30بوک
کتاب عمومی
علمی
عمومی
ماده تاریک و انرژی تاریک

ماده تاریک و انرژی تاریک

(8)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
680

علاقه مندان به این کتاب
22

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب ماده تاریک و انرژی تاریک

انتشارات مازیار منتشر کرد:
علی‌رغم آن‌که اصطلاحات ماده تاریک و انرژی تاریک مکرراً از زبان اهل فن کیهان‌شناسی شنیده می‌شود، ولی عموم مردم شناخت درستی از آن‌ها ندارند. نویسنده این کتاب توانسته است به‌خوبی این واژگان را برای افراد عادی تشریح کند.
این کتاب درواقع به دو بخش تقسیم شده است. بخش نخست به ماده تاریک می‌پردازد و انواع ممکن آن‌را، از نوترینوها گرفته تا WIMPها و ماده تاریک اَبَرسیال، بررسی می‌کند. همچنین در این بخش به نظریه‌های گرانش اصلاح‌شده، که هیچ ذره دیگری را برای ماده تاریک پیش‌بینی نمی‌کنند و تنها اصلاحاتی وارد نظریه کنونی گرانـش (نسبیت عـام) می‌نمایند نیز پرداخته شده است.
بخش دوم کتاب بر انرژی تاریک تمرکز دارد. با آن‌که شاید ماده تاریک و انرژی تاریک شبیه به یکدیگر به نظر برسند، ولی پدیده‌هایی کاملاً متفاوت هستند (هرچند که با گرانش ارتباط می‌یابند). از آنجایی که هنوز اطلاعات حتی کمتری راجع به انرژی تاریک داریم، نویسنده به ارائه فهرست کوتاهی از نظریه‌های موجود در این باب بسنده کرده است.
این کتاب مختصر است. و این خوب است. زیرا نظریه‌های ارائه شده در این کتاب هنوز در مراحل ابتدایی توسعه خود قرار دارند و در نهایت شاید درستی یکی از آن‌ها ثابت شود.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی