اسکارلت و آیوی (6)(آخرین راز روک وود)

(13)
نویسنده:

1,520,000ریال

1,368,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
2190

علاقه مندان به این کتاب
4

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
4

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب اسکارلت و آیوی

انتشارات پیدایش منتشر کرد:
اسکارلت و آیوی از تعطیلات برمی‌گردند و خیلی زود متوجه می‌شوند که مدرسه در خطر است.
دو قلوها برای نجات مدرسه باید با دشمنان قدیم و جدیدشان مبارزه کنند. اما آیا می‌توانند گره‌ها را به موقع باز کنند و از آخرین راز روک وود سر در بیاورند؟
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب اسکارلت و آیوی (آخرین راز روک‌وود) اثر سوفی کلورلی


ششمین و آخرین جلد از مجموعه کتاب‌های اسرارآمیز اسکارلت و آیوی به قلم سوفی کلورلی با عنوان آخرین راز روک‌وود در سال 2018 منتشر شد. سوفی کلورلی نویسندۀ انگلیسی است که با انتشار همین مجموعه به شهرت رسید.

مجموعۀ شش جلدی اسکارلت و آیوی، داستان دو دختر دوقلو به نام اسکارلت و آیوی است که شخصیت‌هایی کاملاً متضاد دارند. آن‌ها مادرشان را پس از تولد از دست داده‌اند و حالا پدرشان با زن دیگری ازدواج کرده است، زنی بداخلاق و بدجنس که مدام اسکارلت و آیوی را آزار می‌دهد. پس از مرگ اسکارلت، آیوی راهی مدرسۀ شبانه‌روزی شوم خواهرش می‌شود تا بفهمد چه بلایی بر سر خواهرش آمده است. داستان جلد اول از اوایل دهۀ 1930 شروع می‌شد و آیوی بالاخره فهمید خواهرش زنده است و حالا با هم در مدرسۀ روک‌وود درس می‌خوانند.

خلاصه داستان اسکارلت و آیوی (آخرین راز روک‌وود)

در جلد آخر مجموعه داستان‌های اسکارلت و آیوی، سرنوشت مدرسه به دست دوقلوها می‌افتد. وقتی اسکارلت و آیوی بعد از تعطیلات به مدرسه باز می‌گردند، به سرعت متوجه می‌شوند که مدرسه در خطر است. دوقلوها شانسی برای جان سالم بدر بُردن از این مخمصه ندارند مگر این‌که با دشمنان گذشته و حال خود مقابله کنند. آیا آخرین راز مدرسۀ روک‌وود می‌تواند باعث نابودی آن شود؟ یا این‌که اسکارلت و آیوی می‌توانند به موقع رد سرنخ‌ها را بزنند و مدرسه را نجات دهند؟
آخرین جلد و آخرین راز این مدرسه محسورکننده و بسیار غافلگیرکننده است.

بریده‌هایی از کتاب اسکارلت و آیوی (آخرین راز روک‌وود)

«کتابم را با بی‌میلی گذاشتم کنار و دنبال اسکارلت رفتم پایین. خودم را برای برخورد ناجوری که در انتظارمان بود، آماده کردم. فکر می‌کردم نامادری هر دومان را از خانه بیرون خواهد انداخت. برخلاف انتظار من، وقتی وارد اتاق شدیم، ادیت محل‌مان نگذاشت. متوجه شدم که چشم‌هایش جمع شدند، اما حرفی نزد و فقط نفری یک بشقاب ـ که تقریباً به اندازه‌ی کافی پای و پوره‌ی سیب‌زمینی توی‌شان بود – به دست هر کدام‌مان داد، میز را نشان داد و گفت: «برین جلو.» و رویش را برگرداند. نفس راحتی کشیدم و به خودم گفتم شاید اوضاع به آن بدی که فکر می‌کردیم، نباشد. آتش بخاری آشپزخانه حسابی گُرگُر می‌کرد و جَو خانه داشت کمی‌ گرم‌تر می‌شد. غذای‌مان را در سکوت می‌خوردیم، انگار می‌ترسیدیم طلسمی را که باعث شده بود خانم همان لحظه‌ی اول از خانه بیرون‌مان نکند، بشکنیم.»

«آخر مادر ما بعد از تولدمان مرده بود و پدر، به خصوص بعد از ازدواج با ادیت، هیچ‌وقت در مورد او حرف نمی‌زد. ظاهراً فکر کردن به مادرمان آن‌قدر برایش دردناک بود که بیشتر وقت‌ها سعی می‌کرد به ما هم فکر نکند. و حالا، یکمرتبه داشت سر حرف را در مورد او باز می‌کرد. اسکارلت با تعجب گفت:‌ «چی؟» ظاهراً پدر متوجه تعجب اسکارلت نشد و ادامه داد: «من هنوز یه چیزایی از مادرتون دارم.» اصلاً با ما حرف نمی‌زد، انگار بیشتر با برفک روی شیشه که از حرارت بخاری کم‌کم داشت جمع و کوچک‌تر می‌شد، حرف می‌زد. «این مدت اونها رو جای امنی گذاشته بودم. ولی بعد از نمایش شما تو اون تئاتر - بعد از اینکه خاله‌تونو برای اولین بار دیدم، و بعد از چیزایی که در مورد مادرتون گفت..» سرفه‌اش گرفت و صدایش رفت. یک لحظه طول کشید تا یادم آمد راجع به چی حرف می‌زند، منظورش خاله سارای ما بود.»

«عکس بعدی هم به همان اندازه مهم و با ارزش بود. باز هم خودشان دو تا، اما این یکی کمی جدیدتر بود. عکس کنار دریاچه‌ای گرفته شده بود که آن طرفش پر از درخت بود؛ محلی که من نمی‌شناختم. در این عکس مادر کلاه تیره‌ای سرش بود و پیرهن ابریشمی مانندی پوشیده بود. پدر دستش را دور کمر او حلقه کرده بود. برآمدگی زیر پیرهن مادر نشان می‌داد که چندماهه حامله است. بغض گلویم را گرفت. جعبه‌ی چوبی کنده‌کاری شده‌ی نسبتاً بزرگ و واکس‌خورده و براقی زیر عکس‌ها بود. اسکارلت جعبه را بلند کرد و گرفت جلو نور. دور جعبه، عکس عروسک‌های ریزی در حال رقص۲ کنده‌کاری شده بود. اسکارلت با دودلی چفت جلو جعبه را کشید. صدای آهنگ آشنایی بلند شد و عروسک کوچکی از داخل جعبه پرید بیرون و شروع کرد روی یک پایش چرخیدن و چرخیدن. گاهی صدای موزیک تقه‌ای می‌کرد و عروسک یک‌کم یک‌وری می‌شد و دوباره به چرخیدن ادامه می‌داد.»

چرا نوجوانان باید این کتاب را بخوانند؟

مجموعه کتاب‌های اسکارلت و آیوی، مجموعه‌ای جذاب و هیجان‌انگیز و مناسب کودکان و نوجوانان 9 سال به بالا است. مجموعه کتاب‌‌های اسکارلت و آیوی بسیار مناسب نوجوان‌هایی است که عاشق کتاب‌های پر رمز و راز هستند. مدرسۀ شبانه‌روزی، دختران عجیب، معلم‌های وحشتناک، ضیافت‌های نیمه‌شب و رازهای عجیب این مجموعه هر نوجوانی را میخکوب می‌کند.

دربارۀ نویسندۀ مجموعه کتاب‌های اسکارلت و آیوی

اسکارلت و آیوی

سوفی کلورلی در سال 1989 در بَث انگلستان به دنیا آمد. کلورلی اولین داستانش را در چهارسالگی نوشت. او مدرک کارشناسی‌اش را در رشتۀ نویسندگی خلاق و کارشناسی ارشدش را در رشتۀ نویسندگی اخذ کرد. ایدۀ نوشتن مجموعه کتاب‌های اسکارلت و آیوی در دانشگاه به ذهنش رسید و در نهایت اولین جلد این مجموعه در سال 2015 منتشر شد. مجموعه کتاب‌های اسکارلت و آیوی تاکنون به بیش از 6 زبان مختلف دنیا ترجمه شده‌اند.

امتیازات

جلد ششم و آخرین جلد از مجموعه کتاب‌های اسکارلت و آیوی (آخرین راز روک‌وود) از سایت گودریدز امتیاز 4.6 از 5 و از سایت آمازون امتیاز 4.8 از 5 را دریافت کرده است.

کتاب‌های مشابه مجموعه کتاب‌های اسکارلت و آیوی

آخرین قصه‌گوی زمین اثر دانا باربا هیگرا دربارۀ دختری 12 ساله به نام پترا پنیا است. این دختر دوست دارد مثل مادربزرگش تبدیل به یک داستان‌سرا شود. او در سال 2061 و در دورانی زندگی می‌کند که تشعشعات خورشید زمین و ساکنانش را در معرض خطر قرار داده است. او با سفینه‌ای که در حال ترک زمین است تصمیم می‌گیرد از زمین برود و زمانی که به مقصد می‌رسد متوجه می‌شود که خاطرات مسافران سفینه از بین رفته است و او حالا آخرین قصه‌گوی زمین است.

دختر گمشده اثر آنی ارسو نویسندۀ نامزد جایزۀ کتاب ملی است. او در این کتاب داستان دو دوقلوی همسان به نام آیریس و لارک را تعریف می‌کند. آن‌ها قرار است وارد کلاس پنجم شوند ولی قرار است هر کدام از آن‌ها را به کلاسی جداگانه بفرستند و هیچ‌کدام از آن‌ها راضی نیست. در این میان اتفاقات عجیب و غریبی در سراسر شهر رخ می‌دهد و حالا آیریس می‌خواهد هر طور شده از خواهرش محافظت کند.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (3)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • فاطمه فاطمی
    • پاسخ به نظر

    کتاب جالبی است. پیشنهاد میکنمبه ترتیب از 1تاجلد6 اسکارلت و آپی رو بخونید نوجوان های عزیز.

  • تصویر کاربر

    • نسیم شکوهی تبریزی
    • پاسخ به نظر

    کتابی با موضوع سریالی و مهیج که هم برای سنین نوجوان و هم بزرگسالان علاقمند به این کتابها بسیار سرگرم کننده است شاکرم از اینکه با 30 بوک و کتابهای بی نظیرش آشنا شدم پست امن و بسیار سریع خوش قول و متعهد حتما حتما پیشنهاد میکنم و قطعا خریدار کتابهای بیشتری خواهم بود ❤️😀

  • تصویر کاربر

    • مجید غلامی
    • پاسخ به نظر

    خیلی عالیه اما من هنوز نخودندم اما مطمئنم که عالیه

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی