30بوک
کتاب عمومی
ادبیات
رمان خارجی
ناقوس عزا در سوگ که می زند

ناقوس عزا در سوگ که می زند

(6)

5,200,000ریال

4,680,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
779

علاقه مندان به این کتاب
8

می‌خواهند کتاب را بخوانند
2

کسانی که پیشنهاد می کنند
3

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب ناقوس عزا در سوگ که می زند

نشر افکار منتشر کرد:
نخستین بار حدود شصت سال پیش ترجمه ی دست و پا شکسته ای از آن با عنوان «زنگ ها برای که به صدا درمی آیند» منتشر شد و چند سال بعد، (حدود چهل سال پیش) ترجمه ای کامل با همین عنوان، همراه با عکس هایی از بعضی از صحنه های فیلم با بازی گاری کوپر و اینگرید برگمن. پس از آن، این کتاب و افسانه ی همینگوی به دست فراموشی سپرده شد، مانند بسیاری از آثار ارزشمند نویسندگان بزرگ دنیا...
این کتاب ادعانامه ایست علیه فاشیسم و همه ی دیکتاتورهای جهان. اگرچه به عقیده ی عده ای همینگوی در جنگ داخلی اسپانیا شرکت نکرده و فقط به عنوان خبرنگار به آنجا اعزام شده است، ولی این موضوع مانع از آن نشده که همینگوی با دیدی بی طرفانه به یکی از حوادث بزرگ کشور و ملت اسپانیا بپردازد و با دستمایه قرار دادن گوشه ی کوچکی از آن جنگ و کشتار چند ساله، ملت اسپانیا را آن گونه که بوده و آن گونه که هست، معرفی کند... همینگوی انقلاب و بعد جنگ برادرکشی اسپانیا را بی طرفانه تعریف می کند؛ چون ضمن طرفداری از خیزش آزادی طلبانه شان، زیاده روی ها و نابخردی هایی را که در همه ی انقلاب ها، میان همه ی ملت ها دیده شده، ناگفته نمی گذارد. صحنه های کشتار زمین داران و اربابان پس از پیروزی انقلاب، شاید به مذاق عده ای،از جمله اولین مترجم این کتاب خوش نمی آمد، ولی حقیقت داشت و همینگوی با ظرافت تمام آن را از زبان یکی از قهرمانان جان سخت و آبدیده ی این انقلاب تعریف می کند.
حیف که این کتاب هم مانند بسیاری از آثار ارزشمند ادبیات جهان مورد بی مهری ناشران ما قرار گرفته است. ولی آثار جاودانه ی ادبیات ملت ها هیچ زمان کهنه نمی شوند و همیشه و در هر شرایطی، به ویژه برای نسل جوان و آینده سازان اهمیت و ارزش حیاتی دارند. هدف من هم از ترجمه ی سوم این کتاب و ارائه ی آن همین بوده است؛ تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی