سفر نویسنده

(16)

3,700,000ریال

3,330,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
3710

علاقه مندان به این کتاب
46

می‌خواهند کتاب را بخوانند
2

کسانی که پیشنهاد می کنند
5

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
1

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب سفر نویسنده

انتشارات مینوی خرد منتشر کرد:
كریستوفر ووگلر در این كتاب با تكیه بر نقش مایه های اندیشۀ اسطوره ای، الگویی برای فیلم نامه نویسی تدارك می بیند كه فن نویسندگی را با نوعی شیوۀ زیستن و درك تجارب زندگی پیوند می زند كه نویسنده و مخاطب را به یكسان در بر می گیرد. نویسنده در این راه به الگویی كه جوزف كمبل، اسطوره شناس امریكایی، تحت عنوان اسطورۀ سفر قهرمان ارائه كرده است تأسی می كند، الگویی كه بر مبنای شكل كلی بسیاری از روایت ها و حكایت های اسطوره ای ملل مختلف پدید آمده است. نویسنده در بخش نخست كتاب چهره ها یا شخصیت های نوعی این سفر را معرفی می كند، و در بخش دوم مراحل سفر را شرح می دهد. علاوه بر نمونه های سینمایی فراوانی كه در سراسر متن به آن ها رجوع می شود، ووگلر در بخش مؤخره نیز فیلم هایی چون داستان عامه پسند شیرشاه و تایتانیك را با تضیل بیش تر بر مبنای این الگو تحلیل می كند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب سفر نویسنده اثر کریستوفر ووگلر

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب سفر نویسنده از سایت گودریدز امتیاز 4.1 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب سفر نویسنده از سایت آمازون امتیاز 4.6 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتاب سفر نویسنده:

سفر نویسنده اثر نویسندۀ محبوب کریستوفر ووگلر است که اولین بار در سال 1993 منتشر شد. نویسنده در این کتاب بر این نظریه تمرکز دارد که بیشتر داستان‌ها را می‌توان به مجموعه‌ای از ساختارهای روایی و کهن‌الگوهای شخصیتی خلاصه کرد. نویسنده این کتاب را با الهام از کتاب مشهور «قهرمان هزار چهره» از جوزف کمبل نوشت و در آن مراحل سیر قهرمان در اساطیر جهان را توضیح داده است. این اثر در ابتدا چندان مورد استقبال مخاطبین قرار نگرفت اما بعداً تبدیل به یک مرجع بسیار قابل اعتماد برای داستان‌نویسی شد.

واکنش‌های جهانی به کتاب سفر نویسنده:

«کتاب سفر نویسنده یک راهنمای کامل برای توسعه و نوشتن داستان‌هایی با مضامین پرخواننده است، کتاب‌هایی که به راحتی خوانندگان جهان را مجذوب خود می‌کند.» - جف آرچ، فیلم‌نامه‌نویس

چرا باید کتاب سفر نویسنده را بخوانیم؟

بسیاری این کتاب را راهنمایی آسان و واقع‌بینانه برای نویسندگان می‌دانند. تعداد بسیار زیادی از خوانندگان نیز کتاب را راهنمای مفیدی برای نویسندگی یافتند. نویسندگان حرفه‌ای، و نیز افراد مبتدی و دانشجویان این کتاب را ابزار طراحی مؤثری می‌دانند؛ ابزاری که شم غریزی آن‌ها را تأیید کرده و اصول تازه‌ای را در اختیارشان می‌گذارد تا در داستان‌های خود اعمال کنند. این کتاب تأثیر زیادی بر مدیران، تهیه‌کنندگان و کارگردانان سینما و تلویزیون گذاشته است. رمان‌نویس‌ها، نمایشنامه‌نویس‌ها، بازیگران و معلم‌های نویسندگی نیز بسیار از این کتاب بهره برده‌اند. اگر به نویسندگی و دنیای داستان، فیلم و سریال علاقه دارید خواندن این کتاب خالی از لطف نخواهد بود.

جملات درخشانی از کتاب سفر نویسنده:

«از مهم‌ترین ابزارها، نوعی زبان استاندارد است که هزاران ارتباط لازم را برای نقل این‌همه داستان ممکن می‌سازد، این زبان را هیچ‌کس دیکته نمی‌کند، بلکه در واقع بخشی از قوانین نانوشته‌ی این حرفه است که همه فرا می‌گیرند. تازه‌واردان به‌سرعت با زبان، مفاهیم و پیش‌فرض‌هایی آشنا می‌شوند که چندین نسل از داستان‌گویان و فیلم‌سازان به نسل بعد منتقل کرده‌اند. به‌این‌ترتیب، همه می‌توانند ایده‌های داستانی خود را به‌اختصار و به‌سرعت با هم در میان بگذارند. در این میان، همواره برای انطباق با شرایط تازه، اصطلاحات و مفاهیم جدیدی خلق می‌شود. مدیران رده پایین استودیوها به‌دقت به رؤسای خود گوش می‌کنند تا بلکه فکر، فلسفه یا اصول نظم‌دهنده‌ای را بیابند. آدم‌ها از رهبر خود پیروی می‌کنند. هر اصطلاح هنری و هر توصیه و قانونن جدیدی به نسل‌های بعد منتقل می‌شود و به بخشی از فرهنگ کاری آن استودیو و دانش عمومی این حرفه تبدیل می‌گردد. این مسئله به‌ویژه زمانی صحبت دارد که این ذرات دانش به آثار سرگرم‌کننده و موفق می‌انجامد.»

تحلیلی بر کتاب سفر نویسنده‌:

در این کتاب نویسنده مجموعه مفاهیمی را برگرفته از روان‌شناسی عمقی کارل گوستاو یونگ و مطالعات اسطوره‌شناسی جوزف کمبل تحت عنوان «سفر قهرمان» تشریح کرده است. نویسنده هنرمندانه اندیشه‌های این دو نویسنده را به داستان‌گویی معاصر پیوند داده است به این امید که مخاطبین را با افکار این نویسندگان ارزشمند آشنا کند. در آغاز هدف نویسنده یافتن اصول طراحی داستان بود اما در طول مسیر به مجموعه اصولی برای زندگی رسید و در نهایت سفر قهرمان تبدیل به یک کتاب راهنمای زندگی و راهنمایی کامل برای هنر انسان‌بودن شد. کتاب حاضر ویرایش سوم و اصلاح‌شدۀ کتاب سفر نویسنده است که ووگلر در کتاب اول آن نقشۀ سفر و در کتاب دوم مراحل سفر را شرح داده است. او در این کتاب در مورد تأثیر اساطیر بر داستان‌ها، فیلم‌ها و خود انسان نیز توضیحاتی ارائه کرده است. این کتاب، یکی از کتاب‌های کلاسیک برای فیلم‌نامه‌نویس‌ها، نویسندگان و رمان‌نویس‌ها محسوب می‌شود.

فهرست کتاب اول سفر نویسنده

• یادداشت ناشر
• پیش‌گفتار ویراست دوم
• مقدمه: آماده‌شدن برای سفر
• کتاب اول: نقشه‌ی سفر
• راهنمای عملی
• کهن‌الگوها
• قهرمان
• استاد: پیر دانا
• نگهبان آستانه
• منادی
• متلون
• سایه 
• دغلباز

اگر از خواندن کتاب سفر نویسنده لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• داستان (ساختار سبک و اصول فیلمنامه‌نویسی) اثر رابرت مک‌کی نویسنده و مشاور داستان‌نویسی و یکی از پرطرفدارترین محققین جهان در زمینۀ داستان‌نویسی است. او در این کتاب جامع‌ترین و یکپارچه‌ترین توضیح را در مورد هنر نوشتن برای هنرهای نمایشی ارائه کرده است.

• فیلم‌نامه‌نویسی در ده روز اثر درین دانلی است. او معتقد است صرف زمان زیادی برای نوشتن فیلمنامه یکی از بدترین اشتباهاتی است که یک نویسنده ممکن است مرتکب شود بنابراین در این کتاب به علاقه‌مندان نشان می‌دهد که چطور طی ده روز فیلمنامه‌ای قابل‌قبول بنویسند.

• مبانی فیلم‌نامه‌نویسی اثر سید فیلد است. این کتاب مجموعه‌ای کامل است که نویسنده در آن به شما یاد می‌دهد چطور با ایده‌ها و اندیشه‌های‌تان نوشتن یک فیلم‌نامه را از صفر شروع کنید. کتاب با طرح ابتدایی‌‌ترین مطالب یعنی تعریف فیلم‌نامه‌ شروع می‌شود و سپس به عناصر پیچیده‌تر مطرح در فیلمنامه‌نویسی می‌رسد.

• 101 نکتۀ فیلم‌نامه‌نویسی اثر الکسیس نیکی است که سال‌ها به ترجمۀ فیلمنامه و فیلم‌نامه‌نویسی پرداخته است. او در این کتاب روشی کامل، نکته‌های کاربردی و قابل استفاده برای فیلمنامه‌نویسی را ارائه کرده است. اگر در امر فیلمنامه‌نویسی مبتدی هستید این کتاب اطلاعات بسیار زیادی در اختیارتان قرار می‌دهد تا به سطح پیشرفته برسید.

• قدرت اسطوره اثر جوزف کمبل یکی از برجسته‌ترین افراد در زمینه‌ اسطوره‌شناسی است. او در این کتاب به موضوعاتی مانند ازدواج مدرن، عیسی مسیح و جان لنون می‌پردازد و ترکیبی هوشمند و درخشنده از این موضوعات ارائه کرده است. او در این کتاب نشان می‌دهد که مضامین و نمادهای روایت‌های باستان مثل تولد، مرگ و عشق چه معنایی می‌دهند.

• سفر قهرمان اثر دیگری از جوزف کمبل درباره‌ی زندگی و آثارش است. سفر طولانی جوزف کمبل در دل دریایی از اساطیر باستان، جست‌وجویی معنوی و علمی بود. کمبل در این کتاب خوانندگان را با نوشته‌ها و سفرهای حیرت‌انگیز و نیز دیدارهایش با بسیاری از تأثیرگذارترین مردان و زنان قرن آشنا می‌کند.

دربارۀ کریستوفر ووگلر‌: فیلم‌نامه‌نویس

سفر نویسنده

کریستوفر ووگلر در سال 1949 به دنیا آمد. او مدیر اجرایی، فیلم‌نامه‌نویس، نویسنده و معلم است که بیشتر به‌خاطر همکاری با شرکت‌ دیزنی و کتاب سفر نویسنده به شهرت رسید. ووگلر فیلم‌سازی را در دانشگاه جورج لوکاس آموخت و سال‌ها در بخش توسعۀ استودیو‌های دیزنی، فاکس پیکچرز و وارنر بروس کار می‌کرد. او در نوشتن فیلمنامۀ انیمیشن شیرشاه نیز همکاری داشته است. او همچنین در دانشگاه سینما و تلویزیون یو‌سی‌اِس در بخش انیمیشن و هنرهای دیجیتال و همچنین در دانشگاه یو‌سی‌اِل‌اِی تدریس کرده است. او رئیس شرکت مشاور‌ادبی استوری تک است که در سال 1999 تأسیس شد. ووگلر از نوشته‌های اسطوره‌شناس جوزف کمبل الهام گرفت و کتاب سفر نویسنده را نوشت و از آن زمان از تکنیک‌ها و نظریه‌های خود در کلاس‌هایش استفاده می‌کند.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی