مارسل پروست و ادراک زمان

(11)

1,230,000ریال

1,107,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1388

علاقه مندان به این کتاب
23

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب مارسل پروست و ادراک زمان

انتشارات دمان منتشر کرد:
گزافه نیست اگر در مجموعۀ شرح و نقدهای نظریه پردازان طراز اول در باب «در جستجوی زمان از دست رفته»، اثر سترگ مارسل پروست، منظومۀ چهارگفتار کتاب حاضر را یک رویداد بنامیم. ژولیا کریستوا که از بزرگ ترین منتقدان ادبی عصر حاضر است در این گفتارها از نقدهای بلاغی شایع فاصله گرفته و از منظری تاریخی به ردیابی تبارشناسی سوبژکتیویته ای می پردازد که تواماً چهره های درهم تنیدۀ مارسل را در مقام نویسنده، راوی، و شخصیت های محوری این رمان بلند، به ویژه در رابطه اش با پدیدۀ مادرانگی تصویر می کند.
کریستوا می کوشد در این منظومه به کل ساحت تجربۀ پروست بپردازد و نشان دهد که چرا پروست سنگ محک تناسب نظریۀ تناسب نظریۀ ادبی در دوران معاصر است. بی شک این چهارگفتار، در کنار خوانش های ژیل دُلوز و ژرار ژنت، از ماندگارترین قرائت های اثر جاودان پروست در زمانۀ ما هستند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • پژمان واسعی
    • پاسخ به نظر

    کتاب بسیار خوبیه و مترجمش آقای دکتر بهزاد برکت ترجمه‌ی خیلی خوبی ازش به دست داده‌ند. ترجمه‌های دیگه‌ ایشون هم در حیطه‌ی نقد و تئوری ادبیات خوندنی هستند. مثل کتاب از افلاطون تا بارت. ضمنا از سیبوک متشکرم که این کتاب رو یک‌روزه به دستم رسوند. (با تخفیف و بدون هزینه ارسال!)

بریده ای از کتاب (1)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • پژمان واسعی
    • 0

    پروست در پایان زمان بازیافته بار دیگر این موضوع را مطرح می‌کند که چگونه تجربه‌ی راوی با جابجایی عشق و مرگ ساخته می‌شود، و در حالی که مرگْ عشق را تاریک می‌کند، عشقْ هراسِ مرگ را می‌گیرد.

عیدی