12 قانون زندگی

(23)

2,890,000ریال

2,601,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
5089

علاقه مندان به این کتاب
70

می‌خواهند کتاب را بخوانند
2

کسانی که پیشنهاد می کنند
12

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
1

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب 12 قانون زندگی

انتشارات نوین منتشر کرد:
یک کتاب خودیاری، نوشته‌ی یک جنگجوی فرهنگی!
جردن پیترسون روان شناس بالینی اهل کانادا است که در سال‌های اخیر با تهیه ویدئو و انجام مصاحبه‌های زیادی در زمینه‌های سیاسی و اجتماعی، تبدیل به یک چهره معروف شده است. او رک و اهل مجادله است.
(12 قانون برای زندگی)، کتابی است که از ترکیب توصیه‌های معقول نشات گرفته از تجربیات کلینیکی مولف و حکایات الهام بخش زندگی شخصی‌اش؛ ذکر تجارب آکادمیک او در زمینه روان شناسی و بیان تاریخی و روشنفکرانه مجموعه متنوعی از (کتاب‌های مهم) ساخته شده است.
خواننده کشف می‌کند که هرکدام از 12 قانون پیترسون، در یک فصل و به سبکی داستانی توضیح داده شده که ترکیبی از تشرهایی مانند (جورابت را بالا بکش) و (صاف بایست) و… است. پیترسون علاقه دارد ه کلمه (بودن) را با حروف بزرگ بنویسد (برای تاکید بیشتر) و در مورد (ظهور بنیادی، بیولوژیکی و غیر تصادفی حقیقت) صحبت کند.
بیشتر قوانین او مربوط به مسئولیت‌های فردی و گفتن تصمیماتی می‌شود که به فرد اجازه می‌دهد که به صورت موثرتری زندگی کند. باید دوستان خود را عاقلانه انتخاب کنیم، فرزندانمان را با محبت تربیت کنیم، به خرد سنت احترام بگذاریم و غیره. او این نقطه نظر را مطرح می‌کند که هرکس باید ابتدا از درون و از ابعاد کوچک انتخاب‌های شخصی، اقدام به ساختن و بهبود کند و سپس به سمت سوالات بزرگتر اجتماعی و سیاسی حرکت کند؛ (اگر نمی‌توانید آرامش را در خانه خود برقرار کنید، چطور جرئت می‌کنید یک شهر را اداره کنید؟!)
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب 12 قانون زندگی اثر جردن بی پیترسون

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب ۱۲ قانون زندگی از سایت آمازون امتیاز 4.7 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتاب 12 قانون زندگی:

12 قانون زندگی: نوشداروی بی‌نظمی، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌‌های خودیاری اثر جردن برنت پترسون است که در سال 2018 منتشر شد. پیترسون که سابقۀ نوشتن کتابِ طرحواره‌های معنا را دارد، این بار می‌کوشد تا در کتابِ دومش دوازده قانون ارائه دهد تا خواننده را با قوانینی ساده، اما بسیار مهم و تأثیرگذار دربارۀ چگونه زندگی کردن آشنا کند. او معتقد است این قوانین باعث دگرگون شدن زندگی شخصی و متعاقباً زندگی اجتماعی آن‌ها می‌شود.

واکنش‌های جهانی به کتاب 12 قانون زندگی:

«جردن پیترسون با ترکیب دانش گذشتگان و نگرش‌های جدید و خوشبینانه نسبت به خوانندگان و شنوندگان خود، به سطح قابل‌توجهی از قدرت فکری رسیده است.» - رابرت فولفورد، نشنال پست

«پیترسون خوانندگان خود را دعوت می‌کند تا سفرهای فکری، معنوی و ایدئولوژیکی خود را در موضوعات و رشته‌های بسیاری آغاز کنند. این یک روش استراتژی ضد شهودی برای جمعیتی است که به ارضای فوری همنوایی ایدئولوژیک و «لایک‌های» رسانه‌های اجتماعی وابسته هستند، اما اگر پترسون درست بگوید شما با مطالعۀ این کتاب چیزی جز بدبختی را از دست نمی‌دهید.» -تورنتو استار

«در یک لیگ فکری متفاوت... پیترسون می‌تواند سخت‌ترین ایده‌ها را بپذیرد و آن‌ها را تبدیل به یک نوع سرگرمی کند. شاید به همین دلیل است که ویدئوهای یوتیوب او 35 میلیون بازدید داشته است. او به سرعت در حال تبدیل‌شدن به یک شخصیت دانشگاهی معروف و پرطرفدار است.» - آبزرور

