ایلیا تولد یک قهرمان (3)

(1)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
532

علاقه مندان به این کتاب
3

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب ایلیا تولد یک قهرمان

انتشارات آبشن منتشر کرد:
... زندگی امیرعلی و خواهرش بعد از دست دادن مادرشون سخت تر شده، همین باعث شد که امیرعلی جای خالی پدرش رو بیشتر از قبل حس کنه و همون سوال همیشگی که اگه پدرش به فکرشون بود، چرا تنهاشون گذاشته تا با این همه مشکلات دست و پنجه نرم کنن؟ تو ذهن امیرعلی پر رنگ تر شد. واقعا اگه امیرعلی جای پدرش بود چه تصمیمی می گرفت؟ جواب سوال ها به همین راحتی به دست نمیاد و باید...
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

ایلیا، تولد یک قهرمان

عکس چهار قهرمان اصلی کتاب ایلیا تولد یک قهرمان

معرفی کتاب ایلیا، تولد یک قهرمان اثر امین توکلی

ایلیا، تولد یک قهرمان کمیک استریپ نوشته امین توکلی است. این کمیک یکی از کمیک های ایرانی است و از کیفیفت مطلوبی برخوردار است.
ایلیا یک مجموعه دوازده‌جلدی درباره چهار پسر ابرقهرمان است که نویسنده آن می‌کوشد ابرقهرمانان کمیکی با ویژگی‌های ایرانی و تعالیم اسلامی ارائه کند. این ابرقهرمان که در بستر شهر تهران خلق شده و رشد میابد به‌خاطر شباهت فرهنگی و دیداری به خوانندگان ایرانی، احساس همذات‌پنداری در مخاطب را رشد می‌دهد و مخاطبین نوجوان را درگیر خود می‌کند.
ایلیا، تولد یک قهرمان قواعد و قوانین کمیکی جهان را به‌خوبی رعایت کرده و تصویرگری آن بسیار استاندارد و قدرتمند است. تصویرگران این مجموعه به علت حساسیت بالای تولیدکنندگان چندین بار عوض شده‌اند به همین علت تصویرگری جلدهای مختلف مجموعه اندکی با یکدیگر تفاوت جزئی دارند. این کمیک ایرانی باتوجه‌به ساختار زبان ایرانی تنظیم شده و باید آن را از سمت بالابه‌پایین و چپ به راست مطالعه کرد.
روایت داستان ایلیا بسیار مطلوب است. این کمیک زیبا در بیان داستانش عجله‌ای نمی‌کند و ساختار داستانی مطلوبی ارائه می‌کند و مخاطب را همواره راضی و هیجان‌زده نگه می‌دارد. درکل می‌توان گفت ایلیا، تولد یک قهرمان به‌خوبی از پتانسیل‌هایی که در اختیار داشته استفاده کرده و یک داستان زیبا و جذاب آفریده است.

خلاصه داستان

امیرعلی و خواهش بعد از مرگ مادرشون زندگی سختی دارن. این سختی باعث شده امیرعلی به فکر فرو برده و جای خالی پدرش رو بیش از پیش احساس کنه. امیرعلی حالا عمیقا به دنبال پاسخ سوالش میگرده. پرا پدرش اونها رو ترک کرد تا تنها با مشکلاتشون کنار بیان؟ جواب سوالات امیرعلی به این راحتی به دست نمیان.

کاور جلد یک کتاب ایلیا تولد یک قهرمان

خواندن کتاب ایلیا، تولد یک قهرمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

در حقیقت می‌توان گفت ایلیا، تولد یک قهرمان کمیکی آموزنده و مذهبی است که از نمادها و اسطوره‌های مذهبی در ساختار خود بهره‌های بسیاری برده است. این کمیک در قالب موشن‌گرافیک و در اپلیکیشن کمیکا با صداگذاری و افکت‌های ویژه نیز ارائه شده است. ما خواندن و یا دیدن و شنیدن این کتاب را به دوستداران کمیک پیشنهاد می‌کنیم.

درباره نویسنده کتاب ایلیا، تولد یک قهرمان

امین توکلی متولد سال 1367، نویسنده و مترجم ایرانی است.

امتیازات

این رمان تصویری توانسته است از سایت Goodreads امتیاز 3.8 از 5 را به دست بیاورد.

تحلیل سی بوک از کتاب ایلیا، تولد یک قهرمان


خوانایی کتاب و روان بودن 
این کتاب به‌عنوان یک کتاب مصور و کمیکی بسیار روان ساده خوان است

مدت زمانی که طول می‌کشد بخوانی 
یک خواننده خوش‌خوان با سرعت مطالعه 250 کلمه در دقیقه حدوداً سی دقیقه طول می‌کشد تا این کتاب را بخواند.

شرایط تهیه کتاب و مقایسه با نسخه صوتی و الکترونیکی 
این کتاب به‌صورت الکترونیک در اپلیکیشن کمیکا ارائه شده است.

کلام آخر

سال‌هاست که نویسندگان و تصویرگران ایرانی می‌کوشند فرهنگ و هنر ایران را با حفظ سنت‌ها و آیین رسوم بومی به فرهنگ و هنر جهانی نزدیک کنند. کتاب کمیک ایلیا به‌خوبی توانسته است این فاصله را جبران و کمیکی ایرانی و جهانی خلق کند. 


نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی