30بوک
کتاب عمومی
کسب و کار و تجارت
موفقیت
برنامه ریزی به روش بولت ژورنال

برنامه ریزی به روش بولت ژورنال

(111)
نویسنده:

2,290,000ریال

2,061,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
11355

علاقه مندان به این کتاب
110

می‌خواهند کتاب را بخوانند
11

کسانی که پیشنهاد می کنند
26

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
1

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب برنامه ریزی به روش بولت ژورنال

انتشارات کوله پشتی منتشر کرد:
روش بولت ژورنال یک گام فراتر از مرتب کردن یادداشت‌ها و فهرست کارهای‌تان می‌گذارد. با حواس پرتی‌ها خداحافظی خواهید کرد؛ زمان و انرژی‌تان صرف چیزهایی خواهد شد که به زندگی کاری و شخصی‌تان معنا می‌بخشد. روش بولت ژورنال پایانی است برای آشوب و تشویشی که در ذهنتان خانه کرده. این کتاب چارۀ کار کسانی است که از نوشتن فهرست‌های بی‌انتها خسته شده‌اند، کسانی که هم زمان مشغول به انجام چند کار هستند و افراد خلاقی که می‌خواهند به زندگی‌شان سامان بدهند. چه سال‌ها از بولت ژورنال استفاده کرده باشید چه تا به حال حتی آن را از نزدیک ندیده باشید، این کتاب به شما کمک می‌کند تا از مسافر هواپیمای زندگی خود بودن به خلبانی آن ارتقا پیدا کنید.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب برنامه‌ریزی به روش بولت ژورنال اثر رایدر کارول

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتابِ برنامه‌ریزی به روش بولت ژورنال از سایت گودریدز امتیاز 4 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتابِ برنامه‌ریزی به روش بولت ژورنال از سایت آمازون امتیاز 4.6 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتابِ برنامه‌ریزی به روش بولت ژورنال:

کتاب برنامه‌ریزی به روش بولت ژورنال اثر رایدر کارول طراح محصولات دیجیتال است. او مخترع روش بولت ژورنال است، چارچوبی ساده و درعین‌حال بسیار مؤثر برای زندگی آگاهانه که در طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد. این کتاب در سال 2018 منتشر شد و او در این کتاب با روش بولت ژورنال، ردیابی گذشته، ساماندهی حال و طراحی آینده را به شما یاد می‌دهد.

واکنش‌های جهانی به کتابِ برنامه‌ریزی به روش بولت ژورنال:

«در کتابِ برنامه‌ریزی به روش بولت ژورنال، نویسنده یکی از ظریف‌ترین و مؤثرترین سیستم‌های بهره‌وری را که من تابه‌حال با آن مواجه شده‌ام، به همگان معرفی کرده است. این روش نه‌تنها به شما کمک می‌کند تا برنامه‌هایتان را سروسامان ببخشید، بلکه به شما کمک می‌کند تبدیل به فرد بهتری شوید. من خواندن این کتاب را به هر کسی که در زندگی به دنبال بهره‌وری بیشتر است توصیه می‌کنم.» - کال نیوپورت، نویسندهٔ کتابِ کار عمیق

«رایدر یک روش جامع و علمی برای ثبت افکار ابداع کرده و به‌نظر من این کار فوق‌العاده است. کتاب برنامه‌ریزی به روش بولت ژورنال یک راهنمای عالی برای رهایی و هدایت آگاهی ما است. نکات این کتاب زندگی شما را تغییر خواهد داد.» - دیوید آلن، نویسنده

«شاید روزنامه‌نگار باشید و یا شاید فقط بخواهید خاطرات و افکارتان را روزانه ثبت کنید، کتاب برنامه‌ریزی به روش بولت ژورنال برای شماست و بدون شک زندگی شما را بیش از حد تصورتان متحول خواهد کرد.» - هال الرود، نویسنده

«از نوشتن برنامه‌های روزانه و ساختن لیست روزانه لذت می‌برید؟ پس عاشق برنامه‌ریزی به روش بولت ژورنال می‌شوید.» - جف هادن، نویسنده

چرا باید کتابِ برنامه‌ریزی به روش بولت ژورنال را بخوانیم؟

شاید بارها سعی کرده‌اید برای خودتان دفتر روزانه‌ای تهیه کنید و برنامه‌هایتان را داخل آن بنویسید اما موفق نشدید. کارول معتقد است که روش قدیمی خاطره‌نویسی یا ثبت برنامه‌ها به دلیل طولانی و وقت‌گیر بودن باعث ناامیدی شما می‌شود و بنابراین او روش بولت ژورنال را مطرح کرد. با کمک این روش شما می‌توانید به روشی سازنده و کارآمد، در کوتاه‌ترین زمان ممکن برنامه‌ها و وقایع گذشته، حال و آینده را ثبت کنید.

