امریکائی آرام

(21)
نویسنده:

1,490,000ریال

1,341,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1879

علاقه مندان به این کتاب
33

می‌خواهند کتاب را بخوانند
2

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب امریکائی آرام

انتشارات خوارزمی منتشر کرد:

پس از مدت ها ترجمه مترجم معروف عزت الله فولادوند از اثر مهم گراهام گرین چاپ شد.
گراهام گرین (زاده 2 اکتبر 1904، درگذشته 3 آوریل 1991) رمان‌نویس، نمایشنامه‌نویس، منتقد ادبی و سینمایی و نویسنده پرکار داستان های کوتاه بود.
او در طول عمر طولانیش در غالب معرکه‌های سیاسی و انقلابی گوشه و کنار جهان حاضر و ناظر بود و ماجراهای داستان‌هایش عمدتاً در متن همین وقایع قرن بیستم می‌گذرد، آثاری که ابهامات انسان نوین در این دنیای ناآرام را می‌نماید.
در کتاب آمریکایی آرام نویسنده، در پی اقامت خود در مالزی و هند و چین، از مشاهدات خود به عنوان خبرنگار جنگی استفاده کرده، ضد امریکایی بودن خویش را در قالب اثری طنزآمیز، ابراز می¬دارد. وی با طنزی مؤدبانه و سهولت بیانی درخشان، طرز فکر امریکایی را به محاکمه می¬کشاند.
از این کتاب یک اقتباس سینمایی نیز انجام گرفته است.
عزت‌الله فولادوند در 1314 در شهر اصفهان به دنیا آمد. پدرش قاضی دادگستری بود. او پس از گذراندن تحصیلات پایه در تهران، ابتدا برای ادامه‌ی تحصیل به انگلستان رفت، اما به علت برخی مشکلات دوباره به ایران بازگشت و دوره‌ی دبیرستان را به پایان رساند. سپس به پاریس رفت و دو سال در رشته‌ی پزشکی تحصیل کرد. پس از مطالعه‌ی کتابِ مسائل فلسفه اثر برتراند راسل پزشکی را رها کرد و برای تحصیلِ فلسفه عازم امریکا شد و دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترای فلسفه را در دانشگاه کلمبیا گذراند. از اساتید او می‌توان به آرتور دانتو، رابرت کامینگ و سیدنی مورگن بسر اشاره کرد.
فولادوند از سال 1343 تا 1359 در سمت‌های مختلف در شرکت ملی نفت ایران و وزارت امور اقتصادی و دارایی مشغول به کار بوده است. در کنار فعالیت‌های شغلی به فعالیت‌های فرهنگی نیز پرداخت و در همان سال‌ها ترجمه‌هایی از او منتشر شد. ترجمه‌ی کتاب‌های فلسفه کانت و آگاهی و جامعه به‌ترتیب در دوره‌های هشتم و نهم کتاب سال جمهوری اسلامی ایران برگزیده شده‌اند.
از دیگر ترجمه‌های عزت الله فولادوند می توان به این کتاب‌ها اشاره کرد: گریز از آزادی (اریش فروم)، آلبرکامو (کانر کروز اوبراین)، خشونت (هانا آرنت)، به یاد کاتالونیا (جرج اورول)، جامعه‌ی باز و دشمنان آن (کارل پوپر)، فلاسفه‌ی بزرگ (برایان مگی)، راه فروبسته (هنری استیوارت هیوز)، زندگینامه‌ی فلسفی من (کارل یاسپرس) اخلاق در فلسفه‌ی کانت (راجر سالیوان)، آغاز فلسفه (هانس گئورگ گادامر).

فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی