرد:
لوک فری در کتاب حاضر مذهب و فلسفه را دو رقیب می داند که هر کدام براساس استعدادها و ظرفیت های ذاتی خود می کوشند تا به قدیمی ترین و بنیادی ترین پرسش بشر پاسخ دهند و آن مسئله نجات است. پرسش نجات یک پرسش ایمان سرشت است و در نبود ایمان است که برای چاره جویی با ترس و لرز به سمت و سوی فلسفه می رویم ...
فلسفه چیست و چگونه می تواند ما را به نجات رهنمون سازد؟در این کتاب می خوانیم که فلسفه در یونان باستان شکوفا شده و سپس با ظهور مسیحیت وا پس زده می شود. وقتی نیچه فلسفه را به چالش می کشد،قاطعانه با ساختار گشایی اش زوال اندیشه مسیحی را اعلام می کند.لوک فری اندیشه نیچه را با جمله کلیدی:کمی کمتر امید داشتن و کمی بیشتر عشق ورزیدن معرفی میکند.اینها همه نشانه هایی است که فلسفه را با زندگی آشتی می دهد و فلسفه را بر خلاف نظر مونتنی که آن را مشق مرگ می دانست،مشق ز ندگی معرفی کند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

لوک فری اندیشمند و فیلسوف معروف فرانسوی یک روز تصمیم می گیرد بدون هیچ مراجعه ای به کتاب های قلنبه سلنبه فلسفی کتابخانه اش برای تمام مخاطبان کتابی درباره فلسفه بنویسد.
لوک فری در این کتاب مذهب و فلسفه را دو رقیب می داند که هر کدام بر اساس استعدادها و ظرفیت های ذاتی خود می کوشند تا به قدیمی ترین و بنیادی ترین پرسش بشر پاسخ دهند و آن مساله نجات است. پرسش نجات یک پرسش ایمان سرشت است و در نبود ایمان است که برای چاره جویی با ترس و لرز به سمت و سوی فلسفه می رویم...
فلسفه چیست و چگونه می تواند ما را به نجات رهنمون سازد؟
این کتاب در واقع یک رساله آموزشی برای افرادی است که چندان در علم فلسفه متخصص نیستند اما می‌خواهند اطلاعاتی راجع به آن به دست بیاورند.

فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی