گزارش تحلیلی یک مورد هیستری

گزارش تحلیلی یک مورد هیستری ( ارجمند)

(7)

650,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
656

علاقه مندان به این کتاب
10

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب گزارش تحلیلی یک مورد هیستری

انتشارات ارجمند منتشر کرد:
کتاب حاضر بخشی از روانکاوی یک دختر هجده ساله نوروتیک به نام مستعار «دورا» است. دورا از مجموعه علایم روان‌تنی متعددی رنج میبرده که در اصطلاح رایج آن زمان علایم «هیستریک» نامیده می‌شوند.
فروید این کتاب را مکملی بر کتاب «تعبیر رؤیا»اش دانسته و به دلیل نوع مطالبی که در آن مطرح نموده و نگرانی از واکنش‌های منفی احتمالی از جانب منتقدین خود مدتها از انتشار آن خودداری نموده است.
از نظر روان‌پزشکی و روان‌شناسی مدرن برخی از دیدگاه‌های فروید تاحدی نامعقول به نظر رسیده و برخی از آنها نیز در مطالعاتی که طی قرن گذشته انجام شده به تأیید نرسیده، اما بسیاری از نظریات وی همچنان پایه‌گذار مباحث متعدد دیدگاه آنالیتیک بوده و هم‌اکنون نیز کاربرد گسترده دارند.
این کتاب، اگر چه بیش از صدسال از انتشار آن می‌گذرد، به دلیل برخورداری از مطالبی آموزنده در متن یک شرح حال درمانی، هنوز نیز می‌تواند برای خوانندگان مفید واقع گردد. از جمله این مطالب می‌توان از فنون تعبیر رؤیا و تشریح برخی مکانیسم‌های دفاعی سخن به میان آورد. با این حال جای خالی پدیده انتقال در این شرح حال بسیار محسوس بوده که این خود به دلیل پایان پیش از موعد درمان و غفلت فروید، آنگونه که خود بدان اعتراف نموده، از درک علایم ابتدایی تشکیل پدیده انتقال بوده است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی