کی (ترفندهای علمی زمان سنجی عالی)

(19)
نویسنده:

1,500,000ریال

1,350,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
2846

علاقه مندان به این کتاب
51

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
9

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب کی

انتشارات نوین منتشر کرد:
دنیل اچ پینک، ایده پرداز مطرح حوزه موفقیت و کسب و کار، نویسنده کتاب های پر فروش (انگیزه - DRIVE) و (TO SELL IS HUMAN) ترفندهای عملی زمان سنجی را شناسایی کرده تا به ما کمک کند که در کار و زندگی موفق تر باشیم.
همه ما می دانیم زمان سنجی همه چیز است، اما در مورد خود زمان و زمان سنجی اطلاعات کمی داریم. زندگی ما جریان پیوسته ای است از تصمیم های (کی)؛ چه وقت یک کسب وکار را راه اندازی کنیم، کی یک کلاس را زمان بندی کنیم، کی در یک رابطه عاطفی با فرد دیگری جدی شویم، و ... ما تاکنون این تصمیمات را بر اساس بینش و حدس و گمان هایمان اتخاذ می کرد ایم.
اغلاب فرض می شود که زمان سنجی یک هنر است. اما دینل پینک در کتاب (کی؛ ترفندهای عملی زمان سنجی عالی) نشان می دهد که زمان سنجی در واقع یک علم است.
دینل پینک براساس مجموعه ای گسترده و غنی از تحقیقات روانشناسی، بیولوژی و اقتصاد، نشان می دهد که بهترین شیوه زندگی، کار و موفقیت چیست. چگونه می توانیم با کمک الگوهای نهان زندگی روزانه، بهترین برنامه زمان بندی را تدوین و اجرا کنیم؟ چرا برخی شکست ها به طرز شگفت انگیزی نمرات دانش آموزان ارتقا می دهد؟ چگونه می توانیم بهترین شروع ها را تجربه کنیم؟ چرا نباید بعدازظهرها به بیمارستان مراجعه کنیم؟ چرا آواز خواندن همزمان با دیگران به اندازه نرمش کردن برایمان مفید است؟ بهترین زمان ترک یک شغل، تغییر کار و یا حتی ازدواج کردن، چه وقتی است؟
در کتاب (کی (When: The scientific Secrets of Perfect Timing))، دنیل اچ پینک آخرین تحقیقات و اطلاعات زمان سنجی را با داستان هایی جذاب و آموزنده و نیز توصیه هایی عملی و کاربردی ترکیب کرده، تا به خوانندگان کتاب، بینشی عمیق و متقاعد کننده بدهد که بتوانند زندگی غنی و دوست داشتنی تری را تجربه کنند.
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب کِی(ترفندهای علمی زمان سنجی عالی) اثر دنیل اچ پینک

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب کِی (ترفندهای علمی زمان سنجی عالی) از سایت گودریدز امتیاز 3.8 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب کِی (ترفندهای علمی زمان سنجی عالی) از سایت آمازون امتیاز 4.4 از 5 را دریافت کرده است.

جوایزی که کتاب کِی (ترفندهای علمی زمان سنجی عالی) از آن خود کرده است:

• برندۀ جایزۀ بهترین کتاب علم و فناوری گودریدز در سال 2018 به انتخاب کاربران گودریدز
• پرفروش‌ترین کتاب وال‌استریت ژورنال
• پرفروش‌ترین کتاب واشنگتن پست
• پرفروش‌ترین کتاب یو‌اِس‌اِی تودی
• بهترین کتاب آمازون در سال 2018
• بهترین کتاب آی‌بوکس در سال 2018

معرفی کتاب کِی (ترفندهای علمی زمان سنجی عالی):

کتاب کِی (ترفندهای علمی زمان سنجی عالی) اثر دنیل اچ پینک نویسندۀ آمریکایی و نویسندۀ کتاب پرفروش «قدرت پشیمانی» است. این کتابِ خودیاری در سال 2018 منتشر شد و نویسنده در آن به مفهوم زمان‌بندی پرداخته است. او به خوانندگان کمک می‌کند تا با اسرار زمان‌بندی آشنا شوند و بتوانند در محل کار، مدرسه و خانه با زمان‌بندی درست به موفقیت برسند.

واکنش‌های جهانی به کتاب کِی (ترفندهای علمی زمان سنجی عالی):

«آقای پینک به سرعت در حال تبدیل شدن به یک استاد بین‌المللی است.» - مجلۀ فایننشال تایمز

«مطالعۀ عمیق پینک در کتاب کِی (ترفندهای علمی زمان سنجی عالی) هرگز شما را خسته نمی‌کند و می‌تواند تبدیل به نقطه عطفی در زندگی شما شود.» - وال‌استریت ژورنال

«پینک درک بسیاری از مردم از زمان‌بندی را با این کتاب تغییر می‌دهد. کتاب بینش‌هایی از مطالعات علمی کمتر شناخته‌‌شده‌ای دارد که بسیار قابل فهم است... در پایان کتاب، خوانندگان با دقت بیشتری به چگونگی تقسیم روزهای خود و سازماندهی روال زندگی خود فکر خواهند کرد.» - پابلیشرز ویکلی

«به‌کارگیری مداوم اصول مطرح شده در کتاب می‌تواند تأثیرات شگرفی بر زندگی و جامعه داشته باشد.» - واشنگتن پست

چرا باید کتاب کِی (ترفندهای علمی زمان سنجی عالی) را بخوانیم؟

پینک در کتاب کِی (ترفندهای علمی زمان سنجی عالی) به ما می‌آموزد که برخلاف تصوراتمان، زمان‌بندی هنر عامۀ مردم نیست بلکه یک علم دقیق و یاد گرفتنی است. دنیل پینک در این کتاب جذاب به شما بهترین زمان در روز برای گرفتن تصمیم‌های درست و بهینه را نشان می‌دهد. این کتاب برای تمام کسانی است که دوست دارند برنامه‌ریزی و زمان‌بندی را یاد بگیرند و کارهایشان را در زمان درست انجام دهند.

جملات درخشانی از کتاب کِی (ترفندهای علمی زمان سنجی عالی):

«اگر بخواهید وضعیت احساسی دنیا را ارزیابی کنید، به طوری که احساسات مردم تمام نقاط دنیا را نشان دهد، ابزاری بهتر از توییتر پیدا نخواهید کرد. حدود یک میلیارد نفر حساب کاربری دارند و حدود شش هزار توییت در هر ثانیه ثبت می‌کنند. حجم این مقدار از پیام‌های کوچک (چیزهایی که مردم بیان می‌کنند و نحوه بیان آنها) اقیانوسی از داده را ایجاد کرده است که دانشمندان علوم اجتماعی می‌توانند از آن برای درک رفتار انسان‌ها استفاده کنند. چند سال پیش، دو متخصص علوم اجتماعی از دانشگاه کورنل به نام‌های «مایکل میسی» و «اسکات گولدر» بیش از 500 میلیون توییت را که توسط 2.4 میلیون کاربر از 84 کشور در یک دوره دو ساله ارسال شده بود، بررسی کردند. آنها امیدوار بودند بتوانند با بهره‌گیری از این گنجینه، احساسات مردم را ارزیابی کنند (مخصوصا اینکه ببینند «احساسات مثبت» (از قبیل اشتیاق، اعتماد به نفس و هشیاری) و «احساسات منفی» (احساساتی مانند خشم، بی‌علاقگی و عذاب وجدان) به مرور زمان چه تغییراتی می‌کنند.) البته محققان تک تک این توییت‌ها را نخوانده‌اند. بلکه این پیام‌ها را وارد یک برنامه تحلیل‌گر متنی بسیار قدرتمند و رایج کردند که «ال آی دابلیو سی» نام دارد (سرواژه‌های بررسی زبانی و شمارش کلمات)، که کلمات را بر اساس احساسی که منتقل می‌کنند، ارزیابی می‌کند.»

«محققان می‌گویند این یافته‌ها کاربردهای گوناگونی دارند. نتایج «نشان از یک پدیده بسیار فراگیرتر از ریتم‌های روزانه دارند که روی تعاملات شرکتی، تصمیم‌گیری و عملکرد تمام کارمندان در سطوح مختلف و کسب‌وکارهای متفاوت در تمام اقتصاد تأثیر می‌گذارند». این نتایج چنان واضح بودند که نویسندگان مقاله کاری کردند که به ندرت در مقالات دانشگاهی رخ می‌دهد: آنها توصیه‌های کاربردی دقیقی را ارائه کردند. «یکی از نتایج تحقیق ما برای مدیران شرکت‌ها این است که ارتباط با سرمایه‌گذاران و همچنین سایر مذاکرات و تصمیم‌های مهم مدیریتی باید در اوایل روز انجام شود». آیا بقیه افراد نیز باید از این توصیه پیروی کنند؟ (اتفاقا، شرکت کمپبل، تماس‌های گزارش درآمد خود را صبح انجام می‌داد). احساسات ما در یک الگوی منظم نوسان می‌کنند (و این موضوع بدون اینکه مورد توجه واقع شود بر نحوه عملکرد مدیران در کار خود نیز تأثیر می‌گذارد). آیا بقیه انسان‌ها که به درجه مدیریت ارشد نرسیده‌اند نیز باید برنامه صبح خود را کامل پر کنند و تمام کارهای مهم را صبح انجام دهند؟ پاسخ مثبت است، و البته منفی هم هست.»

«یک روز پیش از طلوع آفتاب در سال 1879، توماس آلوا ادیسون در آزمایشگاه خود در منلو پارک در ایالت نیوجرسی نشسته بود و به مسئله‌ای فکر می‌کرد. او اصول اساسی یک لامپ الکتریک را فهمیده بود اما هنوز ماده‌ای پیدا نکرده بود که بتواند به عنوان یک رشته ارزان قیمت و دارای عمر بالا به کار بگیرد. در حالی که در آزمایشگاه تنها بود (همکاران عاقل او در خانه خود خوابیده بودند)، ماده‌ای کربنی دوده مانند که برای آزمایش دیگری در نظر گرفته شده بود را برداشت و آن را بین انگشت شصت و انگشت اشاره خود لوله کرد (در قرن نوزدهم این کار معادل فشار دادن توپ ضد استرس بوده است). در همان موقع ایده‌ای در ذهن ادیسون شکل گرفت. نخ نازک کربنی که در بین انگشتان او در حال شکل‌گیری بود شاید به عنوان رشته کار کند. او آن را مورد آزمایش قرار داد. این ماده نور زیادی تولید می‌کرد و مسئله را حل کرد. و حالا من این جمله می‌نویسم و شما آن را می‌خوانید در حالی که در اتاقی هستیم که اگر لحظه روشنایی اختراع ادیسون نبود در تاریکی می‌بود. توماس ادیسون یک جغد شب زنده‌دار بود که به بقیه جغدهای شب زنده‌دار قدرت بخشید. یک نویسنده زندگی‌نامه او گفت «احتمال اینکه نیمه شب او را در آزمایشگاه می‌دید بسیار بیشتر از این بود که در نیمه روز او را در آنجا ببینید.» همه انسان‌ها تجربه یکسانی از یک روز ندارند.»

تحلیلی بر کتاب کِی (ترفندهای علمی زمان سنجی عالی)‌:

همه می‌دانند که زمان‌سنجی همه چیز است. اما چیز زیادی در مورد خود زمان‌سنجی نمی‌دانیم. زندگی ما زنجیره‌ای از تصمیم‌های پی در پی در مورد «کِی» است: کی یک کسب‌وکار را شروع کنیم؟ کی یک کلاس را در برنامۀ خود قرار دهیم؟ کی رابطۀ خود با یک فرد دیگر را جدی تلقی کنیم؟ و... با این‌حال ما این تصمیم‌ها را بر اساس شهود و حدسیات خود اتخاذ می‌کنیم. دنیل اچ پینک با بهره‌گیری از یک مجموعۀ غنی از تحقیقات روان‌شناسی، زیست‌شناسی و اقتصاد در کتاب کِی به ما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانیم از این الگوهای پنهان جدید استفاده کنیم تا جدول زمانی ایده‌آل خود را ایجاد کنیم. با خواندن کتاب کِی (ترفندهای علمی زمان‌سنجی عالی) می‌آموزید که:

• چگونه می‌توانید یک شروع متزلزل را تبدیل به یک شروع تازه کنید؟
• چرا باید از رفتن به بیمارستان در عصرها خودداری کنید؟ 
• چرا آوازخوانی به همراه دیگران به اندازۀ ورزش کردن برای شما مفید است؟ 
• زمان ایده‌آل برای استعفا از یک شغل، تغییر حرفه و یا ازدواج کردن کی است؟

فهرست مطالب کتاب کِی (ترفندهای علمی زمان‌سنجی عالی)

• پیشگفتار
• یادداشت دنیل پینک برای خوانندگان ایرانی
• درباره کتاب
• مقدمه: تصمیم کاپیتان تِرنِر
• بخش یکم: ر وز
• یک: الگوی پنهان زندگی روزمره
• دو: بعد از ظهرها و قاشق‌های قهوه، قدرت استراحت، وعده نهار و اثبات فایده خواب بعدازظهر در دنیای مدرن
• بخش دوم: شروع‌ها، پایان‌ها و میان این دو
• سه: شروع‌ها: شروع مناسب، شروع دوباره، شروع با هم
• چهار: نقطه میانی: شمع‌های هانوکا و بیماری میان‌سالگی چه چیزهایی در مورد انگیزه به ما می‌آموزند
• پنج: پایان‌ها: ماراتن‌ها، شکلات‌ها و قدرت تلخی
• بخش سوم: هماهنگی و تفکر
• شش:‌ هماهنگی سریع و آهسته: راز زمان‌سنجی گروهی
• هفت: تفکر در زمان‌ها: چند کلام پایانی
• یادداشت‌ها

اگر از خواندن کتاب کِی (ترفندهای علمی زمان سنجی عالی) لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

کتاب کِی (ترفندهای علمی زمان‌سنجی عالی) یک روایت شگفت‌انگیز و خواندنی است که در مورد نحوۀ ایجاد یک زندگی غنی و پربارتر نکات جذابی را مطرح می‌کند. بنابراین اگر به مدیریت زمان علاقه دارید و از خواندن این کتاب لذت بردید، به شما پیشنهاد می‌کنیم کتاب‌های زیر را نیز بخوانید.

کتاب چهار هزار هفته (مدیریت زمان برای انسان فانی) اثر اولیور برکمن است. تا حالا به این موضوع دقت کرده‌اید که عمرتان چقدر کوتاه است و شاید زمان کافی برای انجام کارهایی که دوست دارید نداشته باشید؟ کتاب چهار هزار هفته اثری جذاب و تأمل‌برانگیز است. نویسنده در این کتاب به زبان طنز، مدیریت زمان برای رسیدن به عملکرد مطلوب در زندگی روزمره را به خوانندگان یاد داده است. او به شما یاد می‌دهد که چطور از زمان خود استفاده کنید و بیشترین بهره را از زمان ببرید.

مدیریت زمان اثر برایان تریسی نویسندۀ مشهور کتاب «قورباغه‌ را قورت بده» است. او در کتاب با ارائۀ روش‌هایی کارآمد به شما کمک می‌کند تا در روز کاری وقت بیشتری داشته باشید و همچنین خروجی و بهره‌وری خود را دو برابر کنید. او در این کتاب 21 روش مهم و مؤثر که اکثر افراد موفق آن‌ها را به کار گرفته‌اند به خوانندگان معرفی می‌کند.

دربارۀ دنیل اچ پینک‌: نویسندۀ پرمخاطب آمریکایی

کی (ترفندهای علمی زمان سنجی عالی)

دنیل اچ پینک در سال 1964 به دنیا آمد. او نویسندۀ آمریکایی و پرمخاطب نیویورک تایمز است. پینک هفت کتاب نوشته است که پنج جلد از آن‌ها در میان پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز هستند. از میان آثارش می‌توان به کتاب‌های «کِی: ترفندهای علمی زمان سنجی عالی» و «ذهن کامل نو» اشاره کرد. او مجری و یکی از تهیه کنندگان برنامه‌های تلویزیونی نشنال جئوگرافیک در سال 2014 بود. پینک در اوهایو بزرگ شد و در سال 1982 از دبیرستان فارغ‌التحصیل شد. مدرک دکترای حقوقش را از دانشگاه حقوق ییل دریافت کرد و سپس سردبیر مجلۀ حقوق و سیاست ییل شد. پس از فارغ‌التحصیلی از دانشکدۀ حقوق، بلافاصله شروع به کار در زمینۀ سیاست و اقتصاد سیاسی کرد. از سال 1993 تا 1995 دستیار ویژۀ وزیر کار بود. بین سال‌های 1995 تا 1997 متن سخنرانی‌های اَل گور، معاون رئیس جمهور بیل کلینتون را می‌نوشت. در سال 1997 کارش را رها کرد تا کسب‌وکار خودش را راه بیندازد و به نوشتن بپردازد. میلیون‌ها نسخه از کتاب‌هایش در سراسر جهان به فروش رسیده و به چهل و دو زبان ترجمه شده‌ و جوایز متعددی را از آن خود کرده‌اند. او در حال حاضر با خانواده‌اش در واشنگتن زندگی می‌کند.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (4)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • مهرداد جاویدان
    • پاسخ به نظر

    «دنیل اچ پینک» در این کتاب « ترفندهای علمی زمان‌سنجی عالی» را براساس مجموعه‌ای از تحقیقات علمی در سه بخش به نگارش درآورده است که عبارت‌اند از روز شروع‌ها، پایان‌ها و میان این دو هماهنگی و تفکر

  • تصویر کاربر

    • مهرداد جاویدان
    • پاسخ به نظر

    خیلی کتاب جالبیه و مناسب برای افرادی که وقت براشون ارزشمنده پیشنهاد می کنم حتما بخونید.

  • تصویر کاربر

    • سحر مقدری
    • پاسخ به نظر

    کتاب روان شناسی در مورد اهمیت زمان،اولش با اشتباهات تاریخی شروع میکنه و نشون میده که زمان چقدر در تصمیات درست و اشتباه موثر بوده کسایی که اهل کتابن حتما بخونن ،به نظرم خیلی مفیده

  • 1
  • 2

بریده ای از کتاب (1)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • مهرداد جاویدان
    • 0

    توانایی‌های شناختی ما در تمام طول روز به یک اندازه نیست. در طول شبانه روز حدود شانزده ساعتی که بیدار هستیم، این توانایی‌ها تغییر می‌کنند در لحظه‌هایی از روز نسبت به بقیه لحظه‌ها، باهوش‌تر، سریع‌تر، خنگ‌تر، کندتر، خلاق‌تر و بی‌خلاقیت‌تر هستیم. دوم اینکه این نوسانات روزانه بسیار شدیدتر از آنچه هستند که فکر می‌کنیم.

عیدی