ارابه خدایان

(26)

2,000,000ریال

1,800,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
3029

علاقه مندان به این کتاب
27

می‌خواهند کتاب را بخوانند
3

کسانی که پیشنهاد می کنند
10

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب ارابه خدایان

نشر چلچله منتشر کرد:
اریک فون دانیکن در 14 آوریل 1935 در شهر زوفینگن سوئیس متولد شد. او فارغ التحصیل کالج اس تی مایکل در فریبورگ است. در سال 1960 با الیزابت اسکاجا ازدواج کرد و حاصل این ازدواج کورنلیا (زاده 1963) تنها فرزند این زوج می باشد. او در نوجوانیش شاهد فرود اضطراری یک بمب افکن آمریکایی در طی جنگ جهانی دوم در نزدیکی منزل پدرش بود.سربازان یک یک بدون نقاب و با نقاب از لاشه آن پایین می آمدند و این گونه جرقه فرود خدایان در ذهن پرکار او کلید خورد. او پس از نخستین و دومین کتابش «خدایان آن سوی فضا» مورد اعتراض و فشار شدید کلیساهای کاتولیکی قرار گرفت. او به ناگهان بسیاری از باورهای مسیحیان متعصب را کفر خواند و گفت خداوند بسیار برتر از آن است که پسری داشته باشد. او می گوید این اعتقاد احمقانه ترین فلسفه ای است که در حیطه خداشناسی مطرح شده است. وی تاوان سختی برای عدم پذیرش اعتقادات متعصبانه کاتولیکی پرداخت کرد؛ اما هرگز تسلیم نشد.
فون دانیکن آنقدر به کشف اسرار فضا علاقه داشت که از همان نوجوانی همیشه درباره فضانوردی، بشقاب پرنده ها و موجودات هوشمند فرازمینی صحبت می نمود. همین علاقه شدید باعث شد مدیر یک اردوگاه کار جوانان که او در آن جا سرپرست یک گروه بود از وی شکایت کند و دادگاه نیز وی را به چهار ماه حبس تعلیقی محکوم نمود. پس از آن پدرش او را از مدرسه بیرون آورد و برای کار به هتلی در سوئیس فرستاد. دانیکن با پول مختصری که پس انداز کرده بود به مصر سفر کرد تا بلکه برای هزاران پرسش بی پاسخش جوابی بیابد. او پس از مدتی به سوئیس بازگشت و در پی اتهام به کلاهبرداری دوباره روانه زندان شد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

ارابه خدایان

کتاب ارابه خدایان


بخشی از کتاب ارابه خدایان:
«آیا این قانع کننده است که فقط ما انسان‌های روی کره زمین تنها موجودات جهان هستی می‌باشیم؟ از آنجایی که موجودات انسان‌گونه‌ای از سیارۀ دیگر در دسترس نمی‌باشد تا در موزه‌ها به نمایش بگذاریم؟ پاسخ به این که زمین ما تنها سیارۀ مسکونی موجودات است، هنوز هم معقول و قانع‌کننده جلو می‌کند. اما بعد از مطالعات و تحقیقات دقیق که منجر به بعضی یافته‌ها می‌گردند، علامت سؤال پشت علامت سؤال به ذهن‌مان خطور می‌کند.»

در سراسر جهان ویرانه‌ها و اشیای خارق‌العاده‌ای وجود دارند که به هیچ‌وجه نمی‌توان وجودشان را با تاریخ متعارف، باستان‌شناسی یا علم توضیح داد. اریک فون دانیکن تمام عمرش را صرف جمع‌آوری شواهدی کرد تا ثابت کند قبل از طلوع تاریخ، بیگانگان و فرازمینی‌ها به زمین آمده‌اند. ارابه خدایان با عنوان اصلی «ارابه خدایان: اسرار حل نشدۀ گذشته» نوشتۀ اریک فون دانیکن، نویسندۀ سوئيسی است که اولین بار در سال 1968 به زبان آلمانی منتشر شد و مایکل هرون آن را به انگلیسی ترجمه کرد. فرضیۀ نویسنده در کتاب ارابه خدایان این است که فرازمینی‌ها فناوری و بسیاری از مذاهب تمدن‌های باستانی را به مردم داده‌اند و مردم آن زمان به اشتباه این فرازمینی‌ها را خدا پنداشته‌اند. نظریۀ این کتاب بر کتاب‌های علمی - تخیلی، فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی بسیاری تأثیر گذاشته است.

معرفی کتاب ارابه خدایان اثر اریک فون دانیکن

کتاب ارابه خدایان اثر اریک فون دانیکن با ترجمۀ اسماعیل قهرمانی پور را نشر چلچله به چاپ رسانده است. نظریۀ اصلی ارابه خدایان این است که موجودات فرازمینی بر فناوری باستان و فرهنگ اجدادمان تأثیرگذاشته‌اند. نظر فون دانیکن این است که برخی سازه‌ها و مصنوعات باستانی مانند اهرام ثلاثۀ مصر، استون‌هنج و بسیاری دیگر برای ساخته شدن به دانش و فناوری پیچیده‌تری نیاز داشتند که البته در آن دوران در دسترس نبود. فون دانیکن معتقد است که بازدیدکنندگان فرازمینی این دانش و فناوری را در اختیار مردم آن زمان قرار داده‌اند و به آن‌ها آموخته‌اند. بسیاری از این فرضیه‌ها اکنون رد شده است اما همچنان ذهن انسان را به خود درگیر می‌کنند.

خلاصه کتاب

فون دانیکن در کتاب ارابۀ خدایان نشان می‌دهد که بر حسب شواهد ظاهراً بسیاری از سازه‌های باستانی ساختۀ دست فرازمینی‌ها هستند و آثار هنری باستانی در سراسر جهان تصویر فضانوردان، وسایل نقلیۀ هوایی و فضایی، فرازمینی‌ها و فناوری‌های پیچیده‌تر را به تصویر کشیده‌اند. در میان آثار هنری ذکر شده در کتاب، او به یکی از مجسمه‌های سگ‌های ژاپنی باستانی اشاره کرده که معتقد است شبیه فضانوردان لباس فضایی به تن دارند و کنده‌کاری‌های 3000 ساله در معبد پادشاهی مصر که به نظر می‌رسد ماشین‌های هلیکوپتر مانند را به تصویر کشیده‌اند. 

یکی دیگر از مدارکی که فون دانیکن به آن استناد کرده است یک نقشۀ جهان اولیه معروف به نقشۀ پیری‌رئیس است که ظاهراً زمین را همان‌طور که از فضا دیده می‌شود نشان می‌دهد و خطوط نازکا در پرو که گفته می‌شود اجدادمان آن را به عنوان راهی برای فراخوانی مجدد بیگانگان به زمین ساخته‌اند. او از همین توضیحات و مدارک استفاده کرده تا استدلال کند که خطوط گستردۀ چرخ‌های گاری عظیم‌الجثه در جزیرۀ مالت و خطوط مشابه در استرالیا، عربستان سعودی و دریاچۀ آرال ممکن است کار فرازمینی‌ها بوده باشند.

«ژول ورن،‌ جد اعلای نویسندگان داستان‌های علمی و تخیلی، به عنوان یک نویسندۀ علمی پذیرفته شده است. تخیلات او دیگر موضوعات علمی تخیلی نمی‌باشند و فضانوردان امروزی ما دور دنیا را در 86 دقیقه می‌پیمایند نه در 80 روز. حالا می‌خواهیم رویدادهای احتمالی در یک کشتی فضایی تخیلی را شرح بدهیم که در چند دهۀ آینده امکان‌پذیر خواهد بود و آن را با مسافرت به دور دنیا در 80 روز ایام ژول ورن مقایسه کنیم که حالا با سرعت سرسام آوری در 86 دقیقه پیموده می‌شود. اما اجازه بدهید زیاد در مورد چنین زمان‌های کوتاه نیاندیشیم. بلکه اجازه بدهید فرض کنیم که کشتی فضایی ما زمین را به مقصد یک خورشید در فاصلۀ نامعلوم در طول مدت زمان 150 ساله ترک می‌کند.»

خواندن کتاب ارابه خدایان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر به فرضیه‌ها و تئوری‌های خاص در مورد فرازمینی‌ها و تأثیرات آن‌ها بر فرهنگ و زندگی مردم باستان علاقه‌مند هستید حتماً کتاب ارابه خدایان را بخوانید.

درباره نویسنده کتاب ارابه خدایان

ارابه خدایان 1

اریک آنتون پل فون دانیکن در سال 1935 به دنیا اومد. او نویسندۀ سوئیسی است که چندین کتاب فوق‌العاده در مورد تأثیر فرازمینی‌ها بر فرهنگ انسانی منتشر کرده است و معروف‌ترین و پرفروش‌ترین اثرش ارابه خدایان است. فون دانیکن اولین کسی است که فرضیه‌های «تماس با جهان پیشین» و فضانوردان باستانی را بر سر زبان‌ها انداخت. اکثر دانشمندان و دانشگاهیان ایده‌های مطرح شده در کتاب‌هایش را تقریباً در دستۀ شبه‌تاریخ، شبه باستان‌شناسی و شبه علم قرار داده‌اند اما فون دانیکن این دسته‌بندی را نپذیرفت.

فون دانیکن در یک مدرسۀ کاتولیک بین‌المللی در سوئیس درس خواند و در طول دوران تحصیل تفاسیر کلیسا از کتاب مقدس را رد کرد و به ستاره‌شناسی و بشقاب پرنده‌ها علاقه‌مند شد. طی جنگ جهانی دوم در نزدیکی منزل پدرش شاهد فرود اضطراری یک بمب‌افکن آمریکایی بود و سربازان یک‌یک بدون نقاب و با نقاب از لاشۀ هواپیما پایین می‌آمدند و این‌گونه فرود خدایان به ذهنش خطور کرد. علاقۀ وافرش به فرازمینی‌ها باعث شد تا مدیر یک اردوگاه کار جوانان از وی شکایت کند و او به 4 ماه حبس تعلیقی محکوم شد. 

پس از آن پدرش او را از مدرسه بیرون آورد و مدتی شاگرد یک هتلدار سوئیسی شد و بعد به مصر نقل‌مکان کرد. در سال 1964 مقالۀ «آیا اجدا ما از فضا آمده‌اند؟» را برای مجلۀ کانادایی - آلمانی نوشت. کلیساهای کاتولیکی پس از انتشار کتاب دومش «خدایان آن سوی فضا» به شدت او را تحت فشار قرار دادند و دانیکن ناگهان تمام باورهای مسیحیان را زیر سؤال برد و گفت خداوند بسیار برتر از آن است که پسری داشته باشد. پس از مدتی از مصر به سوئیس بازگشت و دوباره به اتهام کلاهبرداری روانۀ زندان شد و حتی یکی از کتاب‌هایش را در زندان نوشت.

فون دانیکن یکی از بنیانگذاران انجمن تحقیقات باستان‌شناسی و فضانوردی AAS RA است. او طراح Mystery Park است، یک پارک تفریحی که در سوئیس قرار دارد و در سال 2003 افتتاح شد. آثار فون دانیکن به 32 زبان ترجمه شده‌اند و بیش از 63 میلیون نسخه از کتاب‌هایش در سراسر جهان به فروش رفته است. از دیگر آثار فون دانیکن می‌توان به «ترفند خدایان»، «نگرانی خدایان»، «معجزۀ خدایان» و «طلای خدایان» اشاره کرد.

واکنش ها به کتاب ارابه خدایان

مورخان ارتدوکس بسیار نسبت به کتاب ارابه خدایان بدبین بودند اما عموم مردم مجذوب عقاید فون دانیکن شدند.

امتیازات

کتاب ارابه خدایان از سایت آمازون امتیاز 4.7 از 5 و از سایت گودریدز امتیاز 3.5 از 5 را به دست آورده است.

حواشی حول محور کتاب

ریدلی اسکات اظهار داشت که فیلم پرومتئوس را بر اساس برخی از ایده‌های فون دانیکن در مورد تمدن اولیۀ بشری ساخته است. 

از روی کتاب ارابه خدایان مستندی به همین نام ساخته شده است که در سال 1970 در آلمان غربی و سال بعد در ایالات متحده اکران شد. این فیلم نامزد دریافت جایزۀ اسکار بهترین فیلم مستند در چهل و سومین دورۀ جوایز اسکار سال 1971 شد.

میزان فروش کتاب

کتاب ارابه خدایان اوایل سال 1967 برای انتشار پذیرفته شد اما تا سال 1968 چاپ نشد و برخلاف تمام انتظارات این کتاب مورد توجۀ گسترده‌ای قرار گرفت و به پرفروش‌ترین کتاب سال و نیویورک تایمز تبدیل شد.

تحلیل سی بوک از کتاب ارابه خدایان

خوانایی کتاب و روان بودن 
به‌نظر شما چرا در کتاب‌ مقدس یهودیان خدایان سوار بر ارابه‌ها از آسمان فرود آمدند و وعدۀ بازگشت به بهشت ‌دادند؟ چگونه یک متن سانسکریت باستانی مملو از گزارش‌هایی است که می‌تواند تنها از یک سفینۀ فضایی آمده باشد؟ چگونه چنین سازه‌های عظیم و عجیبی با امکانات بسیار ابتدایی ساخته شده‌اند؟ کافی‌ست عکس‌های سایت‌های پرتاب مرکز فضایی آمریکا را با سازه‌های باستانی دشت‌های نازکا در پرو مقایسه کنید تا ببینید چقدر به یکدیگر شبیه هستند.

اریک فون دانیکن در کتاب ارابه خدایان با نگاهی باز به تاریخ بشر و ویرانه‌های تمدن باستانی، راه‌حل جدیدی برای اسرار ابدی ارائه داده و به سؤالات بسیاری که ذهن بشر را به خود درگیر کرده پاسخ داده است. برای درک رازهایی که اریک فون دانیکن در کتاب ارابه خدایان فاش کرده است باید با ذهنی باز به آثار باستانی بنگرید و از منابع و تجربیات علومی غیر از باستان‌شناسی استفاده کنید. ارابه خدایان تلاشی جذاب برای توضیح برخی از جالب‌ترین اسرار جهان است.

شرایط تهیه کتاب 
می‌توانید کتاب ارابه خدایان را با تخفیف ویژه از فروشگاه اینترنتی کتاب 30بوک تهیه نمایید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (2)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • مهرناز بهروش
    • پاسخ به نظر

    نظرات و تئوری‌های فون دانیکن خیلی جذابه، من قبلا کتاب طلای خدایان رو خوندم و اینو هم خریدم که بخونم حتماً. در کنار خوندن کتاب‌هاش اگر مستندهاشم ببینید که خیلی جذابیت کتاب‌هایش بیشتر هم می‌شه.

  • تصویر کاربر

    • علیرضا وظیفه شناس
    • پاسخ به نظر

    بسیار عالی و پیشنهادی ، جذابیت این اثر ، زمانی که خود شخص نویسنده آقای اریک فون دانیکن و نظریات ایشون رو در سری مستندهای بیگانگان باستانی مشاهده کردم برای من دوچندان شد.

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی