سفرنامه ناصر خسرو

(42)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
2817

علاقه مندان به این کتاب
53

می‌خواهند کتاب را بخوانند
2

کسانی که پیشنهاد می کنند
4

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب سفرنامه ناصر خسرو

انتشارات مرکز منتشر کرد:

سفرنامه یک گزارش سرراست با زبانی ساده و بی‌تکلف از مشاهدات و شنیده‌های نویسنده‌ای است که با چشم و گوش باز از میان یک ردیف طولانی از واقعیت‌هایی که بر سر راهش بوده است عبور می‌کند. هیچ نشانه‌ای از تزئین کلام و هیچ تلاشی به منظور تحمیل هیچ چیز اضافی و غیر ضروری و نامربوطی در سرتاسر متن نمی‌بینید. به هر آن چه لازم بوده است بسنده کرده، از ابراز معلومات خودداری کرده و نترسیده است که مبادا داد سخن را نداده باشد و چیزی ناگفته بماند. مثل این که هیچ تصور و تصمیمی برای آن چه می‌خواهد بنویسد نداشته است و به همه‌چی خود به خود و بدون آن که هیچ الگویی در برابر خود داشته باشد رسیده است و درست به همین دلیل، رسیده است به یک دستاورد و الگویی که مال خودش است و هیچ نمونه مشابه دیگری ندارد.

سفرنامه یک گزارش زنده‌ی دست اول است و به همین دلیل یک متن منحصر به فرد است که مثل ستاره‌ای در میان متون قرن چهارم و پنجم و ششم هجری و همه ی دوران ها می‌درخشد.

فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (2)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • سید مجتبی پژمان
    • 0

    قومی عرب بودند که پیران هفتاد ساله مرا حکایت کردند که در عمر خویش به شیر شتر هیچ نخورده بودند چه در این بادیه ها چیزی نیست الا عَلَفی شور که شتر میخورد و ایشان خود گمان میبردند که همه ی عالم چنان باشد.

  • تصویر کاربر

    • سید مجتبی پژمان
    • 0

    مطالبی آنان را گویند که در کوه های مصر طلب گنجها و دفینه ها کنند و هر کس در آن کوهها و شکسته های مصر رنجها برند و مالها صرف کنند. بسیار آن بوده باشد که دفاین و گنجها یافته باشند. چه میگویند که در این مواضع اموال فرعون مدفون بوده است. و چون آنجا کسی چیزی یابد خُمس به سلطان دهد و باقی او را باشد.

عیدی