ذهن تقابل پذیر

(4)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
743

علاقه مندان به این کتاب
7

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب ذهن تقابل پذیر

انتشارات کتاب معنا منتشر کرد:
وجه تمایز اصلی میان رهبران برجسته و معمولی چیست؟
راجر مارتین در این كتاب كه سرشار از بینش و بصیرت است، به ما نشان می‌دهد كه رهبران برجسته در تفكر همبند مهارت بسیار زیادی دارند. یعنی می‌توانند دو ایده متناقض را در كنار هم قرار داده و سپس به ایده جدیدی برسند كه تركیبی از هر دو است و نقاط مثبت هر دو ایده را شامل می‌شود.
اكثر تصمیم‌های مدیریتی این‌گونه گرفته می‌شود كه ابعاد مثبت و منفی گزینه‌های موجود بررسی و سپس یكی از آن‌ها به طور كامل حذف می‌شود. متفكران سنتی نه تنها به جنبه‌های برجسته هر گزینه توجه می‌كنند، مشكلات را به اجزای كوچك‌تر تقسیم و جداگانه روی آن‌ها كار می‌كنند و در نهایت تصمیم خود را بر اساس انتخاب بین بد و بدتر و بهترین گزینه موجود می‌‌گیرند.
اما رهبرانی که واقعاً در کارشان موفقند، تلاش می‌کنند تا تصمیم‌های «این یا آن» نگیرند. آنها این کار را با توجه به ابعادی که در نگاه اول مشخص نیستند، ایجاد ارتباط غیرخطی میان متغیرها و از بالا نگاه کردن به مسئله انجام می‌دهند. با این کار، آنها می‌توانند تضاد میان ایده‌های متناقض را از بین ببرند و راه‌حلی خلاقانه خلق کنند.
مارتین با اشاره به داستان‌هایی متنوع از رهبرانی مانند اِی جی لافلی از شرکت پروکتراندگمبل (پی اندجی) و باب یانگ از شرکت نرم‌افزاری رِدهَت، به ما نشان می‌دهد که چگونه متفکران همبند با تن ندادن به بده‌بستان‌های ناخوشایند و انتخاب‌های معمول توانسته‌اند راه‌کارهایی خلاقانه برای مشکلاتی در ظاهر حل‌نشدنی بیابند.
اما آیا تفکر همبند استعدادی کم‌یاب است که تنها عده‌ای محدود از آن بهره‌مند شده‌اند؟ به هیچ وجه: مارتین معتقد است که این موضوع یک «عادت فکری» است و هر یک از ما می‌توانیم آگاهانه در آن پیشرفت کنیم تا جایی که به راه‌حل‌هایی برسیم که در نگاه اول قابل‌شناسایی نیستند. ما می‌توانیم خودمان را این‌گونه عادت دهیم که همواره به دنبال راه‌حل‌هایی خلاقانه باشیم و به انتخاب بهترین گزینه موجود از میان مبد و بدتر رضایت ندهیم. این کتاب راه را به ما نشان می‌دهد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • ابوالفضل هروی
    • پاسخ به نظر

    دنبال نوآوری و خلاقیت در حرفه و کسب و کار خود هستید میخواهید تفکر خود را توسعه دهید حتما این کتاب را بخوانید.

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی