شرمنده نباش دختر

(80)
نویسنده:

1,770,000ریال

1,593,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
6860

علاقه مندان به این کتاب
47

می‌خواهند کتاب را بخوانند
5

کسانی که پیشنهاد می کنند
17

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
3

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب شرمنده نباش دختر

انتشارات کوله پشتی منتشر کرد:

اثر نویسنده‌ی کتاب پرفروش خودت باش دختر

یک برنامه بدون شرمساری برای رسیدن به اهداف “من عاشق کسی هستم که به‌خاطر خواسته‌هایش شرمنده نیست و اجازه نمی‌دهد دیگران ناامید و منصرفش کنند.”
منظورم این نیست که این افراد هرگز نترسیده‌اند، منظورم این نیست که هرگز در دام نظرات دیگران گرفتار نشده‌اند؛ نه، آنها هم انسان هستند و مثل همه ما گاه دچار نبودِ ‌اعتمادبه‌نفس شده‌اند، اما وقتی نوبت عمل فرارسیده است، شک به دلشان راه نداده و دودل نشده‌اند، فقط سرشان را پایین انداخته و بدون توجه به دیگران به کارشان ادامه داده‌اند. مبارز بی‌پروا از نظر من یعنی این؛ یعنی حاضرید برای رسیدن به خواسته‌تان-هرچیزی که هست-تلاش کنید، و منتظر نمانده‌اید تا کسی آن را دودستی تقدیمتان کند و می‌دانید که این خواسته متعلق شماست و به آن دست خواهید یافت.

آیا شما هم یک مبارز بی‌پروایید؟ من هم هستم. آیا دلتان می‌خواهد باشید، اما از فکر و نظر دیگران می‌ترسید؟ من هم قبلاً در چنین شرایطی بوده‌ام.
وزن و اهمیت نظرات دیگران برای بسیاری از زنان آن‌قدر سنگین و بالاست که تحمل‌کردنش بسیار دشوار است. آنها می‌ترسند از مکان امنی که برای خود ساخته‌اند قدم بیرون بگذارند. اما این خودِ واقعی‌مان نیست، نه؟ ما باید به‌دنبال اهداف و رؤیاهایمان برویم، باید جسور باشیم و شجاعت به‌خرج دهیم و شرایط را بپذیریم؛ چون شانس زندگی با استفاده از تمام توانایی‌هایمان، ارزش تمام واکنش‌ها و برخوردهای منفی‌ای را که در مقابل، دریافت خواهیم کرد دارد.
مردم می‌گویند یک دخترخوب هیاهو به‌پا نمی‌کند. بسیارخوب، من اهمیتی به این حرف نمی‌دهم. من بیشتر به تغییردادن دنیا اهمیت می‌دهم تا نظراتی که آدم‌هایش درموردم دارند.

فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب شرمنده نباش دختر اثر ریچل هالیس 


ریچل هالیس، نویسندۀ کتاب‌های خودیاری از جمله کتاب معروفِ «دخترجان خودت باش!» بار دیگر قدم به دنیای زنان گذاشته تا به آن‌ها یاد بدهد چطور بدون پشیمانی زندگی کنند. ریچل هالیس کتاب شرمنده نباش دختر را در سال 2019 منتشر کرد.

به‌نظرتان به عنوان یک زن، از کدام بخش‌های زندگی‌تان متأسف و شرمنده نیستید و حاضر نیستید به‌خاطرشان از کسی عذرخواهی کنید؟ بسیاری از ما آرزو می‌کنیم که ای کاش می‌توانستیم بگوییم از هیچکدام از بخش‌های زندگی‌‌مان متأسف و شرمنده نیستیم. آرزو می‌کنیم که ای کاش می‌توانستیم بگوییم در تمام بخش‌های زندگی‌‌مان حتی ذره‌ای به نظرات دیگران اهمیت نمی‌دهیم. 

متأسفانه زن‌ها نسبت به خودشان بی‌رحم هستند و اغلب حتی قبل از هرگونه اقدامی خودشان را از انجام اهداف و رؤیاهایشان منع می‌کنند. زنانی وجود دارند که ایده‌های بشر دوستانه‌شان می‌تواند دنیا را تغییر دهد، زنانی که می‌توانند یک شرکت به راه بیندازند و زندگی‌شان را تغییر دهند... اما چطور باید جرئت دنبال کردن رؤیاهایمان را داشته باشیم؟

واقعیت این است که ما زنان از خودمان می‌ترسیم، اگر از خودمان نمی‌ترسیدیم مدام به‌خاطر کسی که هستیم، به‌خاطر آنچه از زندگی می‌خواهیم و زمانی که صرفِ این دو موضوع می‌کنیم عذرخواهی و ابراز شرمندگی نمی‌کردیم. این روند تقریباً در مورد اکثر زنانی که سعی می‌کنند خودشان باشند صدق می‌کند، اما وقت‌ آن رسیده است که این روند تغییر کند. (برگرفته از مقدمه کتاب)

در کتاب شرمنده نباش دختر چه می‌خوانیم؟

بسیاری از زن‌ها هنوز در تلاش هستند تا از زندگی کردن برای راضی نگه‌داشتن دیگران دست بردارند. آن‌ها مدام قسمت‌‌های مختلف زندگی‌شان را بررسی می‌کنند تا مطمئن شوند کاری بر خلاف نظرات دیگران انجام نداده باشند. اما از نظر ریچل هالیس در کتاب شرمنده نباش دختر وقتش است که با خودمان صادق باشیم و بپذیریم که همیشه نمی‌توانیم به نتیجۀ دلخواه‌مان برسیم و گاهی‌اوقات در دامِ فلج‌کنندۀ انتظارات دیگران گیر می‌کنیم. 

از نظر ریچل هالیس بسیاری از بخش‌های زندگی نیز هستند که بر رویشان تسلط داریم و بنابراین باید همین بخش‌ها را در اولویت قرار دهیم و به نظرات دیگران اهمیتی ندهیم. مثلاً به جای این‌که خودتان را غرق احساس گناه کنید که به‌خاطر کار کردن بیرون از خانه وقت کافی برای فرزندتان ندارید، باید از این که یک مادر شاغل هستید به خودتان افتخار کنید. 

پذیرش این باور که می‌توانید کاری را به‌خاطر خودتان انجام دهید حتی اگر هیچ‌کس دلیل‌تان را درک نکند قدرتمندترین و دل‌نشین‌ترین احساس دنیا است. ریچل هالیس در کتاب شرمنده نباش دختر، به تمام زنان و دختران دنیا یادآوری می‌کند که رؤیایشان هر چه هست متعلق به خودشان است. لازم نیست چیزی را توجیه کنید، چون تا زمانی که به دنبال تأیید و تصدیق دیگران نباشید نیازی به اجازۀ آن‌ها ندارید. 

در واقع ریچل هالیس سعی دارد این نکته را به مخاطبین یادآوری کند که باید به این باور برسید که نیازی نیست رؤیایتان را برای بقیه توجیه کنید و برایش دلیل بیاورید. البته منظور این نیست که طوری به بقیه نگاه کنید که یعنی من هیچ اهمیتی به شما نمی‌دهم؛ منظور این هم نیست که با بقیه بدرفتار و گستاخ شوید و اهدافتان را جلوی چشم بقیه دنبال کنید تا خودتان را به آن‌ها ثابت کنید، بلکه در واقع منظور این است که بر رؤیایتان تمرکز کنید، تلاش کنید، برای خودتان ساعت‌ها وقت بگذارید و احساسِ گناه را کنار بگذارید.

فهرست مطالب کتاب شرمنده نباش دختر

مقدمه: «چه می‌شود اگر...»
بخش اول‌: بهانه‌هایی که باید کنار بگذارید
بهانۀ اول: «زنانِ دیگر این کار را نمی‌کنند»
بهانۀ دوم: «من آدمی نیستم که خیلی به دنبال اهدافش باشد»
بهانۀ سوم: زمان کافی ندارم
بهانۀ چهارم: من برای موفق‌شدن کافی نیستم
بهانۀ پنجم: نمی‌توانم رؤیایم را دنبال کنم و هم‌زمان مادر/دختر/کارمند خوبی هم باشم
بهانۀ ششم: از شکست خوردن می‌ترسم
بهانۀ هفتم: این کار قبلاً انجام شده است
بهانۀ هشتم: دیگران چه فکری خواهند کرد؟
بهانۀ نهم: دختران خوب هیاهو به‌پا نمی‌کنند
بخش دوم: رفتارهایی که باید یاد بگیرید
بخش سوم: مهارت‌هایی که باید کسب کنید
نتیجه‌گیری: به خودتان باور داشته باشید
یادداشت‌ها

بریده‌هایی از کتاب شرمنده نباش دختر

«عجیب نیست که بسیاری از مادران برایم پیام می‌فرستند که خودشان را گم کرده‌اند. البته که چنین اتفاقی می‌افتد! وقتی طوری زندگی می‌کنید که دیگران را راضی نگه‌ دارید معلوم است که خودِ واقعی‌تان را فراموش می‌کنید. اما اگر هنوز شریک زندگی‌تان را پیدا نکرده‌اید و آرزوی بچه‌دارشدن هم ندارید چه؟ آیا شما یک زن بیخود هستید، چون هیچ‌کس نیست که بخواهید راضی نگهش دارید؟ نه، البته که نه. شما یک انسان با آرزوها، خواسته‌ها، رؤیاها و اهداف مخصوص به خودتان هستید. بعضی از این آرزوها بسیار کوچکند (می‌خواهم یک شعر بسرایم.) و بعضی از آنها بسیار بزرگند (می‌خواهم یک شرکت یک میلیون‌دلاری تأسیس کنم.) اما کوچک یا بزرگ، همه‌شان متعلق به شما هستند و ارزش دارند، چون خودِ شما ارزشمند هستید.»

«قبلاً دندان‌هایم مثل دندان‌های کوسه بودند. نه، جدی می‌گویم. من یکی از آن بچه‌های بدشانسی بودم که دندان‌های شیری‌اش نمی‌افتادند و به‌جای اینکه مثل هر دندان دیگری خودشان محترمانه بیفتند، محکم سرجایشان به زندگی شیرینشان چسبیده بودند. هم‌زمان دندان‌های اصلی‌ام داشتند بی سروصدا درمی‌آمدند و رشد می‌کردند. بله، من دو ردیف دندان داشتم، درست مثل دندان‌های کوسه. در همان دوران بود که تصمیم گرفتم موهای چتری‌ام را خودم با قیچیِ اصلاح پدرم کوتاه کنم و باید بگویم به‌خوبی می‌دانستم که این کار اصلاً عاقلانه نیست. من همیشه کارهای عجیب‌وغریب می‌کردم و می‌کنم؛ در سن یازده‌سالگی موهایم را خودم کوتاه کردم که برایم دقیقاً مثل عملِ بازِ قلب بود. پیشنهاد می‌کنم هرگز این کار را امتحان نکنید. موهای چتری‌ام مدام داخل چشم‌هایم می‌آمدند و اعصابم را به هم می‌ریختند.»

«بعضی از طرف‌داران وقتی فهمیدند کارمندانی دارم که در تهیۀ محتوای سایت کمکم می‌کنند قلبشان شکست. بسیاری از زنان از اینکه خارج از خانه مشغول به کار بودم ناراحت شدند. عده‌ای هم مخالف این بودند که برای فرزندانم پرستار گرفته‌ام. حالا که به گذشته نگاه می‌کنم متوجه می‌شوم که برداشت آن‌ها از من یک مادر خانه‌دار بود، چون خودشان مادران خانه‌دار بودند. ما اغلب، افراد را آن‌طوری که خودمان هستیم می‌بینیم، نه آن‌طوری که خودشان هستند. وقتی از دسته‌بندی‌ای که برایم ساخته بودند خارج شدم، احساس کردند به آن‌ها خیانت شده و دروغ گفته شده است. به‌هم ریخته بودم. نمی‌توانستم تحمل کنم که مردم از دستم عصبانی و ناراحت باشند. اصلاً برایم مهم نبود که غریبه‌اند. اصلاً برایم مهم نبود که آن‌ حرف‌ها فقط یک‌سری کامنت در فیس‌بوک هستند. ناامید و ناراحت شده بودم.»

خواندن کتاب شرمنده نباش دختر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب شرمنده نباش دختر، یک برنامۀ بدون شرمساری برای تمام زنان و دختران است تا بتوانند به اهداف‌شان برسند و زندگی را بدون شرمندگی پشت سر بگذارند. اگر به کتاب‌های خودیاری، رشد و موفقیت علاقه دارید، حتماً این کتاب را بخوانید.

دربارۀ نویسندۀ کتاب شرمنده نباش دختر

شرمنده نباش دختر

ریچل هالیس در سال 1983 به دنیا آمد. او نویسندۀ کتاب‌‌های خودیاری، سخنران انگیزشی و وبلاگ‌نویس آمریکایی است. کتاب «دختر جان، خودت باش! (صورتت را بشور دختر جان)» یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های او است. هالیس پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان به لس‌آنجلس، کالیفرنیا نقل‌مکان کرد و در شرکت میرامکس مشغول به کار شد و مدتی بعد شرکت خودش به نام Chic Events را تأسیس کرد.

در سال 2015 بود که از طریق رسانه‌های اجتماعی به موفقیت زیادی رسید. او با انتشار عکسی در فضای مجازی نوشت که از بدن خودش خجالت نمی‌کشد و با آثار و زخم‌های بدنش مشکلی ندارد و به آن‌ها افتخار می‌کند. این پست بیش از ده میلیون بازدید داشت. هالیس کتاب «خودت باش دختر» را که ترکیبی از خاطرات، نکته‌های انگیزشی، نقل‌قول‌های کتاب مقدس و صحبت‌های دخترانه بود اولین بار در سال 2018 منتشر کرد.

او اغلب ویدیوهای انگیزشی‌اش را در یوتیوب منتشر می‌کند و بیش از 163000 دنبال‌کننده دارد. هالیس کتاب بعدی خود با نام «شرمنده نباش دختر» را در سال 2019 منتشر کرد. از دیگر آثار هالیس می‌توان به کتاب «انتظارش را نداشتم» اشاره کرد که در سال 2020 منتشر شد. 

واکنش‌ها به کتاب شرمنده نباش دختر

«نثر هالیس زیبا و صریح است و او متواضعانه از طرفدارانش به خاطر موفقیتش تشکر می‌کند. ایده‌های عملی و صدای گیرای او زنان را تشویق می‌کند تا به خودشان ایمان داشته باشند.» -پابلیشرز ویکلی

امتیازات

کتاب شرمنده نباش دختر از سایت آمازون امتیاز 4.6 از 5 و از سایت گودریدز امتیاز 3.8 از 5 را به دست آورده است.

حواشی حول محور کتاب

نویسنده ابتدا قصد داشته نام کتاب شرمنده نباش دختر را با الهام از آهنگ خوانندۀ آمریکایی دمی لواتو، تأسف بی‌تأسف بگذارد. او گفت: «این آهنگ بود که به من انگیزۀ نوشتن این کتاب را بخشید.»

تحلیل سی بوک از کتاب شرمنده نباش دختر

نشر کوله پشتی کتاب شرمنده نباش دختر از ریچل هالیس را با ترجمۀ هدیه جامعی منتشر کرده است.

ریچل هالیس با کتاب شرمنده نباش دختر به شما کمک می‌کند تا:
• بهانه‌هایتان را رها کنید.
• رفتارهایی که باید را پیش بگیرید.
• مهارت‌هایی که در مسیر رشد، اعتماد به نفس و باور خود به آن‌ها نیاز دارید، به دست آورید.

هالیس با داستان‌های جذابش الهام‌بخش تمام زنان و دخترانی است که برای کشف توانایی‌های بالقوه‌شان تلاش می‌کنند و به دنبال گام‌های عملی هستند تا در مسیر رشد قرار بگیرند. 

اگر از کتاب شرمنده نباش دختر خوشتان آمده، این کتاب‌ها را از دست ندهید

دختر جان خودت باش، اثر دیگری از ریچل هالیس که در آن به شما یاد می‌دهد چطور می‌توانید سختی‌های زندگی را پست سربگذارید، از جایتان بلند شوید و به اهداف و رؤیاهایتان برسید.

فصل بعدی زندگی‌ات را طراحی کن اثر دبی تراویس که با راهکارهایی که در اختیارتان قرار می‌دهد می‌توانید رؤیاهایتان را بشناسید و اگر نیاز است زندگی‌تان را به راحتی از نو بسازید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • عاطفه حسین نژاد
    • پاسخ به نظر

    کتاب های ریچل هالیس خیلی حس و حال خوبی داره ترجمه هدیه جامعی بنظرم خوب و روان بود

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی