30بوک
کتاب عمومی
ورزشی
شطرنج
تصمیم گیری در لحظات بحرانی

تصمیم گیری در لحظات بحرانی

(1)

950,000ریال

760,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
549

علاقه مندان به این کتاب
7

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب تصمیم گیری در لحظات بحرانی

انتشارات شباهنگ منتشر کرد:
یوسیف دورفمان در سال 1952 در شهر ژیتومیر اُکراین به دنیا آمد. او در 8 سالگی با شطرنج آشنا شد. در سال 1974 پس از فارغ التحصیلی از دانشکده پلی تکنیک، به عنوان بازیکن تمام وقت مشغول به بازی شد. مربی او مایکل تروسمَن بود، کسی که بعدها اَلکساندر هوژمن و ایرنا کراش را در نیویورک مربیگری کرد. در سال 1977 عنوان IM، قهرمانی شطرنج شوروی و قهرمانی اروپا را همزمان کسب کرد. سال بعد عنوان IGM را دریافت کرد. درک بالای شطرنجی او سبب شد به تیم مربیگری کاسپاروف در برابر کارپف در رویارویی قهرمانی جهان دعوت شود. او در چهار رویارویی متوالی همچنان با این تیم همراه بود. بعد از باز شدن مرزهای غرب در سال 1990 برای همیشه از شوروی به فرانسه مهاجرت کرد و بین سال های 1990 تا 1992 تجارب خود را در اختیار تیم ملی شطرنج فرانسه قرار داد. او مربی اتین باکرو 97-1993 و واسلین توپالوف 1998 بوده است. در اولین حضور خود در قهرمانی شطرنج فرانسه در سال 1998 قهرمان شد. مدت ها به عنوان حریفی خطرناک در فرانسه شناخته می شد، گرچه شهرت جهانی او به عنوان مربی بازیکنان مستعد شطرنج جهان است.
او در کتاب اوّل و خارق العاده ی خود «تصمیم گیری در پوزیسیون های بحرانی» مجموعه ی کاملی از معیارهای پایه و ضروری برای ارزیابی صحیح پوزیسیون را تدوین کرده است. در ادامه و در کتاب دوّم و اخیر خود با نام «تصمیم گیری در لحظات بحرانی» تئوری خویش را در پوزیسیون های سرنوشت ساز و بحرانی به کار گرفته است: در نقاط عطف بازی، یعنی لحظات حساسی که در تصمیم گیری نباید تعلل کرد و باید برای آینده و نتیجه گیری و نتیجه ی بازی برنامه ریزی کرد. دورفمان در این کتاب بازی هایی با کیفیت بالا انتخاب کرده است که قبلاً میان بازیکنان سطوح بالای شطرنج جهان اجرا شده است.
توضیحات دقیق و موشکافانه ی وی خواننده را قادر به پاسخگویی سؤالات زیر خواهد کرد:
•آیا هم اکنون در لحظه ی بحرانی بازی قرار داریم؟
•در این لحظه برای ارزیابی پوزیسون از چه ابزارهایی می توان استفاده کرد؟ پارامترها و نکات سرنوشت ساز کدامند؟
•بدون تکیه بر محاسبه ی طولانی شاخه ها از میان حرکات کاندیدای موجود چگونه یکی را انتخاب کنیم؟
•موفق ترین طرح و استراتژی ادامه ی بازی را چگونه باید انتخاب کرد؟
یوسیف دروفمان همچنان مشغول آموزش وهدایت بازیکنان مستعد شطرنج جهان است. شیوه ی تصمیم گیری ابداعی او به سادگی قابل درک و کاربردی است و به دلیل بازدهی بی نظیرش بازیکن می تواند شیوه ی فوق را به عنوان سنگ بنای ساختار تفکر مدرن استراتژیک خویش قرار دهد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی