تاس ها

(1)

800,000ریال

720,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
238

علاقه مندان به این کتاب
2

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب تاس ها

انتشارات نیماژ منتشر کرد:
نستور کابایرو (1951)
نمایشنامه‌نویس و رمان‌نویس ونزوئلایی، متولد کاراکاس. فعالیت هنری‌اش را با هنرهای تجسمی شروع کرده اما درنهایت برای بیان افکار و ایده‌هایش نوشتن را انتخاب کرده است. شعر می نویسد، نقاشی می‌کند و در روزنامه‌ای معتبر پیرامون مسائل فرهنگی هنری ستون ثابت دارد. رمانش با عنوان «پرتقال‌های شیرین» با استقبال چشمگیر مخاطبان مواجه شد.
برای رادیو، تلویزیون و سینما می‌نویسد و یکی از فیلم‌نامه‌هایش جایزه‌ای ملی برایش به‌ارمغان آورده است. با تمام پرکاری‌اش در شاخه‌های گوناگون، بیش از هر چیز به‌عنوان نمایشنامه‌نویسی قهار شناخته می‌شود. بیش از سی‌وپنج نمایشنامه نوشته است که در کشورهایی مثل امریکا، اسپانیا، فرانسه، آلمان، آرژانتین، کلمبیا، بولیوی، کوبا، مکزیک، پرو، شیلی و پاناما اجرا شده‌اند و جوایز بسیاری برای او به‌ارمغان آورده‌اند.
تاس‌ها با عنوان اصلی «تاس‌های ژنرال اوردانتا» روایت زندگی ژنرال رافائل اوردانتا است؛ قهرمان آزادی‌خواهی که 23 اکتر 1788 در ماراکائیبو متولد شد و 23 آگوست 1845 در پاریس درگذشت. کابایرو در این نمایشنامه روزهای پایانی زندگی ژنرال را روایت کرده است.
کابایرو در نمایشنامه‌ی «الاهگان» سراغ دو شخصیت برجسته در تاریخ ادبیات و تاریخ هنر رفته است. فریدا کالو و سیلویا پلات . این نمایشنامه روایتگر مواجهه‌ی خیالی فریدای نقاش با سیلویای شاعر است که با هم از رنج‌ها و نوسان‌های زندگی هنری‌شان پرده برمی‌دارند.
سیلویا: تِد با چشم های باز می خوابه.
فریدا: همه ی شاعرها این طوری می خوابن، به جز آندره برتون. برتون وقت خواب یه چشمش باز بود و اون یکی‌ش بسته. سورئالیست بود دیگه. [می خندد.]
سیلویا: و من؟
فریدا: شاعرهای زن نمی خوابن
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی