زمستان سخت

زمستان سخت (شومیز)

(17)

2,250,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1601

علاقه مندان به این کتاب
28

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب زمستان سخت

انتشارات نیلوفر منتشر کرد:
هنوز 2000 سال از عمر رمان باقی است
اسماعیل کاداره
کاداره را با کافکا و اورول مقایسه کرده اند، ولی او نویسنده ای اصیل است که هم جهانی است و هم در خاک خود ریشه دارد. آلبانی بیش از چهل سال زیر یوغ دیکتاتوری کمونیستی انور خوجه بود؛ کسی که استالینیسم بی رحمانه و خاص او بیشتر از سایر کشورهای اروپای شرقی دوام آورد. کاداره از انواع ژانر ها و شیوه های ادبی استفاده کرد از تمثیل، طنز، فاصله گذاری تاریخی، اسطوره پردازی- تا از سانسور ظالمانه خوجه و انتقامجویی های مرگبار او بگریزد. نوشته های او وقایعنامه آن سال های هولناک است، هرچند داستان هایش اغلب درگذشته های دور و در کشورهای دیگر شکل میگیرد. کاخ رویاها و هرم به ترتیب در دوران امپراتوری عثمانی و در مصر باستان روی میدهند، در حالی که زمستان سخت و کنسرت آشکارا به گسستن خوجه از روسیه دوران خروشچف و چین پس از مائو اشاره دارند.
اسماعیل کاداره در 1990 آلبانی را ترک کرد و در پاریس سکونت گزید. در 1996، به عضویت فرهنگستان علوم اخلاقی و سیاسی فرانسه برگزیده شد و جای کارل پوپر، فیلسوف انگلیسی زاده اتریش، را گرفت که همان سال در گذشته بود.
شوشا گاپی «خانم شمسی عصار»
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (1)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • سید مجتبی پژمان
    • 1

    سرنوشت بعضی از ملت های کوچک ، درست به سبب رنج ها و‌ مصیبت هایی که کشیده اند، چنان بعد و‌ وزنی پیدا کرده است که نمی شود صفحات هستی شان را مثل یک آلبوم ورق زد

عیدی