چرا باید کتاب ۱۲ قانون زندگی را بخوانیم؟

کتاب‌های خودیاری در زمینه‌های موفقیت، خودشناسی و روان‌شناسی، طرفداران و علاقه‌مندان بسیاری در سراسر دنیا دارند و تعداد کتاب‌های پرفروش در این سبک کم نیستند. نویسندگان این کتاب‌ها معمولاً به زبانی ساده و قابل‌فهم و گاهی سخت و پیچیده سعی می‌‌کنند تا قوانین، دستورات، برنامه‌ها، ایده‌ها و راهکارهایی عملی ارائه دهند تا خواننده بتواند به پیشرفت‌هایی در زمینۀ زندگی، کار، روابط و خودشناسی دست یابد. پیترسون نیز کوشیده است در این کتاب با بهره‌ گرفتن از اسطوره‌ها، تاریخ، علم،‌ روان‌شناسی و تجربیات کاری خودش دوازده قانون را به شما یاد بدهد و در کنار آن‌ها چگونه زندگی کردن را نیز به شما می‌آموزد و توصیه‌های طلایی و راهگشایی ارائه می‌دهد.

جملات درخشانی از کتاب 12 قانون زندگی:

«این کتاب یک تاریخچۀ کوتاه و یک تاریخچۀ بلند دارد. ابتدا با تاریخچۀ کوتاه شروع می‌کنیم. سال 2012 بود که وارد وبسایتی به نام کورا شدم. در کورا همه می‌توانند دربارۀ هر موضوعی سؤال بپرسند و جواب بدهند. خوانندگان می‌توانند رأی موافق خود را -برای پاسخ‌هایی که دوست دارند- و رأی مخالف خود را -برای آن‌هایی که دوست ندارند- ثبت کنند. در این حالت، مفیدترین پاسخ‌ها در صدر قرار می‌گیرند؛ در حالی‌که دیگر پاسخ‌ها به دست فراموشی سپرده مي‌شوند. به این وبسایت علاقه‌مند شدم و از ماهیتِ همگانی بودنش خوشم آمد. مباحث اکثراً قانع‌کننده بودند و نکتۀ جالب دیدنِ ایده‌های گوناگونی بود که بر اساس پرسشی مشابه به وجود می‌آمدند. هروقت مشغول استراحت بودم (یا از کار فاصله می‌گرفتم)، معمولاً سراغ کورا می‌رفتم و دنبال سؤال می‌گشتم تا خودم را با آن مشغول کنم. سؤالاتیِ از قبیل «تفاوت بین شادی و رضایت چیست؟»، «وقتی پیر می‌شوید چه چیزهایی از زندگی بهتر می‌شود؟» و «چه چیزی زندگی را معنادارتر می‌کند؟» را بررسی می‌کردم و در نهایت به آن‌ها پاسخ می‌دادم. کورا به شما نشان می‌دهد که چند نفر جوابتان را دیده‌اند و چه تعداد رأی موافق دریافت کرده‌اید.»

«کسانی که با مجموعه قوانین مشابهی زندگی می‌کنند، متقابلاً برای همدیگر قابل‌پیش‌بینی می‌شوند. آن‌ها مطابق با خواسته‌ها و آرزوهای یکدیگر عمل و همکاری می‌کنند. حتی آن‌ها در کمال آرامش با یکدیگر رقابت می‌کنند، زیرا هر کس می‌داند که از دیگری چه انتظاری دارد. یک نظام عقیدۀ مشترک، که تا اندازه‌ای روان‌شناختی است و تا حدی به اجرا در می‌آید، همه را، چه از دید خود شخص و چه از دید دیگران، ساده‌سازی می‌کند. عقیده‌های مشترک دنیا را هم ساده‌سازی می‌کنند؛ زیرا افرادی که از انتظارات یکدیگر آگاه‌اند، می‌توانند با کمک یکدیگر دنیا را رام کنند. شاید چیزی مهم‌تر از حفظ این ساختار ساده‌سازی وجود نداشته باشد. اگر این ساختار تهدید شود، پایه‌های نظام متزلزل می‌شود. لزوماً این‌طور نیست که مردم به خاطر آنچه به آن اعتقاد دارند بجنگند؛ بلکه آن‌ها می‌جنگند تا بین آنچه به آن اعتقاد دارند، آنچه انتظار دارند و آنچه آرزو دارند، هماهنگی ایجاد کنند. آن‌ها خواهند جنگید تا بین آنچه انتظار دارند و نوع رفتار دیگران هماهنگی ایجاد کنند. دقیقاً حفظ همین هماهنگی است که هر کسی را قادر می‌سازد تا در کنار دیگران باآرامش، قابل‌پیش‌بینی و پربازده زندگی کند. این هماهنگی باعث می‌شود که تردید و آمیزه‌ای بی‌نظم از احساساتِ تحمل‌ناپذیر ـ‌که بی‌شک محصولِ تردید است‌ـ کاهش یابد.»

«چگونه دنیا از یک‌طرف می‌توانست عاری از مخمصۀ وحشتناکِ تعارض و از طرف دیگر عاری از فروپاشی روان‌شناختی و اجتماعی شود؟ جواب این بود: از طریق توسعه و پیشرفت فردی و از طریق اشتیاقِ همگان به تحمل بارِ «وجود» و پا گذاشتن در مسیر قهرمانانه. همۀ ما باید آن میزان مسئولیتی را بپذیریم که برای زندگی فردی، جامعه و دنیا نیاز است. همۀ ما باید حقیقت را بگوییم و چیزهای خراب را تعمیر کنیم و چیزهای کهنه و منسوخ را در هم بشکنیم و از نو بسازیم. تحت این شرایط است که می‌توانیم رنجی را کاهش دهیم که دنیا را مسموم می‌کند؛ امری که تحقق آن بسیار ضروری است و کارِ زیادی می‌طلبد. برای انجام این کار، همه‌چیز لازم است. اما راه جایگزین ـ‌ ‌وحشت‌انگیزی عقیدۀ دیکتاتوری، بی‌نظمی دولتِ فروپاشیده، فاجعۀ غم‌انگیزِ دنیای طبیعی لجام‌گسیخته، نگرانی و ضعفِ وجودی فردِ بی‌هدف‌ـ مشخصاً بدتر است. دهه‌هاست که به این ایده‌ها فکر و دربارۀ آن‌ها سخنرانی می‌کنم. مجموعه‌ای عظیم از داستان‌ها و مفاهیم مرتبط با این ایده‌ها تهیه کرده‌ام؛ هر چند اکنون ادعا نمی‌کنم که تفکراتم کاملاً صحیح یا بی‌نقص‌اند. «وجود» بسیار پیچیده‌تر از آن است که شخصی بتواند آن را بشناسد و من هم همۀ جزئیات آن را نمی‌دانم.»

تحلیلی بر کتاب ۱۲ قانون زندگی‌:

ایدۀ جمع‌آوری و نوشتن کتاب 12 قانون زندگی از آن‌جایی شروع می‌شود که پیترسون در یک سایت پرسش و پاسخ عضو می‌شود و سؤالاتی مربوط به روان‌شناسی، خودیاری، زندگی، موفقیت و غیره را جواب می‌دهد. همچنین نظرات خود را در همین زمینه‌ها به صورت ویدئویی در اینترنت منتشر می‌کند. این پاسخ‌ها، نظرات و ویدئوها با استقبال گرم و مثبت از طرف خوانندگان و بیننده‌ها روبه‌رو می‌شوند. از همین رو، پیترسون تصمیم می‌گیرد همۀ مطالب مرتبط با موفقیت، خودیاری و چگونه زندگی کردن را در قالب قوانینی برای زندگی جمع‌آوری کند. او برای نشان دادن تأثیر مثبت این قوانینِ ظاهراً ساده در زندگی نه تنها از رشتۀ روان‌شناسی بلکه از دیگر رشته‌ها و موضوعات نیز کمک می‌گیرد و این قوانین را تشریح می‌کند. او در این کتاب با استفاده از دانش روان‌شناختی و مطالعات بسیار گسترده‌اش در حوزه‌های علمی، فلسفی، مذهبی، تاریخی، سیاسی، اسطوره‌شناسی، ادبی و غیره می‌کوشد تا تک‌تکِ این قوانین را در بخش‌هایی جداگانه تشریح و تفسیر کند. شگردِ نویسندگی پیترسون در این کتاب ذکر داستان‌های تاریخی و اسطوره‌ای، نتایج تحقیقاتِ علمی، خاطره‌های زندگی شخصی یا کاری است. او با ادغامِ این مطالب آهسته و پیوسته خواننده را قانع می‌کند که اجرای این قوانین در زندگیِ امروزی کارآیی دارد و موجب پیشرفت و تفاوت در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی می‌شود.

فهرست مطالب کتاب ۱۲ قانون زندگی

• مقدمۀ مترجمان
• پیشگفتار
• مقدمه 
• قانون ۱) صاف بایستید و شانه‌هایتان را عقب بدهید
• قانون ۲) با خودتان مانند کسی رفتار کنید که مسئول کمک به او هستید
• قانون ۳) با کسانی دوست شوید که بهترین‌ها را برایتان می‌خواهند
• قانون ۴) خودتان را با دیروزتان مقایسه کنید، نه با امروزِ شخصی دیگر
• قانون ۵) نگذارید فرزندانتان کاری کنند که از آن‌ها متنفر شوید
• قانون ۶) پس از آنکه از دنیا انتقاد کنید، اول خودتان را اصلاح کنید
• قانون ۷) چیزی را دنبال کنید که معنادار است
• قانون ۸) حقیقت را بگویید؛ یا دست‌کم دروغ نگویید
• قانون ۹) فرض کنید ممکن است چیزی بداند که شما نمی‌دانید
• قانون ۱۰) در گفتار خود صریح باشید
• قانون ۱۱) وقتی بچه‌ها اسکیت‌سواری می‌کنند، مزاحمشان نشوید
• قانون ۱۲) هرگاه در خیابان با گربه‌ای روبه‌رو شدید، او را نوازش کنید
• کلام آخر) با این خودکارِ چراغ‌دارِ جدید باید چه کار کنم؟
• منابع
• یادداشت‌ها

اگر از خواندن کتاب ۱۲ قانون زندگی لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• فراتر از نظم (۱۲ قانون دیگر برای زندگی) کتابِ جدید جردن بی پیترسون است. او در این کتاب 12 اصل نجات‌بخش دیگر را برای مقاومت در برابر عوارض طاقت‌فرسایی ارائه می‌دهد که میل ما به نظم دادن جهان را برآورده می‌کند. او استراتژی‌هایی برای غلبه بر نیروهای فرهنگی، علمی و روانی پیشنهاد می‌دهد که باعث تمایل ما به استبداد شده و به ما می‌آموزد که چگونه به غریزۀ خود برای یافتن معنا و هدف اعتماد کنیم.

دربارۀ جردن بی پیترسون‌: نویسندۀ کانادایی

۱۲ قانون زندگی

دکتر جردن برنت پیترسون در سال 1962 در شهر فیرویو در استان آلبرتای کانادا به دنیا آمد و همان‌جا بزرگ شد. او روان‌شناس و چهرۀ معروفِ اینترنتی و مفسر رسانه است و دربارۀ موضوعات بحث‌برانگیزِ جنسیت، نزاکت سیاسی و چگونه زندگی کردن دیدگاه‌های بحث‌برانگیز و گاهاً جالبی دارد. پیترسون در سال‌های اخیر، با تهیۀ ویدئوها و انجام مصاحبه‌های زیاد در مورد موضوعات سیاسی، اجتماعی و مخصوصاً روان‌شناختی تبدیل به یک چهرۀ معروفِ اینترنتی شده است. پیترسون از استادانِ معروفِ دانشگاه تورنتو در کانادا بوده است. او مدرک کارشناسی‌اش را در رشتۀ علوم سیاسی و روانشناسی از دانشگاه آلبرتا گرفت و مدرک دکترایش را در رشتۀ روانشناسی بالینی از دانشگاه مک‌گیل اخذ کرد. پس از تحقیق و تدریس در دانشگاه هاروارد در سال 1998 به کانادا بازگشت و استاد روانشناسی دانشگاه تورنتو شد. در سال 2021 سومین کتاب او با عنوان «فراتر از نظم» منتشر شد و هم‌زمان او از دانشگاه تورنتو استعفا داد و به پادکست‌سازی مشغول شد. در سال 2022 او قراردادی با یک شرکت محتوای رسانه‌ای امضا کرد و رئیس کالج رالستون شد. سخنرانی‌ها و گفت‌وگوهای مختلف او عمدتاً از طریق یوتیوب و پادکست‌ها منتشر می‌شود و میلیون‌ها بازدیدکننده دارد.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • امیرسعید صادقی کمجانی
    • پاسخ به نظر

    یک کتاب واقعاً عمیق از آقای جردن پیترسون. کتاب رو باید با سرعت کم خواند تا جملات و فلسفه‌ی پشت اون‌ها رو بهتر درک کرد. پیشنهاد می‌کنم حتماً این کتاب رو مطالعه کنید چون شما رو با 12 قانون ناب برای زندگی آشنا می‌کنه. همون‌طور که در ابتدای کتاب گفته شده، مقدمه و پیشگفتار طولانی‌ای داره اما توصیه می‌کنم حتماً اونها رو هم مطالعه بفرمایید.

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی