ژانر وحشت

(7)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
899

علاقه مندان به این کتاب
24

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب ژانر وحشت

انتشارات بیدگل منتشر کرد:
دهه‌ها می‌شود که ژانر وحشت بینندگانش را زهره‌ترک یا میخکوب می‌کند، اما اقبال عموم به آن به ندرت نوایی موافق میان منتقدان فیلم برانگیخته است. سخت بتوان ژانری دیگر در طول تاریخ سینما یافت که همچون وحشت، پاسخگو به بزنگاه‌های تاریخی و اضطراب اجتماعی زمانه‌اش بوده و با این حال محکوم به حاشیه مانده باشد.
کتاب ژانر وحشت در تلاش در تبیین مشخصه‌های بارز و علت‌یابی پایایی ژانر وحشت و ساز‌و‌کار لذت تماشاگران از آن، به کاوش در سیر تحول فیلم‌های این ژانر و چگونگی کارکرد آن و تکنیک‌هایش در برانگیختن رعب، وحشت، و انزجار در بیننده می‌پردازد و در ادامه، ژانر منظور را با مدنظر گرفتن گستره‌ای پردامنه از رویکردهای نظری و در بستر نظریه‌های اندیشمندانی همچون فروید، لکان، کریستوا، و بسیاری دیگر بررسی می‌کند. سپس با مطالعۀ دیدن و دیده‌شدن در سینمای وحشت، در بازنمایی اجتماعی فرهنگی گروه‌های هویتی مختلف در فیلم‌های این ژانر تعمق می‌کند.
در این سیر و سفر آثار سینماگران صاحب‌سبکی همچون هیچکاک، کراننبرگ، رومر، و دیگر اساتید نوآور این ژانر، به علاوۀ فیلم‌های ماندگار همچون نفرین فرانکشتاین، شب‌مردگان زنده کلبۀ وحشت، نوسفراتو، کَندی مَن، پروژه جادوگر بلر، اره و بسیاری دیگر مورد تحقیق قرار می گیرد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

درباره این کتاب بیشتر بخوانید

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی