30بوک
کتاب عمومی
ورزشی
عمومی
مهندسی بهترین حرکت

مهندسی بهترین حرکت (شیوه عددی جامع و نوین برای یافتن نیرومندترین حرکت

(4)

950,000ریال

760,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
809

علاقه مندان به این کتاب
4

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب مهندسی بهترین حرکت

انتشارات شباهنگ منتشر کرد:
آیا تابه‌حال آرزو کرده‌اید «فرمولی» در دست داشته باشید تا به کمک آن در هر پوزیسیون شطرنجی بیتوانید به‌راحتی حرکت بعدی را بیابید؟ قطعاً برآورده شدن چنین آرزویی ساده نیست. در این اثر خلاقانه و بلندپروازانه، آلکساندر شاشین، فیزیکدان و استاد شطرنج روس، که زمانی در تیم آماده‌سازی کارپف برای رویارویی با بابی فیشر انجام وظیفه می‌کرده است، حاصل سی سال پژوهش و تحقیق خود را در یافتن اِلمان‌های مختلف بازی به نمایش گذاشته است. او پارامترهای فیزیکی هر پوزیسیون را با کمک فاکتورهای پایه: ماتریال، تحریک، امنیت و فضای طرفین محاسبه عددی کرده و با قیاس آن‌ها با یکدیگر امکان تهیه‌ی طرحی مناسب برای ادامه‌ی بازی و درک سرشت پوزیسیون و وقایعی که در صحنه‌ی نبرد درحال وقوع است را فرآهم می‌آورد.
با تكیه بر سبك بازى كاملاً متمایز سه قهرمان شطرنج جهان یعنى تال، كاپابلانكا و پتروسیان و حمایت تحلیلى و آنالیز كامپیوتر ونقطه نظرات خود آن ها ، كتاب (مهندسى بهترین حركت) به شما نشان مى دهد كه شیوه ى نگرش شاشین در عمل چگونه است . با این ترتیب به تصمیم گیرى هاى بعدى شما در انواع پوزیسیون ها چه سركش و حاد ، چه پیچیده و مبهم كمك خواهد كرد.
در کتاب اول 40 بازی نمونه مورد تجزیه و تحلیل دقیق قرار گرفته و شیوه ی بررسی وضعیت با این شیوه ی نوین آزموده می شود. در کتاب دوم 85 بازی نمونه ی دیگر مورد تجزیه و تحلیل عملی با همین شیوه ی عددی قرار گرفته و در نهایت با 125 تمرین پاسخ دار، شرایط مفیدی برای آموزش این شیوه به خواننده ارائه خواهد شد.
کتاب «مهندسی بهترین حرکت» نه تنها بهانه ای کافی برای اندیشیدن و تعمق در فضای آزمایشگاهی را برای هر اندیشمند شطرنجی فراهم می آورد، بلکه نوعی چهارچوب فلسفی و نگرش نوین شطرنجی را نیز بازآفرینی می کند که بر مبنای آن مبارز شطرنجی آماده ی حضور در هر نوع نبردی می شود.
اَلکساندر شاشین هم اکنون به عنوان یک تئوریسین شطرنجی و مؤلف کتاب در سن پترزبورگ روسیه جایی که مشغول تربیت بازیکنان بین المللی جوان شطرنج است زندگی می کند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی