عصر امپراتوری
تخفیف

%10

عصر امپراتوری

(16)

4,000,000ریال

3,600,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
2331

علاقه مندان به این کتاب
48

می‌خواهند کتاب را بخوانند
3

کسانی که پیشنهاد می کنند
4

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب عصر امپراتوری

نشر اختران منتشر کرد:
قوت کلام و فصاحت بیان این کتاب را به ثمری ماندگار بدل کرده است.
-نیل اچرسون، ساندی آبزرور (چاپ لندن)
«هنر هابسبام این است که در عین شرح و بسط چگونگی شکوفا شدن یک عصر، چرایی ها و چگونگی های به پایان رسیدن آن عصر را هم بازگفته است... او تنها عصر امپراتوری را شرح نداده بلکه همچنین زمینه های پیدایش قرن بیستم را هم بررسیده است.»
-پل کِنِدی، اکونومیست (لندن)
«کاری است استادانه... کمتر کسی از تاریخ نگاران حال حاضر یارای برابری با دانش حیرت انگیز و تبحر شگفت انگیز محققانه ی اریک هابسبام را دارد.»
-دیوید ام. کِنِدی، نیویورک تایمز بوک ریویو
«پاسخی درخور به منتقدانی که گلایه می کنند دیگر مورخان دانشگاهی قادر به نوشتن کتاب های خوشخوان نیستند... قدرت این کتاب در این است که به ما راهی را نشان می دهد که از طریق آن می توانیم عصری را که به نظر کلاً و کاملاً به سر آمده با روز و روزگار امروزین خود ربط دهیم.»
-جیمز جول، نیویورک ریویو آو بوکز
اثر حاضر تاریخ اقتصادی، اجتماعی و سیاسی قرن نوزدهم را در بر می گیرد، دورانی که ویژگی آن پیروزی جامعه لیبرالی و بورژوایی بود، دوران صلح و آرامشی بی سابقه که به قدرت های بزرگ امکان داد تا مستعمرات را تسخیر کنند، دورانی که آبستن حوادث آینده بود: جنگ جهانی اول، زایش جنبش های کارگری و سوسیالیستی، پیدایش خواستگاه های ژرف انقلاب روسیه و امپریالیسم غربی. در این عصر است که می توان تکوین جنبه هایی از قرن بیستم را مشاهده کرد.
«این اثر با آن که حاصل کار مورخی حرفه ای است اما مخاطبانش تنها دانشگاهیان نیستند. مخاطبان این کتاب همه ی آن کسان اند که می خواهند به در ک بهتری از جهان دست یابند، کسانی که باور دارند خواندن تاریخ برای دست یافتن به درک بهتر از جهان مهم است.»
اریک هابسبام

فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب عصر امپراتوری اثر اریک هابسبام 


سه‌گانۀ «عصر انقلاب»، «عصر سرمایه» و «عصر امپراتوری» از اریک هابسبام مورخ بریتانیایی، معروف‌ترین سه‌گانه دربارۀ تاریخ قرن نوزدهم اروپا است. عصر امپراتوری جلد پایانی این سه‌گانۀ درخشان هابسبام است که در سال 1987 منتشر شد. اریک هابسبام که این سه‌گانه را «قرن طولانی نوزدهم» نامید، در عصر امپراتوری در مورد تحولات اقتصاد، سیاست، هنر، علوم و زندگی فرهنگی اروپا از اوج انقلاب صنعتی تا جنگ جهانی اول صحبت کرده است.

کتاب عصر امپراتوری، کتابی دربارۀ قرن عجیب نوزدهم است، جهانی که طبقات متوسط لیبرال برای خود ساختند تا بتوانند پیشرفت کنند و به تمدن جهانی برسند. عصر امپراتوری دربارۀ امیدهای تحقق یافته‌ای است که به ترس تبدیل شدند؛ دوران صلح بی‌نظیری که پس از جنگ‌ها و انقلاب‌های عظیم سر رسید؛ شورش و انقلابی که در حاشیۀ جامعه پدید آمد؛ دوران بحران هویت عمیق طبقات بورژوازی در میان جنبش‌های توده‌ای جدید و ناگهان طبقۀ کارگری که سرمایه‌داری را رد کردند و طبقات متوسط جدیدی که لیبرالیسم را پس زدند.

در کتاب عصر امپراتوری چه می‌خوانیم؟

در عصر امپراتوری هابسبام به دوره‌ای با بازه 50 سال پرداخته است که با رکود اقتصادی آغاز می‌شود؛ اما اقتصاد جهانی سرمایه‌داری به سرعت بهبود می‌یابد؛ گرچه اقتصاد بریتانیا تحت شعاع اقتصاد آلمان و آمریکا ضعیف می‌شود. در همین دوره، افزایش بهره‌وری در خطوط تولید منجر به افزایش جریان یافتن داد و ستد کالاها و افزایش استانداردهای زندگی می‌شود. با این وجود، نابرابری در سطح ملی و بین‌المللی افزایش می‌یابد. در حوزۀ فرهنگی نیز، اشرافیت به دلیل ثروت روز افزون طبقۀ متوسط رو به بالا (بوژوا) به حاشیه رانده شد. می‌توان بورژوا را طبقه‌ای دانست که بیشترین بهره را از تغییرات آن دوره بُرد.

با این وجود از نظر هابسبام این دوره، دورۀ صلح بود که در آن اروپا و جهان غرب تنها درگیر چند نزاع کوچک بودند. این قضیه باعث شد تا عموم مردم فکر کنند هیچ جنگ مهمی در آینده رخ نخواهد داد و جهان دچار خوش‌بینی گسترده‌‌ای شد. در همان زمان، مجموعه‌های نظامی-صنعتی در همۀ کشورها مشغول انباشت آذوقه برای درگیری‌های آینده بودند. در پس زمینۀ این حوادث، اعتقاد به پیشرفت و علم با سنت و دین درگیر بود. غرب نیز که از طریق نظام استعماری بر جهان مسلط شده بود، کم‌کم به فرهنگ‌های بیگانه علاقه‌مند شد. چنین تناقضات و تنش‌های درونی‌ای بود که برای هابسبام این دوران را منحصر به فرد کرد.

خواندن کتاب عصر امپراتوری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

با این‌که کتاب عصر امپراتوری و دو جلد دیگر آن را یک مورخ حرفه‌ای نوشته است، اما مخاطب کتاب‌های این مورخ محققان و دانشجویان نبوده‌اند، بلکه هابسبام این کتاب را برای تمام کسانی نوشت که می‌خواهند جهان را درک کنند و معتقدند مرور تاریخ برای همین منظور مهم است. می‌توانید کتاب عصر امپراتوری را بدون هیچ پیش‌زمینۀ تاریخی یا مطالعۀ جلدهای قبلی بخوانید، اما با خواندن جلدهای قبلی این سه‌گانه، پیش‌زمینه‌ای عالی خواهید داشت و مطالعۀ جلد آخر این کتاب برایتان لذت‌بخش‌تر می‌شود.

دربارۀ نویسندۀ کتاب عصر امپراتوری

عصر امپراتوری

اریک جان ارنست هابسبام در سال 1917 در اسکندریۀ مصر به دنیا آمد و در سال 2012 از دنیا رفت. او مورخ بریتانیایی بود، که بیشتر در مورد ظهور سرمایه‌داری صنعتی، سوسیالیسم و ناسیونالیسم نوشت. معروف‌ترین اثرش سه‌گانۀ «عصر انقلاب»، «عصر سرمایه» و «عصر امپراتوری» است که خودش این سه‌گانه را «قرن طولانی نوزدهم» نامید. پدر هابسبام تاجر بود و او دوران کودکی‌اش را عمدتاً در آلمان، وین و برلین گذراند و با این‌که در آلمان زندگی می‌کرد اما کاملاً به زبان انگلیسی مسلط بود. دوازده ساله بود که پدرش را از دست داد و بنابراین با تدریس زبان انگلیسی به خانواده کمک کرد. سه سال بعد مادرش را نیز از دست داد و خاله‌اش سرپرستی او و خواهرش را برعهده گرفت.

پس از به قدرت رسیدن هیتلر مجبور شد همراه با خانواده‌اش به لندن برود و همه گمان می‌کنند که او پناهنده بوده است اما پدرش اصالتاً بریتانیایی بود. پس از جنگ جهانی دوم مدرک دکترایش در رشتۀ تاریخ را از دانشگاه کمبریج دریافت کرد و از سال 2002 تا زمان مرگش رئیس دانشگاه بیرکبک در لندن بود. در سال 2003 او جایزۀ بالزان را برای تحلیل درخشانش از تاریخ پرآشوب اروپا و توانایی ترکیب تحقیقات عمیق تاریخی با ادبیات، دریافت کرد. هابسبام یکی از برجسته‌ترین مورخان بریتانیا و رشته تاریخ‌نگاری مارکسیستی بود که عمدتاً بر تحلیل انقلاب سیاسی فرانسه و انقلاب صنعتی بریتانیا تمرکز داشت.

واکنش‌ها به کتاب عصر امپراتوری

«قدرت و شیوایی محض، کتاب عصر امپراتوری را به یک کتاب کلاسیک تبدیل کرده است.» -نیل اشرسون، ساندی آبزرور (لندن)

«عصر امپراتوری یکی از دستاوردهای آقای هابسبام است که هم شکوفایی یک عصر را به تصویر می‌کشد و هم نشان می‌دهد که چگونه و چرا آن جهان به پایان می‌رسد... او نه تنها عصر امپراتوری را به تصویر می‌کشد بلکه مسیر زندگی را برای قرن بیستم روشن می‌کند.» -کندی، اکونومیست (لندن)

«متنی پُر فضیلت... تعداد معدودی از افراد می‌توانند در تاریخ‌نگاری با دانش و قلم خیره‌کنندۀ هابسبام برابری کنند.» -دیوید ام. کندی، نقد کتاب نیویورک تایمز

«پاسخی باشکوه به آن دسته از منتقدانی که شکایت دارند مورخان دانشگاه دیگر با نثر خواندنی کتابی نمی‌نویسند... نقطۀ قوت بزرگ کتاب عصر امپراتوری مشخص شدن این نکته است؛ چیزی که از بسیاری جهات به نظر یک عصر کاملاً محو شده به‌نظر می‌رسید، به وضعیت امروز ما مرتبط است.» - جیمز جول، نقد کتاب نیویورک

امتیازات

کتاب عصر امپراتوری از سایت آمازون امتیاز 4.7 از 5 و از سایت گودریدز امتیاز 4.2 از 5 را به دست آورده است.

تحلیل سی بوک از کتاب عصر امپراتوری

نشر اختران کتاب عصر امپراتوری از اریک هابسبام را با ترجمۀ ناهید فروغان منتشر کرده است.

هابسبام عصر امپراتوری را با این هدف ننوشت که به مخاطبان و خوانندگان بگوید دقیقاً چهل سال قبل از جنگ جهانی اول در جهان چه اتفاقی افتاده است، بلکه سعی دارد همانند دو جلد قبلی این کتاب، در مورد قرن نوزدهم و جایگاه آن در تاریخ صحبت کند. او قصد دارد با توضیح انقلاب‌های مختلف قرن نوزدهم اروپا به این واقعیت پی ببرد که وقایع گذشته چگونه به زمان حال پیونده خورده‌اند.

اگر از کتاب عصر امپراتوری خوشتان آمده، این کتاب‌ها را از دست ندهید

عصر انقلاب، اولین عنوان سه‌گانۀ هابسبام است. این مورخ بریتانیایی، در کتاب عصر انقلاب به شرح انقلاب‌های فرانسه و انقلاب صنعتی بریتانیا و وقایعی پرداخته است که به تغییر و تحولات اساسی در تاریخ اروپا شکل داده‌اند.

عصر سرمایه، دومین عنوان سه‌گانۀ هابسبام است. این مورخ بریتانیایی در کتاب عصر سرمایه به ظهور سرمایه‌داری و انقلاب‌های 1848 و شورش‌های آن دوران پرداخته است که گسترده‌ترین جنبش‌های تاریخ اروپا به‌شمار می‌آیند.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی