اندازه گیری جهان

(1)
نویسنده:

450,000ریال

405,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
202

علاقه مندان به این کتاب
4

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب اندازه گیری جهان

انتشارات کلاغ منتشر کرد:
آلمان شاید در کنار فیلسوفان، موسیقی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دانان و شاعران و نویسنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گان یکی از دانشمندخیزترین کشورهای جهان باشد. به جرأت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان گفت که دست‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آوردهای علمی دانشمندان آلمانی سیمای سیاره را دگرگون کرده است. برای مثال یوهانس گوتنبرگ که با اختراع ماشین چاپ جهان را باسواد کرد، کارل بنز که با اختراع موتور خودرو جهان را به حرکت درآورد و کُنراد تسوزه که نخستین سازنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی کامپیوتر به شمار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آید. اما در میان دانشمندان آلمانی دو دانشمند آلمانی دو دانشمند به خاطر محاسبات و پژوهش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های خود از جایگاه ویژه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بی برخوردارند: کارل فریدریش گآوس ریاضی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دان و الکساندر فُن هومبولت طبیعی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دان. شخصیت و سرگذشت این دو دانشمند که از هر لحاظ با هم تفاوت دارند سوژه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی رمان اندازه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیری جهان قرار دارد، اولی از خانواده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یی فقیر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آید، عاشق پیشه است، به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌سختی از جای خود تکان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خورد و قلمروی پژوهشی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اش فقط یک قلم و کاغذ است. دومی یک بزرگ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌زاده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی اشراقی است، از عشق می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گریزد، با مجهزترین دستگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اندازه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیری به دورترین نقاط عالم سفر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند و در جنگل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و غارها و آتشفشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها به تحقیق و تجسس می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پردازد. یکی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خواهد جهان را محاسبه کند، دیگری در پی آن است که جهان و قانون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مندی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایش را به یاری اندازه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیری بهتر بفهمد.
این رمان نمایانگر روح کنج‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کاو و تشنه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی آگاهی آلمانی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاست، آن هم در دورانی که قشون فرانسوی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها به فرمانده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یی ناپلئون آلمان را به اشغال درآورده است.
اندازه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیری جهان باب تازه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یی در رمان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نویسی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گشاید و نشان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد ادبیات نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند به شناخت و دست‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آوردهای علمی که زندگی روزمره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی ما را از اساس دگرگون کرده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند بی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تفاوت باشد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی