پطرزبورگ (گالینگور)

(77)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
4930

علاقه مندان به این کتاب
52

می‌خواهند کتاب را بخوانند
2

کسانی که پیشنهاد می کنند
10

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب پطرزبورگ

انتشارات مرکز منتشر کرد:

ولادیمیر ناباکوف چهار رمان را برجسته ترین شاهکارهای منثور قرن بیستم دانسته است: در جست و جوی زمان از دست رفته ی پروست، مسخ کافکا، اولیس جویس، و پطرزبورگ بیه لی. این مقام به سبب ویژگی های غریب سبک و زبان نویسنده به او بخشیده شده است و نیز فضای شگفت انگیزی که از روسیه در سال 1905 خلق کرده است.

در این رمان به پرسش هویت ملی نیز پرداخته است، در جغرافیایی میان شرق و غرب، در میان ملتی که پایی در آسیا و پایی در اروپا دارند، نگاهی از پنجره ی شرق به غرب، و نمادی از ابهام ها و تناقض ها در سرشت مردمان روس. در این رمان تاریخ و فرهنگ و سیاست در هم آمیخته اند یا کنار هم قرار گرفته اند. نویسنده با خلق فضایی وهم آلود، در شهری که پایه هایش بر آب است و اقلیمی مه آلود دارد وخود به شخصیت اصلی رمان بدل می شود، اثری یگانه آفریده است با زبانی یگانه و تصاویر ذهنی که در تاریخ ادبیات روسیه تا آن زمان نظیر نداشته است، هر چند در عین خرق عادت وامدار سنت رمان نویسی روسی هم هست. رمانی پیش رویمان است که گویی هیچ چیز در آن قطعیت نمی یابد، همه چیز سیال است، حتی محل زندگی شخصیت ها یا وقوع رویدادها. بیه لی پطرزبورگ خود را خلق کرده است و این افسانه را در ادبیات روس که این شهر شهر اشباح و سایه هاست تداوم بخشیده است.

فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • نگین افشاری
    • پاسخ به نظر

    کتاب خیلی خوبیه

بریده ای از کتاب (1)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • نگین افشاری
    • 4

    نخستین فکری که به ذهنش خطور کرد فکر شب نشینی آن شب بود : واقعا قرار بود آنجا چه پیش آید؟ اما در تکاپوی پروراندن این فکر،چشمهای کوچولویش روی هم آمدند. و احساسات بی قرار و اشارتهای نیم فهمیده باز می گشتند.منحصرا یک چیز بر می آمد پمپادور،پمپادور،پمپادور!پمپادور دیگر از کجا آمده بود؟ روحش هم این کلمه را چراغان می کر لباس به سبک مادام پمپادور!

عیدی