جملات درخشانی از کتابِ برنامه‌ریزی به روش بولت ژورنال:

«آیا تابه‌حال برایتان پیش آمده است که زیر فشار تمام مسئولیت‌هایی که دارید کم بیاورید؟ زندگی گاهی اوقات شبیه یک «دنبال‌بازی» بی‌پایان می‌شود. انگار همهٔ ما به دنبال‌کردن وظایف تمام‌نشدنی، جلسه‌ها، ایمیل‌ها و پیام‌هایمان محکومیم. گاهی هم‌زمان هم طول و عرض خانه را برای انجام‌دادن کارهای مختلف طی می‌کنیم و هم پشت تلفن جواب خواهرمان را می‌دهیم که اتفاقاً از ما می‌پرسد چرا داریم آن‌قدر نفس‌نفس می‌زنیم. ما به هیچ‌کدام از کارهایمان به اندازهٔ کافی توجه نمی‌کنیم و اصلاً حس خوبی نداریم. از ناامیدکردن دیگران به اندازهٔ ناامیدکردن خودمان بیزاریم. حتی برای اینکه بتوانیم کارهای بیشتری را تمام کنیم مقدار خوابمان را به حداقل ممکن کاهش می‌دهیم و خب درنهایت فقط شبیه یک زامبی به‌نظر می‌رسیم، چون اصلاً نمی‌خوابیم! بیایید یک قدم عقب برویم. از سال 1950 تا سال 2000 نرخ بهره‌وری آمریکایی‌ها هر سال حدود یک تا چهار درصد افزایش داشته است. اما از سال 2005 این رشد در اقتصادهای پیشرفته متوقف شده و در نهایت سال 2016 در آمریکا نرخ بهره‌وری شروع به کاهش کرده است. درواقع شاید پیشرفت سریع تکنولوژی با گزینه‌های تقریباً بی‌شماری که برای مشغول نگه داشتن ما وعده می‌دهد، در بهره‌ور کردن ما موفقیتی نداشته است.»

«خیلی سریع به این سؤال جواب بدهید: آخرین جملهٔ پرمفهومی که شنیدید، از زبان چه کسی بوده است؟ خب، بگذارید یک مورد ساده‌تر را امتحان کنیم. دو روز پیش برای ناهار چه خوردید؟ اگر ذهنتان کاملاً خالی است، تنها نیستید. این نشان می‌دهد که ما نمی‌توانیم برای حفظ دقیق تجربه‌های زندگی‌مان فقط متکی به حافظه باشیم. تجربه‌های ما، چه تلخ و چه شیرین، درس‌های زندگی ما هستند. ما این درس‌ها را با نوشتنشان محترم می‌شماریم. با یادداشت‌کردن تجربه‌ها می‌توانیم آنها را مطالعه کنیم و ببینیم که چه چیزی به ما می‌آموزند. این‌گونه است که یاد می‌گیریم و رشد می‌کنیم. اگر فرصت‌ها را برای آموختن از تجارب از دست بدهیم، انگار خودمان را محکوم به تکرار اشتباهاتمان می‌کنیم. نوشتن در بولت ژورنال راهی قدرتمند برای تسهیل این مسیر خودآموزی است. مشکل نوشتن سنتی این است که ساختار ضعیفی دارد و بسیار زمان‌بر است. با ثبت سریع اطلاعات می‌توان بهترین نتایج را از نوشتن گرفت؛ چراکه در این حالت چیزهای غیرضروری از نوشتن جدا می‌شوند. ثبت سریع، زبان نوشتن بولت ژورنال است. به‌طور خلاصه، ثبت سریع کمک می‌کند افکار خود را به‌عنوان لیست‌های زنده جمع و دسته‌بندی کنیم. ثبت سریع به شما کمک می‌کند تا زندگی خود را همان‌طور که اتفاق می‌افتد حفظ کنید تا امکان مطالعهٔ آن را داشته باشید.»

«اگر ثبت سریع زبانی باشد که بولت ژورنال با آن نوشته می‌شود، بولت‌ها دستور زبان آن هستند. هنگامی که عنوان و شمارهٔ صفحه را نوشتید، افکار خود به‌وسیلهٔ بولت‌ها با جملاتی کوتاه و عینی ثبت می‌کنید. هر بولت با یک نشان خاص برای طبقه‌بندی نوع ورودی جفت شده است. ما از بولت‌ها استفاده می‌کنیم تا نه‌تنها زمان کمتری را صرف نوشتن کنیم بلکه با دست‌وپنجه نرم‌کردن برای نوشتن جملات کوتاه فقط آن چیزی را که واقعاً ارزشمند است، ثبت کنیم. کنار هم چیدن مؤثر بولت‌ها نیازمند ایجاد توازن میان اختصار و وضوح مطلب است. اگر یک ورودی خیلی کوتاه باشد ممکن است پس از گذر زمان از آن چیزی نفهمیم. اگر خیلی طولانی باشد، نوشتن افکارمان تبدیل به یک وظیفهٔ جدی می‌شود. به‌عنوان مثال عبارت «سریع تماس بگیر» خیلی کوتاه است. به چه کسی باید زنگ بزنید؟ دربارهٔ چه چیزی باید صحبت کنید؟ فراموش کردن چنین چیزهایی در طول روز بسیار آسان است. در مقابل عبارت «سریع به جان زنگ بزن زیرا او باید بداند که تو کی می‌توانی گزارش مربوط به افزایش فروش در ماه ژوئن را برایش آماده کنی» شبیه یک سالاد با مواد بیش از حد است. بگذارید دوباره امتحان کنیم: «تماس با جان دربارهٔ میزان فروش ماه ژوئن» در این عبارت شما دارید دقیقاً همان چیزی را بیان می‌کنید که در عبارت قبل‌تر می‌گفتید، اما فقط با استفاده از یک‌چهارم کلمه‌ها.»

روش بولت ژورنال چیست؟

بولت ژورنال روشی برای سازماندهی شخصی و سازمانی است که اولین بار رایدر کارول آن را توسعه داد. با کمک این سیستم شما زمان‌بندی‌ها، یادآوری‌ها، فهرست کارها، بارش فکری و وظایف خود را در یک دفترچه سازماندهی می‌کنید. نام «بولت ژورنال» در واقع از استفادهٔ بولت یا همان نقطه برای ثبت اطلاعات به‌کار گرفته شده است. کارول اولین بار این روش را در سال 2013 با عموم مردم به اشتراک گذاشت و این روش، به یک روش سازماندهی محبوب تبدیل شد و توجهٔ مردم در رسانه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام، پینترست و تیک‌تاک را به خود جلب کرد. برای اجرای این روش شما تنها به یک خودکار یا مداد، یک دفترچه و پنج دقیقه زمان در روز نیاز دارید و بقیه ابزارها مانند خط‌کش، خودکارهای رنگی، نشانگرها، برچسب، شابلون و غیره اختیاری است. می‌توانید با کمک بولت ژورنال برای مدرسه، کار، مسائل مالی و سلامت روانی خود برنامه‌ای هدفمند طراحی کنید.

در کتابِ برنامه‌ریزی به روش بولت ژورنال چه می‌خوانید؟

رایدر کارول بنیانگذار روش بولت ژورنال است و پس از معرفی این روش به دنیا، میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از همین روش برای مدیریت زمان، تعیین هدف و زندگی آگاهانه استفاده کردند. با کمک کتابِ برنامه‌ریزی به روش بولت ژورنال، نه‌تنها می‌توانید کارهای بیشتری انجام دهید، بلکه کارهای درستی را نیز به سرانجام خواهید رساند. شما با کمک این روش نه‌تنها یاد می‌گیرید که وظایف خود را سازماندهی کنید بلکه با دنبال کردن سه مرحلهٔ ساده، زمان و انرژی خود را برای دستیابی به آنچه واقعاً برای‌تان معنادار است، متمرکز می‌کنید. با کمک برنامه‌ریزی به روش بولت ژورنال می‌توانید:

• گذشته را ردیابی کنید. یک یادداشت کامل و واضح از افکارتان خواهید داشت.
• زمان حال را مدیریت کنید. آرامش روزانه را با پرداختن به لیست کارهای خود به شیوه‌ای آگاهانه، سیستماتیک و سازنده‌تر تجربه کنید.
• برای آینده برنامه بریزید. کنجکاوی‌های مبهم خود را به اهداف معنادار تبدیل کنید و سپس آن اهداف را به مراحل عملی و قابل‌کنترلی برسانید که درنهایت منجر به تغییراتی بزرگ می‌شود.

بخشی از فهرست مطالب کتاب برنامه‌ریزی به روش بولت ژورنال:

بخش اول: آماده‌سازی
• پیشگفتار
• وعده
• راهنما
• چرایی
• خالی‌کردن ذهن از افکار اضافی
• دفترها
• با دست نوشتن
بخش دوم: سیستم
• ثبت سریع
• عنوان و صفحه‌بندی
• بولت‌ها
• وظایف
• رویدادها
• یادداشت‌ها
• نشانه‌ها و بولت‌های شخصی‌شده
• مجموعه‌ها
• روزنگار
• ماه‌نگار
• آینده‌نگار
• فهرست
• مهاجرت
• یک نامه
بخش سوم: عمل
بخش چهارم: هنر
بخش پنجم: پایان

اگر از خواندن کتابِ برنامه‌ریزی به روش بولت ژورنال لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

کار عمیق اثر کال نیوپورت استاد علوم کامپیوتر در دانشگاه جورج تاون است. اگر تمرکز کردن برایتان سخت است و دائم مجبورید برای تمرکز با خودتان کلنجار بروید و درنهایت تسلیم شده و به‌سراغ گوشی‌تان می‌روید، درواقع به مغزتان یاد می‌دهد هرگاه بیکار بودید به سراغ گوشی برود و از این کار لذت ببرد. اما در کتاب کار عمیق نویسنده به طور خلاصه به شما نشان می‌دهد که چطور مهارت‌های تمرکزی خود را تقویت کنید.

• عمل خلاقانه (روشی برای زندگی) اثر ریک روبین مؤسس شرکت آمریکن رکوردینگز است. نویسنده در این کتاب یک برنامهٔ آموزشی فوق‌العاده و کاربردی را معرفی کرده است و سعی دارد به افرادی کمک کند تا از انتظارات خود فراتر بروند و بتوانند در زندگی شخصی و حرفه‌ای به مراتب بالاتری دست یابند.

• بده و بستان معروف‌ترین اثر آدام گرنت نویسندهٔ کتاب «دوباره فکر کن» است. او در این کتاب رویکردی انقلابی را به خوانندگان معرفی کرده است که بتوانند با کمک آن افکارشان را شعله‌ور و عملی کنند. آدام گرنت در این کتاب باورهای عامه و متداول را کنار زده، و به شما نشان می‌دهد چطور با رفتارهای معمول جامعه مقابله کنید.

دربارۀ رایدر کارول: طراح محصولات دیجیتال

برنامه ريزي به روش بولت ژورنال

رایدر کارول طراح محصولات دیجیتال و مخترع روش بولت ژورنال است که هم‌اکنون در بروکلین زندگی می‌کند. او با شرکت‌هایی مانند آدیداس، آمریکن اِکسپرس، سیسکو، آی‌بی‌اِم، میسی و اچ‌پی کار کرده و مجلاتی مانند وال‌استریت، نیویورک، ووگ و بی‌بی‌سی او را به دیگران معرفی کردند. رایدر بیش از 15 سال تجربه در ایجاد راه‌حل‌های دیجیتالی نوآورانه دارد. او با معرفی روش کاربردی و عملی بولت ژورنال، شیوهٔ رویکرد سازمان‌ها و توسعهٔ شخصی را متحول کرد و پادزهری بسیار ضروری برای پیچیدگی‌های بسیار زیاد زندگی مدرن از طریق بهره‌وری آگاهانه به همگان ارائه کرد.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (2)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • مهدی شیرزادی
    • پاسخ به نظر

    برای افرادی که علاقه ای به پلنر های آماده ندارند یا نمیتونند طبق اونها کار کنند و میخوان با روش خودشون پیش برند عالیه

  • تصویر کاربر

    • سید ابوالفضل یزدان کشمیری
    • پاسخ به نظر

    عالی عالی عالی . برای کسایی که هدف مشخص دارند و چون مشغلشون زیاده نمیتونن به اهدافشون برسن این کتاب به شدت پیشنهاد می شود

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی