زنانی که مرد می شوند

(4)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
629

علاقه مندان به این کتاب
8

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب زنانی که مرد می شوند

انتشارات اندیشه احسان منتشر کرد:
کتاب "زنانی که مرد می شوند-باکره های قسم خورده آلبانیایی"، نوشته خانم آنتونیا یونگ در سال 2000 منتشر شده و هنوز به عنوان پدیده ای عجیب از آن یاد می شود. این پدیده به صورت قانونی عرفی نزد آلبانیایی ها شهرت دارد و در قرن 21 نیز به عنوان یکی از قوانین عرفی اجرا می شده است.
در چنین کشوری با ویژگی های پدرسالاری، پدرتباری و پدرمکانی، مبنایی عرفی وجود دارد که طبق آن هر خانواده ای باید سرپرست مرد داشته باشد؛ در غیر این صورت، پس از فوت پدر تمام اموال و دارایی خانواده به برادر پدر می رسد. بدین ترتیب، از قرن ها پیش تا کنون، آلبانیایی ها تدبیری به کار برده اند که ثروت در خانواده فاقد پسر باقی بماند. به این صورت که یکی از دختران خانواده طبق تصمیم پدر مرد می شود. در یک روز تمام اهالی در روستا جمع می شوند و پدر خانواده ابتدا نام دخترش را تغییر می دهد و نامی مذکر برای او می گذراند. موهای او را همچون مردان کوتاه و جامه ای مردانه بر تن او می کنند و از آن روز به بعد او در کنار مردان به زندگی مردانه می پردازد. در تمام مراسم در کنار مردان قرار می گیرد و جلوی جمع قسم یاد می کند که برای همیشه باکره بماند.
این کتاب شرح حال دخترانی است که مرد شده اند. آنها جهان را چگونه می بینند؟ و درکشان از مرد بودن چیست؟ و چگونه با ویژگی های کاملاً طبیعی که در طبیعت در نهاد آنها گذاشته و بر اساس فرهنگ و عرف از آن محروم شده اند زندگی می کنند و با آن کنار می آیند؟
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی