30بوک
کتاب عمومی
روانشناسی
ازدواج و زناشویی
دایره المعارف زبان زنان و مردان
دایره المعارف زبان زنان و مردان
تخفیف

%10

دایره المعارف زبان زنان و مردان

(24)
نویسنده:

2,200,000ریال

1,980,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
2805

علاقه مندان به این کتاب
22

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب دایره المعارف زبان زنان و مردان

انتشارات ثالث منتشر کرد:
این کتاب فقط و فقط برای این نوشته شده است که زنان و مردان حرف یکدیگر را بهتر درک کنند. همواره سوتفاهم‌هایی بین زنان و مردان به وجود می‌آید و من دلیل آن را می‌دانم...
زبان زنان با مردان تفاوت دارد.
خانم‌های عزیز، قبل از این که فکرکنید:«وای، این دیگر چه آدم مزخرفی است...!» صبر کنید. واقعا منظور بدی ندارم، ولی زبان مردان و زنان با هم تفاوت دارد. زنان بیش‌تر از اشاره و کنایه استفاده می‌کنند. برعکس، مردان منظور خود را بدون هیچ‌گونه حسابگری یا بازی با کلمات، بیان می‌کنند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب دایره‌المعارف زبان زنان و مردان اثر ماریو بارت

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب دایره‌المعارف زبان زنان و مردان از سایت گودریدز امتیاز 3.4 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب دایره‌المعارف زبان زنان و مردان از سایت آمازون امتیاز 4.4 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتاب دایره‌المعارف زبان زنان و مردان:

ماریو بارت کمدین آلمانی است که همیشه در آثار و برنامه‌هایش به زبانی طنز از روابط بین زنان و مردان و مشکلات این دو جنس و تفاوت‌هایشان می‌گوید. او در کتاب دایره‌المعارف زبان زنان و مردان (راهنمایی برای مردان درمانده و درک ساده‌تر مردان) با زبانی طنز به مردان کمک می‌کند تا زبان زنان را بهتر درک کنند. او در فصل‌های جذاب این کتاب از موقعیت‌های روزمره استفاده کرده تا فهرست دقیق واژگان زنان و کاربرد زبانی زنان و مردان را به زبان طنز نشان دهد.

واکنش‌های جهانی به کتاب دایره‌المعارف زبان زنان و مردان:

«ماریو بارت، نه تنها مردم را در تلویزیون می‌خنداند بلکه در فرهنگ لغت خود نیز جملات معمولی زنان را به روش خود تفسیر کرده است. در حین خندیدن به حرف‌هایش، به اشتباهات خود در مقابل زنان و مردان نیز پی خواهید برد.» - فرنسه‌وچه

«کمدین برلینی با کتاب دایره‌المعارف زبان زنان و مردان خود به زوج‌های متعددی کمک کرده است که بتوانند بهتر یکدیگر را درک کنند.» -دراگ‌استور پرفومری

چرا باید کتاب دایره‌المعارف زبان زنان و مردان را بخوانیم؟

تابه‌حال منظور یک زن را اشتباه متوجه شده‌اید؟ و حتی بعد از یک بحث طولانی باز هم نفهمیدید که واقعاً چه چیزی اشتباه بوده است؟ اگر صحبت‌ها و عکس‌العمل‌های زنان و مردان شما را گیج می‌کند این کتاب برای شماست. کتاب دایره‌المعارف زبان زنان و مردان، برای کسانی است که واقعاً می‌خواهند منظور واقعی زنان را درک کنند و با آن‌ها به درستی ارتباط برقرار کنند.

جملات درخشانی از کتاب دایره‌المعارف زبان زنان و مردان:

«زن و مرد پشت میز میز صبحانه‌ای نشسته‌اند که زن آن را با سلیقۀ تمام چیده است. مرد پشت میز می‌نشیند و خوردن را شروع می‌کند؛ یعنی همان کاری که انسان‌ها معمولاً سر میز صبحانه انجام می‌دهند. هنوز پنج دقیقه نگذشته است که مرد می‌شنود: «چه عالی!» چیز دیگری از زبان زن خارج نمی‌شود. فقط: «چه عالی!» مرد به زن نگاهی می‌اندازد و به خوردن ادامه می‌دهد. پنج دقیقه نمی‌گذرد که زن بلند می‌شود، دستمال سفره را روی میز پرت می‌کند و می‌رود. چه اتفاقی افتاد؟ زن انتظار داشت که مرد با وجود گرسنگی شدید، ابتدا و به طور مفصل میز زیبایی را که با عشق فراوان چیده شده است، تحسین کند و بعد خوردن را شروع کند. بسیار خوب، این موضوع را در آغاز یک رابطه می‌توانم درک کنم؛ در این دوران، ما مردان هر کاری برای زنان انجام می‌دهیم. ولی پس از چندین سال زندگی زناشویی، متأسفانه (و برای بعضی حتی خوشبختانه) بعضی مسائل شکل دیگری به خود می‌گیرند. جالب این‌جاست که مرد تاکنون چنین چیزی بر زبان نیاورده است و زن با این احوال باز هم میل دارد آن را از زبان مرد بشنود. حال اشتباه از کیست؟ گمان می‌کنم زنان خیلی جدی فکر می‌کنند که ما مردان بعد از گذشت زمانی مشخص، حافظۀ خود را از دست می‌دهیم و همه‌چیز را از نو آغاز می‌کنیم. طور دیگری نمی‌توانم این جریان را توجیه کنم که چرا زنان بارها و بارها انتظار این حرف‌ها را دارند. زنان عزیز، خیلی ساده بگویم که ما مردان کمی ساده، ولی خوشبختیم.»

«مردان عزیز، می‌دانم که این موضوع برای ما شکنجه‌آور است و گاهی بدترین تجربه‌ها را یاد آدم می‌آورد. هنوز در جستجوی کشوری هستم که افراد را تحویل نمی‌دهد تا شما بتوانید به آن‌جا فرار کنید. البته این موضوع هم در دست بررسی است که یک شبانه‌روزی یا خوابگاهی برای مردانی که فشار روانی زیادی به آن‌ها وارد شده است، ساخته شود؛ اما تا زمانی که چنین پناهگاهی وجود ندارد: فقط تحمل کنید. بسیاری از مردان از خود می‌پرسند چرا بخش اعظمی از زنان، در دام جنون خرید گرفتارند. گمان می‌کنم که این هم ژنتیکی است. از طرف دیگر، زنان از خود می‌پرسند چگونه فقط یک جفت کفش و دو دست لباس زیر، برای مردان کفایت می‌کند؟ زنان عزیز، ما مردان خلاق و مبتکریم. ما رابطه‌ای دیگر با لباس داریم. ضمن این‌که زنان، با وجود این‌که کمد لباسشان در حال منفجر شدن است، هرگز چیزی برای پوشیدن ندارند، تنها و تنها یک صندلی کوچک برای ما مردان کفایت می‌کند که شب‌های لباس‌های خود را روی آن بیندازیم. بله، ما مردان، بدوی، ولی خوشبختیم.»

«یک داستان کوتاه: روزی به خانه آمدم و فکر کردم اگر نامزدم را به خرید بفرستم، کار خوبی در حقش کرده‌ام. ولی نشد! فکر مزخرفی بود!‌ چون من هم مجبور شدم با او بروم. بله، ما مردان باید اکثر اوقات، همراه زنان به خرید برویم. نه برای پول دادن، بلکه برای حمل کردن وسایل! ما مردان به درد حمل کردن می‌خوریم و نه هیچ‌چیز دیگر. اصلاً هم مهم نیست که چه چیز، حتی یک لباس زیر شش گرمی، در آن کیسه باشد. زن، چشم‌های معصوم و زنانۀ خود را به ما می‌دوزد، صدایش تغییر می‌کند، تیز و سرشار از رنج می‌شود و بالاخره می‌گوید: «این کیسه را می‌گیری؟ خیلی سنگین است. لطفاً کیسه را بگیر. واقعاً سنگین است. جالب این‌جاست که ما هم کیسه را می‌گیریم. گرچه می‌دانیم که این فقط یک حقه است. زنان ما را مسخره می‌کنند آن هم حسابی. آخر زنان قدرت حمل کردن دارند. آن هم درست و حسابی. به‌ محض این‌که از خانه خارج می‌شوی، تمام خانه را زیر و رو می‌کنند. آن‌ها کمدهای چوبی سنگین را از نقطۀ «الف» به «ب» می‌برند که آن‌طرف آپارتمان قرار دارد. میزهای سنگ مرمر را تا طبقۀ پنجم حمل می‌کنند. آن هم تنها، ولی هنگام خرید...: «کیسه را می‌گیری؟» بعد ما هم هفت ساعت در فروشگاه راه رفتیم.»

تحلیلی بر کتاب دایره‌المعارف زبان زنان و مردان‌:

همۀ مردان خشم یک زن را تجربه کرده‌اند، چه آن زن مادر، خواهر، دوست، همسر یا غریبه بوده باشد. همۀ زنان نیز به شدت از دست مردها ناامید شده‌اند. وقتی زنی عصبانی است انگار دنیا از حرکت می‌ایستد. اگر شخصی که او از دستش عصبانی است به نحوی به او نزدیک باشد، در بدترین مصیبت ممکنه گرفتار شده‌اند چون زنان ترجیح می‌دهند به جای توضیح دادن علت عصبانیت، فقط از دست آن‌ها عصبانی بمانند. زنان اما افرادی شهودی هستند، آن‌ها معمولاً می‌دانند که مشکلی دارند و این برخورد اشتباه است و زیادی به مسائل کوچک اهمیت می‌دهند اما دست برنمی‌دارند. چیزی که مردان متوجه نمی‌شوند این است که زنان دقیقاً همین انتظار را از آن‌ها دارند. البته این نیست که زن‌ها از شما بخواهند ذهن آن‌ها را بخوانید، آن‌ها فقط از شما می‌خواهند که نسبت به احساسات آن‌ها حساس باشید و در مواقع مختلف حرف‌های مناسبی بزنید اما این کار برای مردها بسیار دشوار است چون مردان انسان‌های متفاوتی نسبت به زنان هستند. آن‌ها هر چه در ذهن دارند را با صدای بلند بیان می‌کنند و همین گاهی قلب زنان را می‌شکند. حالا ماریو بارت با نوشتن کتاب دایره‌المعارف زبان زنان و مردان سعی دارد این تفاوت‌ها را به خوانندگان نشان دهد و به مردان و زنان کمک کند تا یکدیگر را بهتر درک کنند. او در فصل‌های مختلف این کتاب موقعیت‌های زندگی روزمره را تعریف می‌کند و اشتباهاتی را که مردان معمولاً مرتکب می‌شوند به آن‌ها گوشزد می‌کند و نکات مهمی را برای یک همزیستی آرام ارائه می‌دهد.

اگر از خواندن کتاب دایره‌المعارف زبان زنان و مردان لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

اگر دوست دارید با شریک زندگی خود به تفاهم برسید حتماً کتاب دایره‌المعارف زبان زنان و مردان را بخوانید تا بهتر بتوانید منظور یکدیگر را درک کنید و در نتیجه به تفاهم برسید. اگر از خواندن کتاب دایره‌المعارف زبان زنان و مردان لذت بردید، به شما پیشنهاد می‌کنیم کتاب‌های زیر را نیز بخوانید.

• مردان مریخی، زنان ونوسی اثری از نویسنده و مشاور آمریکایی جان گری است. این کتاب هنوز هم پرفروش‌ترین کتاب در زمینۀ روابط بین زنان و مردان محسوب می‌شود. نویسنده در این کتاب از تفاوت بین زن و مرد سخن می‌گوید و به علاقه‌مندان نشان می‌دهد چطور می‌توانند با وجود این تفاوت‌ها با هم کنار بیایند.

• فلسفۀ زندگی زناشویی اثر انوره دو بالزاک نویسندۀ مشهور فرانسوی است. بالزاک در این کتاب با نگاهی طنز نگاهی به مسائل و مشکلات زوج‌ها انداخته است. او مسائل دردسرساز را به گونه‌ای خنده‌دار تعریف می‌کند و دیدگاه شما را نسبت به بسیاری از مسائل جدی زندگی زناشویی تغییر می‌دهد.

•  مصائب عشق اثر آلن دو باتن از مجموعۀ مدرسه زندگی با هدف کمک به زوجین در جهت ارتقاء مهارت‌های عاطفی و رفع مشکلات زناشویی نوشته شده است. آلن دو باتن سعی دارد در این کتاب شما را با ماهیت حقیقی عشق آشنا کند و تفاوت بین زوجین را نشان دهد.

• محکم در آغوشم بگیر اثر سو جانسن زوج درمانگر موفق است. جانسن در این کتاب بر درمان متمرکز بر عاطفه و هیجان‌محور تمرکز کرده است و به خواننده نشان می‌دهد چطور رابطه‌ای غنی و سالم داشته باشد. 

• ازدواج بدون شکست اثر دکتر ویلیام گلسر و همسرش کارلین گلسر است. ویلیام گلسر روان‌پزشک مشهور آمریکایی است که اولین بار تئوری انتخاب را مطرح کرد. او معتقد است زن و مرد از دو فرهنگ متفاوت هستند برای همین پس از ازدواج زوجین دائماً درگیر اشتباه و دعوا می‌شوند تا جایی که دیگر نمی‌توانند روابط‌شان را ترمیم کنند. گلسر همچنین در این کتاب تستی به خوانندگان ارائه داده است که می‌توانند با کمک آن دربارۀ خود و افراد مهم زندگی‌شان بیاموزند و برای قوی‌تر شدن رابطه‌شان تلاش کنند.

• کتاب 13 گام برای داشتن عزت نفس بهینه در زنان اثر سارانا رین است که در این کتاب به زنان نشان می‌دهد چطور می‌توانند عزت‌نفس از دست‌رفتۀ خود را بازیابند و از ترس‌ها و تردیدهای خود فراتر بروند. او در این کتاب جامع به شما نشان می‌دهد که چگونه ارزش خود را بازیابی کنید و به خودِ واقعی‌تان احترام بگذارید و عزت‌نفس خود را افزایش دهید.

• کتاب بدون ترس سخنرانی کن اثر مایک اکر سخنران و مربی ارتباطات است. او در این کتاب با ۷ راهکار مؤثر به شما نشان می‌دهد که چطور به راحتی در مقابل جمع سخنرانی کنید و با افکار منفی و اضطراب پیش از سخنرانی مقابله کنید و به یک سخنران حرفه‌ای تبدیل شوید.

دربارۀ ماریو بارت‌: کمدین آلمانی

دایره المعارف زبان زنان و مردان

ماریو ولفگانگ بارت در سال 1972 به دنیا آمد. او کمدین آلمانی است که عمدتاً‌ به تعاملات و مسائل بین زن و مرد می‌پردازد. بارت در یک مدرسۀ خصوصی کاتولیک درس خواند و در سال 1995 شروع به تحصیل کرد در رشتۀ بازیگری کرد. در طول چندین کارگاه کمدی او با بازیگران و کمدین‌های دیگری از جمله دیتر کربس، آنکا زینک و توماس هرمانز آشنا شد. او با اجرای برنامه‌های تلویزیونی کمدی تجربه کسب کرد و از سال 2001 نمایش اختصاصی خود را در تلویزیون آلمان اجرا کرد و در سال 2003 تبدیل به یک کمدین موفق شد. در سال 2004 کتاب دایره‌المعارف زبان زنان و مردان از او منتشر شد. این کتاب در روزهای اول پس از انتشار به سرعت به فروش رفت و تا امروز بیش از 2 میلیون نسخه از آن به فروش رفته است. این کتاب در کشورهایی مختلفی مانند کره‌ جنوبی، هلند، جمهوری چک، ژاپن و لهستان نیز بسیار پرفروش شد.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی