اسرار کاخ مارمولک زده

(1)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
364

علاقه مندان به این کتاب
2

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب اسرار کاخ مارمولک زده

انتشارات هوپا منتشر کرد:

جادوگر پیر با اشتیاق از دور به پسرک سلام کرد و گفت: «آه، اینجا بودی؟ باید تصورش را می‌کردم! خیلی وقت است دارم دنبالت می‌گردم.»
مهوت آستین‌های ردای سیاهش را تا زده بود و با گام‌های بلند از سربالایی به‌طرف شاه‌پور می‌آمد. شاه‌پور با نگرانی از خودش پرسید: «چرا دنبال من می‌گشته؟» از وقتی کوچک بود، به‌محض اینکه مهوت نزدیک می‌شد، سعی می‌کرد فلنگ را ببندد. می‌ترسید در حضور او خشکش بزند و نداند چه بگوید. سخت است حرف‌زدن جلوی کسی که اگر از حرف‌هایت خوشش نیاید، تبدیلت می‌کند به قورباغه.

می‌دانید دروغ‌ها کجا زندگی می‌کنند؟
جایی هست که دروغ‌ها تبدیل به واقعیت شوند و برای آدم دردسر درست کنند؟
چطور می‌شود سر از سرزمین دروغ درآورد؟
شاه‌پور جواب این سوال‌ها را ‌خوب می‌داند، بعد از اینکه سفر پرهیجانش را به سرزمین اسرارآمیز دروغ آغاز کرد با هزارویک جور موجود شگفت‌انگیز و ماجرای باورنکردنی روبه‌رو شد. او فهمید که دروغ‌های ریز و درشتی که مردم می‌گویند، تا چه اندازه ممکن است خطرآفرین و مشکل‌ساز باشند.

درباره نویسنده: کاتالینا گنسالِس بچه‌ی سوم خانواده است. دو تا خواهر کوچک‌تر از خودش دارد که وقتی بچه بودند، خیلی دوست داشتند یکی برایشان قصه تعریف کند. این شد که کاتالینا شروع کرد از خودش قصه‌ساختن و برای آن‌ها تعریف‌کردن.
نوشتن را از هر کاری بیشتر دوست دارد. برای همین، همه‌جا خودکار می‌گذارد: توی کیفش،‌ روی میزش، توی جیبش...
تازه، یک دفترچه‌خاطرات و کلی دفترچه‌یادداشت هم دارد. توی این دفترچه‌ها، هم اتفاق‌هایی را که برایش می‌افتد، می‌نویسد و هم فکرها و ایده‌هایی که برای داستان‌های جدید به ذهنش می‌رسد.
اسرار کاخ مارمولک‌زده را توی خانه‌ی مادرش نوشت؛ خانه‌ای با باغچه‌ای پر از گل و درخت کاج که قبلاً مال پدربزرگ و مادربزرگش بوده. بعضی وقت‌ها دیگر نمی‌دانست داستان را چه‌کارش کند. فکر می‌کرد قصه‌ی تماهش و دومناو و ببری هیچ‌وقت به سر نمی‌رسد، ولی آخرسر فهمید قضیه این است که اصلاً داستان آن‌ها تمام نمی‌شود.
کاتالینا گنسالِس سال 1976 توی شهر آلباسته‌ی اسپانیا به دنیا آمد. همان‌جا کنار ساحل مدیترانه بزرگ شد و مردم‌شناسی و تاریخ و جغرافی خواند، منتها خیلی زود متوجه شد که کارش نوشتن است. داستان‌های کوتاه و بلند مختلفی نوشته و با مجله‌های ادبی جورواجوری کار کرده. سال 2012 به‌خاطر کتاب اسرار کاخ مارمولک‌زده جایزه‌ی کشتی بخار برای بهترین کتاب کودک سال را گرفت.

توماس ایخو مدرسه که می‌رفت، نه به‌خاطر نقاشی‌هایش، بلکه به‌خاطر نوشته‌هایش مطرح بود. از همان موقع‌ها به شعر و داستان و افسانه علاقه داشت. هنوز هم روی افسانه‌ها کار می‌کند، چون عاشق جادو و رمزوراز است. از نوجوانی طراحی را شروع کرد. از آن موقع تا حالا مرتب به این کار ادامه داده. به‌نظرش طراحی یک جور داستان‌گفتن است که نیاز به کمی تلاش و کلی تخیل دارد.
توماس ایخو سال 1974 در سالامانکای اسپانیا به دنیا آمد. رشته‌ی ارتباطات خوانده و استاد دانشگاه است. از سال 1995 می‌نویسد و تصویرگری می‌کند. تا حالا بیش از پنجاه جلد کتاب تصویرگری کرده، هم برای بچه‌ها و هم برای بزرگ‌ترها.

فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی