اسفار کاتبان

(30)

1,600,000ریال

1,440,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
3013

علاقه مندان به این کتاب
39

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
8

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب اسفار کاتبان

انتشارات نیماژ منتشر کرد:

«ابوتراب خسروی» که بی‌شک از یگانه تاثیرگذاران ادبیات معاصر است، رمان «اسفارکاتبان» را طی شش سال نوشته. این اثر واجد بسیاری از تکنیک‌ها و تمهیدات مشترک میان انگاره‌های مدرنیستی و پسامدرنیستی‌ست؛ تکثر راوی و تعدد روایت‌، غلبه‌ی عنصر وجودشناسی بر معرفت‌شناسی، جابجایی‌های زمانی در روایت، شباهت شخصیّت‌ها به یکدیگر، برجستگی متن، درهم‌آمیزی نثر معاصر و کهن و… از جمله تمهیداتی‌ هشتند که خسروی در این رمان به‌کار گرفته است اما شاید هیچ‌کدام از این‌ها اسباب حیرت‌آفرینی موجود در اثر نباشند و دشوار بتوان جوهره‌ی مُوَجِد این حیرت را توضیح داد.

«همه‌ی هدفی که در طول این سال‌ها داشته‌ام این بوده که از امکانات فرهنگ مکتوب خود استفاده کنم و نوعی رمان با تشخص ایرانی بنویسم؛ رمانی که در آن از زیباشناسی‌ موجود در فرهنگمان استفاده کنم.» این جملات دیدگاه‌های نویسنده‌ی «اسفار کاتبان» است؛ او رمانی به ذخیره‌ی ادبیات ایران افزوده که از نظر فرمی بسیار متفاوت با رمان‌های تاریخ ادبیات معاصر فارسی‌ست. استفاده از روایت‌های جداگانه‌ای که هر کدام موازی یکدیگر جلو می‌روند از دیگر ویژگی‌های اثر است. «اسفارکاتبان» به‌عنوان بهترین رمان سال 1379 برگزیده شد و جایزه ادبی مهرگان به آن تعلق گرفت.

فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (3)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • سید مجتبی پژمان
    • 0

    آن جمله ی معروف را گفتم که شیر شکل دیگر علف است و علف شکل دیگر باران و باران شکل دیگر ابر.

  • تصویر کاربر

    • سید مجتبی پژمان
    • 0

    بعد صحبتش را کشاند بر سر شراب مولود و توضیح داد وقتی دختری در خانواده ای یهودی متولد میشود همان سال خمره ای شراب می اندازند، وقتی صافی شد محفظه ای رویش میگذارند و رویش را گل اندود میکنند تا سالها بماند تا سالی که مثلاً دختر به خانه بخت میرود آن وقت جشن می گیرند خاخام سر خمره ی شراب را میشکند و دختر ساقی میشود

  • تصویر کاربر

    • سید مجتبی پژمان
    • 0

    اقلیما تلموذ را کاملاً میشناخت مسائلی از آن را به دقت خوانده بود. می گفت «تلموذ میگوید یهودی تشخص نژادی دارد و از قول بعضی از اولیاء یهود نقل میکند که انسان غیر یهود جزء حیوانات محسوب میشود.»

عیدی